jak pomoc narkomanowi

21. Data: 2001-07-03 21:58:53

Temat: Re: jak pomoc narkomanowi
Od: "Argon" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

>ps. A narkomanię można zlikwidować bardzo prosto - przez darmową
>dystrybucję narkotyków. Pada podziemie z braku zysku, rzecz
>powszechnie dostępna nie nęci młodzieży a stara gwardia się natychmiast
>wykończy.

chcialbys, ale tak nie bedzie
to samo mozna powiedziec o alkoholu.. gdyby byl za darmo mysle, ze wiecej
osob by go pilo.. odnosnie narkotykow sadze tak samo..
bo skoro jest za darmo.. to pewnie nie szkodzi.. a przynajmniej nie tak by
panstwo mialo zabraniac uzywania go.. ehh.. i w kazdej szkole dzieciaki by
nacpane na lekcje chodzily.. jak ty to sobie wyobrazasz ??? a nauczyciel nie
moglby nic zrobic.. przeciez narkotyk bylby jak cukierek albo guma do
zycia..

22. Data: 2001-07-04 07:58:56

Od: Marek Wojtaszek <m...@p...onet.pl-NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Maciejewski napisał(a):

> Narkomania jest silnie uwarunkowana socjalnie i mówić tu o wolnym wyborze
> narkomana to jest lekka przesada. Ja tam np, karałbym rodziców nieletniego
> narkomana. Zważcie, aby robić tak błahš rzecz jak prowadzenie samochodu
> trzeba się wykazać umięjętnościami. Natomiast nikt nie sprawdza
> przydatności rodziców do robienia dzieci i ich
> wychowywania. Ci którzy się tego podejmujš i im sie nie udaje winni
> ponieść odpowiedzialność prawnš.

Strach pomyslec co sie stanie, jak ludzie o Twoich pogladach dostana sie do
wladzy. Bedziecie powolywac instytucje do okreslania, czy poczecie dziecka bylo
uprawnione, albo jeszcze lepiej - rodzice przed poczeciem beda musieli ubiegac
sie o odpowiedni dokument :-o
Zawsze sie czlowieku zastanow, zanim cos puscisz. Po pierwsze ktos juz teraz
moglby to podchwycic, a po drugie - moze sie bowiem zdarzyc, ze ofiara takiego
przepisu mogliby sie stac Twoi rodzice :-/

Zamiast karac rodzicow nieletniego narkomana wystarczy pozwolic samym rodzicom,
aby mogli gowniarza ukarac. Jednak, zamiast tego, rodzicom zabiera sie coraz
wiecej instrumentow do wychowania dzieci, a coraz wiecej sie od nich wymaga.
Ostatnio nawet klaps jest nielegalny, wg konstytucji RP.

> [...]
> dystrybucję narkotyków. Pada podziemie z braku zysku, rzecz
> powszechnie dostępna nie nęci młodzieży a stara gwardia się natychmiast

Darmowa???!!! Co to znaczy darmowa???? Jestes juz chyba na tyle dorosly, aby
wiedziec, ze nie istnieje nic takiego, co by bylo za darmo. Placili by na to
wszyscy frajerzy w podatkach, a ja i wielu innych sobie tego nie zycza!
Zgadzam sie, ze trzeba pozwolic samobojcom, aby sie zacpali na smierc, ale nie
za moje pieniadze. Dlatego lepsze moim zdaniem jest zniesienie prohibicji,
oddanie rodzicom prawdziwej wladzy rodzicielskiej (np. mozliwosc zamkniecia
mlodocianego narkomana na 3 miesiace w piwnicy, sprania na kwasnie jablko),
zero dotacji dla narkomanow (zadnych darmowych strzykawek itp) oraz, co nie
mniej wazne, zaostrzenie kodeksu karnego, co pozwoli surowo karac takich,
ktorym by sie zachcialo krasc, aby zdobyc pieniadze na narkotyk. Dokonanie
przestepstwa pod wplywem narkotykow i alkoholu powinno byc okolicznoscia
obciazajaca, a nie lagodzaca, jak sie teraz czesto dzieje.
Krotko mowiac - wolny wybor i pelna odpowiedzialnosc za swoje czyny. Koniec,
kropka. Po pieciu latach zastasowania tych (wszystkich wymienionych) narzedzi,
narkomania bylaby zjawiskiem marginalnym, nieszkodliwym spolecznie - jestem o
tym przekonany.

Marek

23. Data: 2001-07-04 08:14:06

Od: "Gregg" <g...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Przyglądają się Waszej dyskusji obfitującej w perypetie czyli nieoczekiwane
zwroty akcji chciałem zwróić uwagę na jeden malutki motyw czyli motywik:

Użytkownik Argon:

[......]
> ktory
>

> Dokladnie i to ze mozna go legalnie kupic w sklepie i spozywac.. musi zmusic
> panstwo ktore zarabia na nim ogromne ! pieniadze.. do leczenia ludzi ktorzy
> popadna w ten nalog.. to jest podstawowa roznica.. bo jesli taki czlowiek
> pije to rowniez placi podatki.. a skoro placi podatki to leczenie sie jak
> najbardziej nalezy..

Leczenie mu się od państwa należy, ale nie dlatego że płaci podatki.
Leczenie mu się od państwa należy dlatego aby zbyt szybko nie zeszedł i nie
pozbawił go dochodu.
[........]

W kwestii formalnej Argon:
gdzie sprzedają klawiatury z takim ładnym dwu-kropkiem?
(niestety nie moje)

--
pozdr
Gregg

24. Data: 2001-07-04 12:24:17

Od: "Argon" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

>W kwestii formalnej Argon:
>gdzie sprzedają klawiatury z takim ładnym dwu-kropkiem?
>(niestety nie moje)

ehh sorry, nawet nie zwrocilem uwagi... :)
teraz juz postaram sie dawac trzy kropki... :)

25. Data: 2001-07-04 14:07:06

Od: "Beast" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Wojtaszek" <m...@p...onet.pl-NOSPAM> napisał w
wiadomości news:3B42CCC0.9C8CD045@poczta.onet.pl-NOSPAM...
> [...]

> mniej wazne, zaostrzenie kodeksu karnego, co pozwoli surowo karac takich,
> ktorym by sie zachcialo krasc, aby zdobyc pieniadze na narkotyk.

To Twoje kewstie. Moge Ci zadac jedno, male pytankio ? Czy Ty jestes
lekarzem ? Mam nadzieje ze nie... albo przynajmniej nie w tej czesci kraju w
ktorej mieszkam. Jests moze politykiem z UPR ? ;>

np marillion - anoraknophobia
Igor

26. Data: 2001-07-04 14:43:36

Od: Marek Wojtaszek <m...@p...onet.pl-NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Czym jest podyktowana Twoja nadzieja?
Nie jestem lekarzem, ale przeciez nawet gdybym byl, i to w tej czesci kraju, w
ktorej mieszkasz - to co? Poki co nie ma (na razie !) przymusu chodzenia do
konkretnego lekarza.
Ty pewnie myslisz, ze lekarze to takie kochane, dobre wujaszki (i ciotunie),
zatroskane ludzkim losem. Nie przecze, ze zdarzaja sie tacy, ale, poniewaz
mialem niegdys bardzo bliskie kontakty z tym srodowiskiem, to jestem sklonny
twierdzic co innego. W dranstwie i cynizmie przewyzszaja ich jedynie prawnicy i
niektorzy politycy...

Nie wiem dlaczego myslisz, ze jestem politykiem, tym bardziej z UPR.
Jak ktos troche bardziej logiczniej pomysli, to od razu UPR? Nie ma takiej
zaleznosci.

Zdrowka zycze
Marek

27. Data: 2001-07-04 15:21:26

Od: "Beast" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Wojtaszek" <m...@p...onet.pl-NOSPAM> napisał w
wiadomości news:3B432B98.A9F56CD3@poczta.onet.pl-NOSPAM...
>. Nie przecze, ze zdarzaja sie tacy, ale, poniewaz
> mialem niegdys bardzo bliskie kontakty z tym srodowiskiem, to jestem
sklonny
> twierdzic co innego.

Traktuj to z przymorozeniem oka. Jednak gdybys byl lekarzem to z takim
podejsciem... zgroza. Wcale nie mowie ze wszyscy sa cacy, mozen nawet
wiekszosc jest nie-cacy, ale EOT.

W dranstwie i cynizmie przewyzszaja ich jedynie prawnicy i
> niektorzy politycy...

Niektorzy ??? W dranstwie, zaklamaniu, cynizmie nikt nie przeskoczy
polityka. Zadnego i byle jakiej partii. Polityka po prostu przyciaga pewien
typ ludzi.

> Nie wiem dlaczego myslisz, ze jestem politykiem, tym bardziej z UPR.
> Jak ktos troche bardziej logiczniej pomysli, to od razu UPR? Nie ma takiej
> zaleznosci.

Drugie zdanie rozwialo juz moje watpliwosci. EOT

Igor

Szpital
diagnostyka met.Mora
Żylaki odbytu ?