jak powinien dbac o zdrowie informatyk i co mu grozi ? (+problem koncentracji)

1. Data: 2003-09-05 09:50:59

Temat: jak powinien dbac o zdrowie informatyk i co mu grozi ? (+problem koncentracji)
Od: "Lucas" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie ;)

a wiec chcialem zapytac na co generalnie jest narazona osoba pracujaca dlugo
przy komputerze ?
co zalecacie takiej osobie ?

tak pozatym to studiuje obecnie i mam duzy problem ze skupieniem sie...i
bardzo mi to przeszkadza:( - jak sobie z tym poradzic ?
pamiec tez nei taka jaka powinna byc - szybko z niej duzo rzeczy wylatuje -
jest na to jakas rada ?;)
chodzi mi tu o jakies leki, witaminy choc wszelakie inne podpowiedzi mile
widziane :)

pozdrawiam
Lucas

2. Data: 2003-09-05 14:21:26

Od: "pipi" <p...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Siedze dosc duzo przed komputerem, wiec choc nie jestem lekarzem moje pomysly.
1. doskonala wentylacja pomieszczenia - komputer emituje duzo syfu i tylko ruch
powietrza zapobiega gromadzeniu sie tego kolo Ciebie
2. filtr na ekran - nawet na najlepszy monitor - ja osobiscie wcale nie uwazam,
ze oczy mnie mniej bolaly po ekranach cieklokrystalicznych - mam monitor
tradycyjny ale z bardzo dobrym filtrem - bodajze z Polaroida
3. Rob przerwy co najmniej co godzine - chodzi o to aby Ci odpoczely oczy i
kregoslup
4. Rano idz na spacer aby uruchomic kregoslup i serce - obydwa nie lubia jak
siedzisz godzinami w jednej pozycji
5. Zawodowi informatycy nie stosuja kolorow - ustawiaja ekran na czarny, a
litery na biale. Nie wiem czy to pomaga - mnie osobiscie oczy wtedy bola od
wgapiania sie w literki, ale informatycy mowia, ze tak nalezy robic.
6. Dbaj o oczy - pij duzo soku z marchewki i w ogole duzo pij herbat owocowych
i ziolowych. Mnie komputer denerwuje, wiec pije melise.
7. Koncz prace na komputerze co najmniej 3 godziny przed snem - mi osobiscie
szumi w uszach jak wylaczam komputer i musze poczekac kilka godzin, az
przestanie i bede mogla zasnac.
8. Wiatraczki w komputerze szumia i jak sie tego slucha 12 godzin dziennie
mozna dostac fiola. Moze mozesz ustawic komputer z daleka od siebie, aby ten
szum byl jak najmniej slyszalny.
9. Komputer nie sprzyja koncentracji. Dlatego cokolwiek zrobisz albo drukuj i
sprawdzaj na papierze, albo odkladaj tak na tydzien - dwa tygodnie i dokladnie
czytaj jeszcze raz. Zdziwisz sie ile bledow zrobiles.
10. Poeksperymentuj z muzyka klasyczna. Moze pomoze Ci w koncentracji Bach na
sluchawkach? A moze potrzebujesz absolutnej ciszy? Pobaw sie tez godzinami
pracy. Zwykle najlepsza koncentrancje ludzie maja rano do godziny 9- 10:00 i po
poludniu - od 17:00. A najlepsza koncentracje rano sie ma po spacerze.
11. Sprawdz czy Ci sie wygodnie siedzi i jakie masz oswietlenie. Dobrze jest
jak masz kolo monitora lampke - na pewno nie nalezy siedziec w ciemnosci gdzie
monitor to jedyne zrodlo swiatla.
12. Co prawda to kontrowersyjna porada, ale ja wlaczam telewizor gdy siedze na
komputerze. Robie to dlatego, ze dzieki temu od czasu do czasu zerkam nie w
monitor, ale na koniec pokoju gdzie mam telewizor. Wydaje mi sie, ze moim oczom
takie "kukanie" w inna strone bardzo odpowiada.
13. Chodz na spacery co najmniej 3 razy dziennie. Idz kupic gazete rano, troche
sie przejdz po parku, w poludnie wyskocz wyrzucic smieci i moze cos kupic w
sklepie, wieczorem mozesz posprzatac odkurzaczem. Siedzenie plackiem przed
monitorem jest niezdrowe.

No, to chyba tyle. Podkreslam, nie jestem lekarzem, to moje obserwacje
wynikajace z kilkuletniego sleczenia przed monitorem komputera.

3. Data: 2003-09-05 14:35:40

Od: "Michal" <5...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze oczy mnie mniej bolaly po ekranach cieklokrystalicznych - mam monitor
> tradycyjny ale z bardzo dobrym filtrem - bodajze z Polaroida

Od lat kilku monitory mają filtry wbudowane..

- jak jest możliwość to spać w innym pokoju niż stoi komp.

Ja zamiast 3 spacerów dziennie wolę pod wieczór pobiegać parę km :)

4. Data: 2003-09-05 22:08:17

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

pipi w wiadomości news:10d5.00002d7f.3f589be5@newsgate.onet.pl pisze:

> [...]
> czarny, a litery na biale. Nie wiem czy to pomaga - mnie osobiscie
> oczy wtedy bola od wgapiania sie w literki, ale informatycy mowia, ze

Zle mowia i zle robia. Popatrz na rodzaje kontrastow, z jakimi masz do
czynienia w swoim otoczeniu: obudowa monitora - jasna, klawiatura - jasna
plus ciemne znaki, sciany - zazwyczaj jasne, dokumenty (z ktorych
czesto-gesto trzeba cos przeklepac) - praktycznie biale plus czarne litery.
Praca z monitorem nie powinna odbiegac od tego schematu, inaczej oko bedzie
stale narazone na roznice kontrastow, w zwiazku z czym bedzie musialo stale
adaptowac sie na nowo. Dlatego detal na ekranie powinien byc ciemny
(czarny), a tlo jasne (biale). Kontrast monitora nalezy dopasowac
indywidualnie tak, by bez problemu rozrozniac detale na tle, a jednoczesnie
by monitor nie byl zbyt jasny w stosunku do otoczenia.

5. Data: 2003-09-07 11:46:49

Od: "kadet Ja'Nusz Wu" <janwar_anty@spam_@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"pipi" :
> [...]
> ze oczy mnie mniej bolaly po ekranach cieklokrystalicznych - mam monitor
> tradycyjny ale z bardzo dobrym filtrem - bodajze z Polaroida

Współczesne monitory absolutnie nie wymagają filtra.

> [...]
> litery na biale. Nie wiem czy to pomaga - mnie osobiscie oczy wtedy bola od
> wgapiania sie w literki, ale informatycy mowia, ze tak nalezy robic.

Guzik prawda. Jako zawodowy informatyk mówię to samo co Marcin.
Tylko tło nie powinno być czystą bielą, ale lekko "zabrudzoną".
Ostre, jaskrawe kolory szybko męczą oczy.

> 8. Wiatraczki w komputerze szumia i jak sie tego slucha 12 godzin dziennie
> mozna dostac fiola. Moze mozesz ustawic komputer z daleka od siebie, aby ten
> szum byl jak najmniej slyszalny.

Można też wmontować w wiatraczek regulator obrotów i zmniejszyć
do znośniejszego poziomu. Ale tu uwaga - trzeba też mieć program
monitorujący temperaturę w kompie, by go nie przegrać. Dobór
parametrów trzeba poszukać w sieci na stronach ze sprzętem.

> 11. Sprawdz czy Ci sie wygodnie siedzi i jakie masz oswietlenie. Dobrze jest
> jak masz kolo monitora lampke - na pewno nie nalezy siedziec w ciemnosci gdzie
> monitor to jedyne zrodlo swiatla.

Nie lampka, a cały pokój powinien być oświetlony. Monitor nie powinien
też stać na tle okno, bo robi się niewłaściwy kontrast. Najlepiej jakby
stał bokiem do okna.

> [...]
> sklepie, wieczorem mozesz posprzatac odkurzaczem. Siedzenie plackiem przed

Sport to zdrowie, bez względu czy siedzi się przed komputerem czy książką.

--
smeg out *** kadet Ja'Nusz Wu
##>> Make Peace - Kill Spamers !!!

6. Data: 2003-09-07 12:13:42

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Sport to zdrowie

Zalezy jaki i z umierem...

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

Urazy sportowe - krwiak i opuchlizna
Doxycyclinum
czasowa utrata części pola widzenia - długie :(
Pytanie o okres
Pierwsza wizyta u ginekologa