jak prac sweter...

1. Data: 2005-05-21 11:00:31

Temat: jak prac sweter...
Od: "olqo" <o...@S...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dostalem niedawno naprawde fajny sweter i mam pytanie.
Jak go prac?
Ostatni jaki kupilem to sie zmechacil, chcialbym tego uniknac.

Pozdrawiam
Olqo

2. Data: 2005-05-21 20:41:35

Temat: Re: jak prac sweter...
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olqo" <o...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Dostalem niedawno naprawde fajny sweter i mam pytanie.
> Jak go prac?
> Ostatni jaki kupilem to sie zmechacil, chcialbym tego uniknac.

Najlepiej wywrocic go na lewa strone. Prac w letniej, a nawet zimnej
wodzie. Uzywac tylko i wylacznie plynow do prania welny, np. Perwool (nigdy
proszkow czy zelu do bawelny). Pranie swetrow polega na ich delikatnym
ugniataniu. Wyplukac w ten sam sposob zmieniajac kilkukrotnie wode
(2-3razy). Do ostatniego plukania mozna dodac (wg ulotki) plyn do plukania
tkanin.
Odcisnac z wody - z wyczuciem (nie wykrecac!). Mozna zostawic w umywalce,
aby sciekl nadmiar wody ze swetra. Jesli masz pralke z mozliwoscia
odwirowania delikatnych tkanin, to mozna lekko odwirowac. Ale to tez zalezy
od rodzaju swetra, jesli bardzo delikatny, cienki, to nie. Suszyc w stanie
rozlozonym na reczniku.
Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron

3. Data: 2005-05-21 23:05:38

Od: "olqo" <o...@S...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki!!

4. Data: 2005-05-23 15:32:30

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 May 2005 22:41:35 +0200, Iwona_s napisał(a):

> Suszyc w stanie
> rozlozonym na reczniku.

Przecież to potrwa z tydzień, a swetr się zupełnie
zaśmierdnie. Zwłaszcza jak jest z tych grubszych.
Ale szczerze mówiąc - nie próbowałem.
Na "wisząco" próbowałem - może schnąć 2-3 dni, a
to i tak zdecydowanie za długo...

Pozdrawiam
Miroo

5. Data: 2005-05-23 16:09:31

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miroo" <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl

6. Data: 2005-05-23 16:14:14

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości

> [...]
> zaśmierdnie. Zwłaszcza jak jest z tych grubszych.
> Ale szczerze mówiąc - nie próbowałem.
> Na "wisząco" próbowałem - może schnąć 2-3 dni, a

Takie zazwyczaj sa zalecenia (suszenie w stanie rozlozonym). Wszystko
zalezy jaki to jest sweter (moher wole rozlozyc). Ja uzywam do tego celu
rozkladanej suszarki, na to scierka lub cienki recznik. Sa takie ktore
wieszam na wieszaku.

7. Data: 2005-05-23 20:31:24

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Miroo" wrote in message...

> [...]
| zaśmierdnie. Zwłaszcza jak jest z tych grubszych.
| Ale szczerze mówiąc - nie próbowałem.
| Na "wisząco" próbowałem - może schnąć 2-3 dni, a

Nic nie zasmierdnie... najwyzej jak jest bardzo juz gruby sweter, to mozesz
go po jakims czasie obrócic na druga strone. Co do wiszącego schniecia w
ciągu 2-3 dni, to fakt... zbyt długo... może masz słabo wentylowane
pomieszczenie ?

Metoda suszenia na reczniku bardzo dobrze się sprawdza już od ponad
kilkudziesięciu lat życia mojej mamy, a w końcu od babci się nauczyła ;)
Osobiście też sobie chwalę - żaden sweter nie ma prawa się zniekształcić (o
ile podczas prania się go nie podnosi za górę lub za dół) :)

Bozenka :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

8. Data: 2005-05-24 19:49:01

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 May 2005 22:31:24 +0200, Bozena napisał(a):

> [...]
> go po jakims czasie obrócic na druga strone. Co do wiszącego schniecia w
> ciągu 2-3 dni, to fakt... zbyt długo... może masz słabo wentylowane

Może? Chociaż jak biore prysznic to mam wrazenie, że
pi^W wieje jak na dworcu w Kielcach ;)

> [...]
> Osobiście też sobie chwalę - żaden sweter nie ma prawa się zniekształcić (o
> ile podczas prania się go nie podnosi za górę lub za dół) :)

Zapamiętam rady. Ostatnio się przerzuciłem na swetry, bo
świeżo upieczona (no w sumie juz prawie rok...) małżonka
nie przepada za prasowaniem koszul ;)
Jakaś dziwna jest, nie? :P

Pozdrawiam
Miroo

9. Data: 2005-05-24 20:02:56

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości

> małżonka nie przepada za prasowaniem koszul ;)

Sprooooboooooj toooo saaam...:)

> Jakaś dziwna jest, nie? :P

Nie:P
Iwona
// Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną //
Schutzbach

10. Data: 2005-05-25 07:59:30

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 May 2005 21:49:01 +0200
> [...]

> Zapamiętam rady. Ostatnio się przerzuciłem na swetry, bo
> świeżo upieczona (no w sumie juz prawie rok...) małżonka

no
moja tez jest dziwna, choc jeszcze nie zona.. to w sumie bardziej
dziwne ;-)

Sierp

PS. Ale widzialem taka maszynke - manekin za ok. 4kpln do prasowania
koszul - zakochalem sie ;-)

[Gdzie] kupić wysięgnik/pólkę pod TV
Jaka podloga?
rolety antywlamaniowe
segregacja śmieci w domu
Płyta ceramiczna ze zmywarką w jednym - ma ktoś może?