jak przezimowac lawende?

1. Data: 2009-10-23 08:27:07

Temat: jak przezimowac lawende?
Od: Barbara <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam na balkonie skrzynke z lawenda, kupione 2 krzaczki, przesadzone z
doniczki, slabo kwitla.
Czy warto ja zostawic na drugi rok? Jesli tak to jak zabezpieczyc w
czasie mrozow?
Barbara

2. Data: 2009-10-24 08:25:55

Temat: Re: jak przezimowac lawende?
Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara napisał:

> Mam na balkonie skrzynke z lawenda, kupione 2 krzaczki, przesadzone z
> doniczki, slabo kwitla.
> Czy warto ja zostawic na drugi rok? Jesli tak to jak zabezpieczyc w
> czasie mrozow?

Przede wszystkim ocieplić skrzynkę (styropian?). Na wiosnę podciąć.
Nie wiem, czy lawenda nadaje się do trzymania w skrzynkach. Moje
lawendy są dużę, z dużą bryłą korzeniową, która zmieściłaby się
w wielkiej donicy, ale nie w skrzynce.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

3. Data: 2009-10-24 14:06:56

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara pisze:
> Witam
> Mam na balkonie skrzynke z lawenda, kupione 2 krzaczki, przesadzone z
> doniczki, slabo kwitla.
> Czy warto ja zostawic na drugi rok?

Warto. Jeśli uda się przezimować będziesz miała w przyszłym roku
okazalsze rośliny. I doświadczenie.
Na ulicy od 2 lat rosną lawendy/ i zimują/ w betonowych pojemnikach
bez żadnego zabezpieczenia ale ich szerokość i wysokość to wymiary
skrzynki balkonowej razy 2 co najmniej.
Postawić przy ścianie,cieplej będą miały.

Pozdrawiam, Barbara

4. Data: 2009-10-24 20:42:18

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 24 Oct 2009 16:06:56 +0200, Barbara Miącz napisał(a):

> Postawić przy ścianie,cieplej będą miały.

Na balkonie - wierzch i boki zewnętrzne grubo obłożyć ocieplaczem jakimś,
przynajmniej jeden bok skrzyni niech przylega do sciany mieszkania
(najlepiej dwa, jeśli balkon to loggia).

--

Ikselka.

kasztan - cięcie?
Trawa - dawać nawóz na zimę?