szyszka - małe choinki - jak ????

1. Data: 2009-10-15 18:26:39

Temat: szyszka - małe choinki - jak ????
Od: MAYKY <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie...

Trafiły mi się choinki - na moje zupelnie nie wprawne oko
jest to cos z okolicy jodły kaukaskiej ( bardzo przypomina jodłę
kaukaską którą kupuje na Boże Narodzenie).
Stoją piękne 4 sztuki i mają wspaniałe szyszki niektore oblane żywicą
|Dzisiaj przez przypadek ( bo to plac budowy jest) oberwałem jedną
sztuke i rozleciała się jak puzle , nigdy mi sie szyszka nie rozleciala
w rekach tak jak ta dzisiaj .........
Dodam że rosną - te szyszki - pionowo w górę - na tej choince .......
zwerbowałem sobie dwie sztuki , tak że się nie rozlecialy ....
Teraz moje pytanie jak skutecznie zrobic zeby nasionka przekształcić
w małe sadzonki :):):):):)

pozdrawiam
MAYKY

2. Data: 2009-10-16 07:00:11

Temat: Re: szyszka - małe choinki - jak ????
Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MAYKY" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zwerbowałem sobie dwie sztuki , tak że się nie rozlecialy ....
> Teraz moje pytanie jak skutecznie zrobic zeby nasionka przekształcić

Szybciej będzie:
http://www.ogrody.orzysz.org.pl/ogrody/r_polzdrew.ht

Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2009-10-16 19:18:54

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz moje pytanie jak skutecznie zrobic zeby nasionka przekształcić
> w małe sadzonki :):):):):)

Nie wiem czy to prawda,ale słyszałem,że nasiona trzeba zasiać,aby z nich coś
wyrosło.Może do ziemi?
Pozdrawiam.mirzan

4. Data: 2009-10-17 08:19:00

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem czy to prawda,ale słyszałem,że nasiona trzeba zasiać,aby z nich
> coś
> wyrosło.Może do ziemi?
> Pozdrawiam.mirzan

I dopiero teraz mi to mówisz???
:-)))))))))))))

Pozdrawiam setnie ubawiony
skryba

5. Data: 2009-10-17 10:13:25

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirzan" zapomina o podstawach:

> Nie wiem czy to prawda,ale słyszałem,że nasiona trzeba zasiać,aby z nich
> coś
> wyrosło.Może do ziemi?

To pójście na łatwiznę!!! A skaryfikacja to pikuś? Najpierw musi zjeść,
potem ten... tego... wtedy dopiero może siać. Pewnikiem nie zaszkodziłoby
też po zjedzeniu ze 3 miesiące postać na mrozie, coby i stratyfikacji stała
się zadość =(:-o)

Zdroofka Johnny

6. Data: 2009-10-17 14:52:29

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> potem ten... tego... wtedy dopiero może siać. Pewnikiem nie zaszkodziłoby
> też po zjedzeniu ze 3 miesiące postać na mrozie, coby i stratyfikacji

Jeśli wysieje do ogrodu to stratyfikacja nie nastąpi?

Pozdrawiam logicznie
skryba

7. Data: 2009-10-17 21:15:01

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnikiem nie zaszkodziłoby

> Jeśli wysieje do ogrodu to stratyfikacja nie nastąpi?

Niewielkie poświęcenie,zjeść nasiona i iść pod drzewo,wzmocnić mikoryzę.
Mirzan-praktycznie.

8. Data: 2009-10-18 12:31:39

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:724b.00000068.4ad8c71e@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):

> Nie wiem czy to prawda,ale słyszałem,że nasiona trzeba zasiać,aby z
> nich coś wyrosło.Może do ziemi?

Hejka. Z reguły jodłę kaukaską sieje się do zimnego inspektu. :-) Sądzę,
że nasiona jednak warto by było wcześniej zaprawić przeciw grzybom
zgorzelowym. Nasiona na sucho powinno się wysiewać na początku maja a
podkiełkowane w wilgotnym piasku - w drugiej połowie maja.
Wschody pojawiają się po miesiącu a w przypadku nasion podkiełkowanych
już po 7-10 dniach.
Pamiętać należy o cieniowaniu siewek i umiarkowanym podlewaniu (nie
zalewać bo wypadną).
Jodły do 5 roku życia rosną słabo więc trzeba będzie trochę poczekać
zanim je posadzimy na miejsce stałe w ogrodzie. :-)
Pozdrawiam cierpliwie Ja...cki

wiśnia ???
Zielone kolczaste jajko - jak się nazywa ta roślina
ŚNIEG
Zaczyna się czas inwestycji
sypie