sypie

1. Data: 2009-10-14 05:55:58

Temat: sypie
Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Śnieg
Biało, wokoło biało, aż po horyzont biało
I w górze biało od śniegu co wirując spada
Siada na ziemi, na płatkach śniegu
Śnieg, śnieg ciągle pada.
Ślady zaciera, przykrywa ziemię, kamienie, krzewy,
Niebo garściami płatków sypie, sypie i biel wciąż wszędzie osiada.
Nie widać ścieżki, drogi nie widać, rowy przykryło
I ciągle pada.
Wiatr już po polach warkocze niesie
Jak by ożyły te płatki śniegu
I ciągle pada, pada i sypie, sypie i pada.
Smugi śniegu w zaspy układa - wiatr
Co swe rzeźby po polach rozkłada.
Na drzewach czapy ze śniegu duże,
Czasami spadnie któraś na ziemię przykrytą śniegiem
A śnieg wciąż sypie, wiruje, siada
I nowe kształty wiatr znów układa.
Bałwanka dzieci już ulepiły
Miotłę mu dały aby miał siły
Uciec gdy wiosna będzie przyjść chciała
Biało, dokoła biało i tylko biało.
Kształty zmieniło wszystko wraz z śniegiem
Co przykrył drogi, ścieżki, doliny
Koniec to czy początek, w tym roku zimy?
SJS 24.02.2009 00.05
--
zdążyłem cebulki krokusów powtykać w ziemię
pszczoły nakarmione

2. Data: 2009-10-14 07:01:33

Temat: Re: sypie
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"SJS" <s...@w...pl> wrote in message
> [...]
> Kształty zmieniło wszystko wraz z śniegiem
> Co przykrył drogi, ścieżki, doliny
> Koniec to czy początek, w tym roku zimy?

Proponuję piosenkę "Sanie" po mołdawsku i rumuńsku też sanie wpływ kultury
polskiej przez wieki.
http://www.youtube.com/watch?v=HLhNBkJx4Tc&feature=r
elated

3. Data: 2009-10-14 10:36:42

Temat: Biała klęska ogrodowa
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:hb3p5k$873$1@inews.gazeta.pl SJS <s...@w...pl>
napisał(a):

> Śnieg
> Biało, wokoło biało, aż po horyzont biało
> I w górze biało od śniegu co wirując spada
> Siada na ziemi, na płatkach śniegu
> Śnieg, śnieg ciągle pada.

Hejka. Jałowce, tuje, cyprysiki, nawet sosny i świerki z porozginanymi
do ziemi gałęziami. Śnieg goniony północnym wiatrem oblepia mokrymi kiściami
nie tylko iglaki ale wszystko, co jeszcze nie zrzuciło liści. Wygięte do
ziemi leszczyny, wajgelie, hortensje, pęcherzownice, lilaki, tawuły,
berberysy ...
Otrzepywanie daje ulgę roślinom na kilkadziesiat minut, bo śnieg ciągle
pada
i nie daje za wygraną. Przylepia się do czapki, kurtki, spodni i natychmiast
się rozpuszcza a wsiąkająca woda szybko przemaka ubranie.
U sąsiadki nagle z trzaskiem rozłamała się tuja i padła przegradzając
jak szlaban alejkę. :-(
Zacinający śnieg i kapiące z daszka czapki krople nie pozwalają się
delektować pięknem zimowego krajobrazu.
Jedynym zadowolonym z pogody był pies Kajtuś, który mi towarzyszyl na
działeczce. Biegał jak szalony, skakał, próbował gryźć śnieg, bo chyba
widział go po raz pierwszy. :-)
Pozdrawiam dosychająco Ja...cki

4. Data: 2009-10-14 12:28:32

Temat: Re: Biała klęska ogrodowa
Od: Chmiel <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> [...]
> Jedynym zadowolonym z pogody był pies Kajtuś, który mi towarzyszyl na
> działeczce. Biegał jak szalony, skakał, próbował gryźć śnieg, bo chyba

ja nie wiem gdzie wy mieszkacie, ale u mnie po za wiatrem, połamanymi
drzewami i sztormem z falami do 7m nic innego się nie dzieje :)

--
Chmiel

5. Data: 2009-10-14 17:40:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Oct 2009 14:28:32 +0200, Chmiel napisał(a):

> ja nie wiem gdzie wy mieszkacie, ale u mnie po za wiatrem, połamanymi
> drzewami i sztormem z falami do 7m nic innego się nie dzieje :)

Ja też tak chcę! Zamieniamy się?
;-)
--

Ikselka.

6. Data: 2009-10-14 18:46:50

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości
>W wiadomości news:hb3p5k$873$1@inews.gazeta.pl SJS <s...@w...pl>
> napisał(a):
Wygięte do
> ...... pęcherzownice,

Stan Twojej frustracji usprawiedliwia fakt pomyłki klawiaturowej (jak
mniemam) z nazwą krzewu ozdobnego "pęcherznice".
Mnie też wnerwiła konieczność zmiany kół z oponami letnimi na zimowe, choć
zajęło mi to tylko 9 minut.

Pozdrawiam wygodnie
skryba

7. Data: 2009-10-14 19:23:38

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:hb56ad$u8b$1@news.onet.pl skryba ogorodowy
<z...@o...pl> napisał(a):

> Stan Twojej frustracji usprawiedliwia fakt pomyłki klawiaturowej (jak
> mniemam) z nazwą krzewu ozdobnego "pęcherznice".

Hejka. Masz rację łaskawco. :-) Mam obie - kalinolistną i purpurową.
Pozdrawiam poprawnie Ja...cki

8. Data: 2009-10-15 01:20:40

Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Masz rację łaskawco. :-) Mam obie - kalinolistną i purpurową.

Diabolo?

Pozdrowienia,
Michał

9. Data: 2009-10-15 11:33:42

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko napisał:
(...)
> Jedynym zadowolonym z pogody był pies Kajtuś, który mi towarzyszyl na
> działeczce. Biegał jak szalony, skakał, próbował gryźć śnieg, bo chyba
> widział go po raz pierwszy. :-)

Moje róże nie przejęły się śniegiem, kwitną dalej. Przygięło tylko
maliny, i tak do wycięcia.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

10. Data: 2009-10-15 11:56:09

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:4ad678e7$0$5090$9a6e19ea@unlimited.newshosting.
com
Michal Misiurewicz <m...@g...com> napisał(a):

> Diabolo?

Hejka. Michale, my ją prywatnie (za kanonikien z Zator) nazywamy
diabolus. ;-)
Pozdrawiam satanistycznie Ja...cki
PS Mój dzisiejszy spacer po naszych ogródkach działkowych ujawnił kolejne
straty jakie wczoraj poczynił mokry śnieg. Porozrywane jałowce - głównie
skajrokety ale i pospolite, ułamane i oddarte do rdzenia dwie gałęzie
kaliny, sumaki przygięte do ziemi - to mi się najbardziej rzuciło w oczy.

Nawożenie ogrodu
co to za tuja?
Czego brakuje iglakowi
Maliny - cięcie