co to za tuja?

1. Data: 2009-10-12 18:30:36

Temat: co to za tuja?
Od: "Zephyr" <z...@T...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam , jaka to może być odmiana?, nie wie ktos co to za tuja ta jajowata??
http://zephyr.republika.pl/tuja.jpg

2. Data: 2009-10-12 19:26:38

Temat: Re: co to za tuja?
Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zephyr" <z...@T...com> napisał w wiadomości
> Witam , jaka to może być odmiana?, nie wie ktos co to za tuja ta
> jajowata??
> http://zephyr.republika.pl/tuja.jpg

Być może jest to młoda Thuja plicata "Kórnik", ale ręki uciąć sobie nie
dam...

Zdroofka Johnny

3. Data: 2009-10-13 15:39:33

Od: "Zephyr" <z...@T...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Zephyr" <z...@T...com> napisał w wiadomości
>
> Być może jest to młoda Thuja plicata "Kórnik", ale ręki uciąć sobie nie
> dam...
>
> Zdroofka Johnny

dzięki, też tak na myśl mi przyszło, ale ręki to bym sobie uciąć nie dał...

4. Data: 2009-10-13 16:54:28

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

>>> http://zephyr.republika.pl/tuja.jpg

> dzięki, też tak na myśl mi przyszło, ale ręki to bym sobie uciąć nie
> dał...

Jezeli możesz tej tujki "dotknąć" to identyfikacja nie powinna być trudna.
"Plicaty" maja wyraźnie grubsze gałązki i końcówki. Widziałem w szkółce
"pokazowego" 10letniego Kórnika, nie przycinanego. Miał ze 3-4metry, o
szerokostożkowej podstawie i jajcowatym kształcie, ale pewno "Kórniko
podobnych" odmian jest więcej.

Zdroofka Johnny

5. Data: 2009-10-13 17:47:18

Od: "Zephyr" <z...@T...com> szukaj wiadomości tego autora

no właśnie nie bardzo, może był ciutek - ale bardzo minimalnie rzadszy od
tych Smaragdów, ale grubszych gałezi nie miał, spotkałem się też z nazwą
T.occ. Kórnik, czy to mozliwe?

6. Data: 2009-10-13 19:07:32

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no właśnie nie bardzo, może był ciutek - ale bardzo minimalnie rzadszy od
> tych Smaragdów, ale grubszych gałezi nie miał, spotkałem się też z nazwą
> T.occ. Kórnik, czy to mozliwe?

Nie! Kórnik to na bank Thuja plicata. Wprawdzie w necie, w kilku ofertach,
znalazłem Th. occidentalis Kórnik, ale to prawdopodobnie błędnie oznaczone
przez szkółkarzy plicaty, (czasami nawet zdjęcia są od plicaty), no bo
wiekszość tujek to żywotniki zachodnie, więc siłą rozpędu... Zresztą, opis
odmiany, mówi jednoznacznie, że jest to "żywotnik olbrzymi wyhodowany w
Kórniku". Na jednej z bardziej wiarygodnych stron szkółkarzy polskich
(www.zszp.pl) też jest tylko plicata.

zdroofka Johnny

7. Data: 2009-10-20 11:17:27

Od: "Zephyr" <z...@T...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odmiany, mówi jednoznacznie, że jest to "żywotnik olbrzymi wyhodowany w
> Kórniku". Na jednej z bardziej wiarygodnych stron szkółkarzy polskich

chyba że to to: http://images.kurowski.pl/foto/thuja_occ_freislandia
.jpg

Czego brakuje iglakowi
Maliny - cięcie