Maliny - cięcie

1. Data: 2009-10-10 06:46:57

Temat: Maliny - cięcie
Od: "leku" <l...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Kiedy powinno się prawidłowo ciąć maliny owocujące na pędach
jednorocznych ? Mam odmianę Polana.
Na jakiej wysokości od ziemi powinno się je ciąć ?

pozdrawiam
leku

2. Data: 2009-10-10 09:30:54

Temat: Re: Maliny - cięcie
Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "leku" szuka leku na maliny:

> Witam,
> Kiedy powinno się prawidłowo ciąć maliny owocujące na pędach
> jednorocznych ? Mam odmianę Polana.
> Na jakiej wysokości od ziemi powinno się je ciąć ?

Wycinasz przy samej ziemi pędy zdrewniałe, dwuletnie (te suche badyle).
Możesz zrobić to teraz (no może po pierwszych przymrozkach, bo przynajmniej
u mnie jeszcze jakaś tam malinka wisi a krzaczku) lub na wiosnę.
Pozostawiasz zupełnie bez cięcia pędy jednoroczne, które wytniesz w
przyszłym roku jako dwuletnie, pozostawiając znowu tylko jednoroczne. I tak
w koło Macieju;-)

Zdroofka Johnny

3. Data: 2009-10-10 12:30:22

Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

johnny wrote:

> u mnie jeszcze jakaś tam malinka wisi a krzaczku

Jakieś leniwe ptaki w Twoich okolicach...

Pozdrowienia,
Michał

4. Data: 2009-10-10 14:29:47

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:hapks5$osj$1@nemesis.news.neostrada.pl johnny
<j...@p...pl> napisał(a):
> [...]
> które wytniesz w przyszłym roku jako dwuletnie, pozostawiając znowu
> tylko jednoroczne. I tak w koło Macieju;-)

Hejka. Oj, Johnny, Johnny piep..ysz jak potłuczony. :-) Przecież leku
pyta o Polanę a nie tradycyjne odmiany o których cięciu napisałeś.
Pozdrawiam odwrotnie Ja...cki

5. Data: 2009-10-10 14:43:13

Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "leku" <l...@p...wprost.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Kiedy powinno się prawidłowo ciąć maliny owocujące na pędach
> jednorocznych ? Mam odmianę Polana.
> Na jakiej wysokości od ziemi powinno się je ciąć ?

Tez mam Polany - tnę paskudy (paskudy - bo się rozłażą) równiutko jak leci -
zostawiam kilkanascie cm. Na wiosnę wyrosną błyskawicznie... mozna już
teraz.

--
serdeczności! zbisa

6. Data: 2009-10-10 16:19:17

Od: "leku" <l...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tez mam Polany - tnę paskudy (paskudy - bo się rozłażą) równiutko jak
> leci -
> zostawiam kilkanascie cm. Na wiosnę wyrosną błyskawicznie... mozna już
> teraz.

Dzięki za radę. Trzeba się brać za cięcie :)
Chociaż gdzieniegdzie wiszą jeszcze maliny ale pożytku
z nich już niewiele.

pozdrawiam
leku

7. Data: 2009-10-10 19:50:48

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" powtarza pierdoły:

> Hejka. Oj, Johnny, Johnny piep..ysz jak potłuczony. :-) Przecież leku
> pyta o Polanę a nie tradycyjne odmiany o których cięciu napisałeś.

Oj Dirku!!! Pomyśl chwilke nim zaczniesz siać dezinformacje na grupie.
Odmiana Polana POTOCZNIE zwana jednoroczną, poprawnie nazywać się winno
odmianą POWTARZAJĄCĄ owocowanie. W istocie rzeczy drugie kwitnienie i
owocowanie jest w roku następnym.

Ale po kolei, łopatologicznie.

Sadzisz karpę na wiosnę. Rosną pędy. Pierwsze kwitnienie ma miejsce w lipcu,
a owocowanie późnym latem i przy dobrym układzie pogody trwa nawet do
przymrozków. Czyli można śmiało powiedzieć że owocuje na pędzie
jednorocznym. Poczym nadchodzi zima, potem wiosna i co? I nasza Polana
POWTARZA kwitnienie w tradycyjnym dla malin wiosennym okresie kwitnienia.
Więc jest już to pęd dwuletni! , który definitywnie wycinamy na jesień lub
wiosnę bo jest zaschniety na amen. Oczywiscie można wycinać Polanę co roku
na jeseń, ale wtedy pozbawiamy się drugiego owocowania, wiosennego.

Pozdrawiam powątpiewająco Johnny

8. Data: 2009-10-10 22:09:17

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:haqp6d$beb$1@nemesis.news.neostrada.pl johnny
<j...@p...pl> napisał(a):

Hejka. Proszę, bądź uprzejmy nie odmieniać mojego nicka.

> Pomyśl chwilke nim zaczniesz siać dezinformacje na grupie.

Podtrzymuję to, że opisałeś sposób cięcia odmian niepowtarzających.
Zamiast tłumaczyć łopatologicznie najpierw przeanalizuj temat logicznie. :-)
Pozdrawiam konsekwentnie Ja...cki

9. Data: 2009-10-12 04:56:42

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik johnny napisał:
(...)
> Oczywiscie można wycinać Polanę co roku
> na jeseń, ale wtedy pozbawiamy się drugiego owocowania, wiosennego.

Pozbawiamy się - świadomie. Akurat polana owocowanie wiosenne ma takie,
że szkoda pędu, który wycięty poprzedniego roku dałby w sierpniu
piękne owoce. Stwierdzono empirycznie, bo czasem jakiś zabłąkany pęd
ocaleje przy jesiennym wycinaniu.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

10. Data: 2009-10-12 05:18:05

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna Chiger" <k...@h...pl> wrote in message
> [...]
> http://krycha.kofeina.net choć nie będzie to pewnie myśl złota:
> Najpiękniejszą muzyką przed snem
> jest mruczenie szczęśliwego kota. (F.Klimek)

Mój kot to koci intelektualista i nie mruczy - rozmawia ze mną. mamy wiele
wspólnych pojęć, a wiec i pasujący język.

A co do malin - warto część Polany zostawić niewyciętej mi porównać.

Tuje i koszenie trawy.
do Wiesi której ogród pokazano w lipcu
Tuja żółta
Kasztanowiec z kasztana ...