Tuja żółta

1. Data: 2009-10-02 19:57:03

Temat: Tuja żółta
Od: "Zephyr" <z...@T...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam, jestem tu nowy, znalazłem Was przypadkiem, otóż planuje obsadzić się
tujami, ok 200 sztuk, miałem w 1 wersji na mysli Szmaragda, ale dojrzewa we
mnie myśl o obsadzeniu sie jakąś fajną żółtą odmianą. Zacząłem szperać
trochę w necie i już szczerze głupieję. Znalazłem 3 interesujące odmiany,
Europe Gold, Sunkist i Golden Ribbon. Która z nich jest najbardziej z budowy
i gestości podobna do Smaragda, ale nie rośnie aż tak wysoko? Do 2 - 3
metrów mi wystarczy. Smaragda podają do 3,5, a ja widzę niedaleko ponad 5-6
metrowe drzewa... Szczerze powiem że te 3 na zdjęciach wyglądają podobnie,
czy jakis expert może coś podpowiedzieć? Zastanawiałem sie też nad mixem
Smaragda z którąś z tych żółtych, ale która rośnie i wygląda identycznie jak
Smaragd, żeby mi to równo rosło??? Pozdrawiam

2. Data: 2009-10-05 11:47:14

Temat: Re: Tuja żółta
Od: "Marcin D" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najbardziej podobna do Smaragda jest Europe Gold ewt Aurescens (rzadziej
spotykana). Rośnie równie silnie jak on czyli do jakiś 8m.
Sunkist rośnie dużo słabiej, do ok. 3-4 m ale ma zupełnie inny pokrój -
jest "przysadzisty" (szerokostożkowy) prawie jak odmiany kuliste.
Nie jest mi znana złocista odmiana żywotnika o pokroju podobnym do Smaragda,
ale słabiej od niego rosnąca.

Kasztanowiec z kasztana ...
Pszczoły
Czy ma ktos doświadczenie z ukorzenianiem lawendy?
Wrzos z nasion?
Nadeszła wiosna?