jak sobie poradzic z uczuciem?

31. Data: 2006-03-08 12:10:24

Temat: Re: jak sobie poradzic z uczuciem?
Od: "quasi-biolog" <q...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha <b...@m...pl> napisał(a):

> Nawet jak "widok" nie istnieje? To znaczy bez udziału bodźców
> wzrokowych?

A co to za problem? Wprawdzie tych Twoich porno-opowiadanek jeszcze nie
czytalem, ale jesli nie odwalilas partaczyzny, jestem przekonany ze kazdy
normalny czlowiek moglby sie podczas ich lektury autentycznie podniecic.

> Mnie się zdarzyło dwa razy zakochać w kimś,

Skad wiesz? Tj. czym jest ow pakiet emocjonalny, ktory nazywasz "zakochaniem"?

> kogo nie
> widziałam na oczy, wyłącznie na podstawie wygenerowanych przez mózg
> wyobrażeń i odbioru tej osoby na podstawie rozmowy z nią przez net.

A coz w tym wyjatkowego?

> To - to już jest "miłość" :)

A co, wg Ciebie "zakochanie" =/= "milosc"?

> Hormony i endogenne psychotropy, a raczej spadek ich stęzenia we krwi
> "domagający" się kompensacji ;)

"Jak zbudowany jest samochod? Blacha, srobki, lozyska, kable."...

Konkrety poprosze - nie pogardliwy sarkazm.

> W świetle tego, co napisałam powyżej - raczej odwrotnie ;)

Niby dlaczego?

> No tak, hormony też mamy inne ;)

Truizm.

> Ale skoro behawior jest od pradziejów taki sam, co sprawia, że w
> zależności od epoki sposoby ekspresji "kulturalnej" zdobywania się
> zmieniają?

Zmieniaja sie tylko w szczegolach - w istocie rzeczy sa niezmienne.

> Generalizujesz. I to mocno.

Tzn?

> No nie, misja biologiczna obejmuje jeszcze opiekę nad wnukami.

Fakt.

> Potem
> już trzeba umierać,

A duzo Ci jeszcze czasu zostalo - jesli wolno spytac? ;-)

> Poproszę o nią w takim razie.

No podalem - definicje "milosci meskiej" - w poprzednim poscie w pierszym
akapicie. Jak w przypadku kazdego mechanizmu psychicznego "interesem" jest
generowanie szczescia: dostarczenie przyjemnosci i unikanie nieprzyjemnosci
(tu: mozliwosc zaspokajania wspomnianych obsesji i kompulsji oraz popedu
seksualnego).

> To jak w takim razie wyjaśnić tak wielkie rozczarowania w przypadku
> odrzucenia oraz niespełnienia docelowej funkcji, czyli "żyli razem
> długo i szczęśliwie" -> w domyśle: wychowując gromadkę uroczych,
> słodziutkich maleństw (a fuj!;))? Albo inaczej - co oprócz zdobycia
> kobiety, jest takim "interesem" dla mężczyzny?

W czym problem? Mechanizmy psychiczne kieruja sie *interesem emocjonalnym*,
nie *interesem ewolucyjnym*. Ewolucja tak to zmajstrowalo, by generalnie obie
pieczenie piekly sie na jednym ogniu, ale nie zawsze to sie udaje...

pozdrawiam
quasi-biolog

32. Data: 2006-03-08 12:31:36

Od: "PowerBox" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "quasi-biolog" <q...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:dum6gt$iq4$1@inews.gazeta.pl...
> ...generalnie: to oni sie zakochuja, cierpia z
> powodu "milosci nieudanej" itd.; kobiety sie najwyzej przywiazuja po
dluzszym
> czasie,

- gdzieś słyszałem, że statystycznie podobno faceci dwa razy dłużej dochodzą
do siebie niż kobiety po zerwaniu związku. Nie wiem czy to prawda ale jako
hipotezę roboczą można przyjąć...

33. Data: 2006-03-08 12:51:01

Od: "PowerBox" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> Raczę. IMO częstsze zakochiwanie sie mężczyzn bierze się stąd, że to,
> co oni za zakochanie biorą, jest czystym popędem. Sama miałam taki
> przypadek - ktoś mi napisał, że się zakochał po wymianie 10 maili.
> Toż
> to bzdura sakramencka!

- wcale nie jest to bzdura, zapominasz, że mówisz o Marsjanach ;) Do
zakochania sie faceta i towarzyszącej mu reakcji potrzeba jedynie
intensywnego wyobrażania sobie kogoś w odpowiedni sposób
(halucynacje :) - a po dość krótkim czasie (wielu starczają pojedyncze
godziny) następuje burzliwa reakcja hormonalna. Czasami jest tak silna, że
paradoksalnie początkowo w ogóle nie myśli się o seksie (dni, tygodnie). Raz
po godzinie z dziewczyną miałem tak, że dosłownie miałem wrażenie jakby mi
ktoś w ciągu kilku minut zaaplikował w żyłę jakiś bardzo silny narkotyk (i
to ze
strzykawy 'dwudziestki' :) To było tak nagłe i tak silne czysto chemiczne
przeżycie, że przez pół nocy chodziłem w kółko próbując zebrać myśli i
wszystko co mogłem to tylko ze
zdumienia powtarzać w kółko "o ja... -sssny gwinttt"... ;) Oczywiście jak
mnie
zobaczyła w tym stanie to od razu jej przeszło a ja potem "zbierałem kredki
i zabawki" przez ponad tydzień, kończąc mini-depresyjką :) Narkomani jak
odstawiają to chyba też tak mają. Tak samo dziewczyna nie uwierzy póki nie
zobaczy, że facet może z zera w
ciągu sekund osiągnąć zdolność do aktu seksualnego (często bez efektu
zakochania) - i potem w ciągu sekund
praktycznie "zapomnieć o sprawie". Dla kobiet to "bzdura sakramencka"... A
jednak...

Jeszcze raz chciałem podkreślić, że popęd seksualny a "zakochanie się" to są
dwie znakomicie różne rzeczy. Dziewczyny zdaje się nie powinny mieć problemu
z rozróżnieniem tego...

34. Data: 2006-03-08 14:04:21

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PowerBox" napisał:

> - gdzieś słyszałem, że statystycznie podobno faceci dwa razy dłużej
> dochodzą do siebie niż kobiety po zerwaniu związku. Nie wiem czy to
> prawda ale jako hipotezę roboczą można przyjąć...

Pogłaskać po główce? Biedactwa...
Jakby sie tyle nie inwestowało na początku, to nie miałoby się tak
dojmującego poczucia straty na końcu :P

Pozdrawiam - Aicha

--
Gdyby kobieta przestała być zagadką,
świat stałby sie nudny,

35. Data: 2006-03-08 14:07:31

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PowerBox" napisał:

> Narkomani jak odstawiają to chyba też tak mają.

I co, według Ciebie na kobiety to tak nie działa?

> Jeszcze raz chciałem podkreślić, że popęd seksualny a "zakochanie
> się" to są dwie znakomicie różne rzeczy. Dziewczyny zdaje się nie
> powinny mieć problemu z rozróżnieniem tego...

Ale faceci jak widać mają.

Pozdrawiam - Aicha

36. Data: 2006-03-08 14:18:59

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "quasi-biolog" napisał:

> Wprawdzie tych Twoich porno-opowiadanek

To nie jest porno :)

> jesli nie odwalilas partaczyzny, jestem przekonany ze kazdy normalny
> czlowiek moglby sie podczas ich lektury autentycznie podniecic.

I co? Czy to oznacza, że "podniecenie" == "zakochanie"? Na pewno nie.

> Skad wiesz? Tj. czym jest ow pakiet emocjonalny, ktory nazywasz
> "zakochaniem"?

Nie pakiet emocjonalny, tylko objawy fizyczne. Anoreksja, bezsenność,
skoki ciśnienia, euforia, krańcowe roztargnienie itepe.

> wg Ciebie "zakochanie" =/= "milosc"?

Oczywiście!

> Konkrety poprosze - nie pogardliwy sarkazm.

Ani nie był to sarkazm ani pogardliwy. A nie chce mi się przepisywać
kilku podręczników. Zresztą linka do postu o tym traktującego podałam
już w tym temacie

> Niby dlaczego?

Bo to, o czym pisałam, to nie były objawy podniecenia seksualnego, a
psychicznego zaburzenia.

> Tzn?

To znaczy, że punkt 1 dla mnie wcale nie jest wyznacznikiem miłości. I
oczekuję, że dla drugiej strony również nie będzie. A punkt 2 bywa w
realizacji zupełnie chybiony.

> A duzo Ci jeszcze czasu zostalo - jesli wolno spytac? ;-)

A to zależy, czy moje dziecko pociągnie tendencję rodzinną rozmnażania
się w okolicach 30-tki czy też będzie bardziej lekkomyślne.

> [...]
> *interesem ewolucyjnym*. Ewolucja tak to zmajstrowalo, by generalnie
> obie pieczenie piekly sie na jednym ogniu, ale nie zawsze to sie

Chyba jej się coś rozjechało po drodze w szczegółach... :)

Pozdrawiam - Aicha

37. Data: 2006-03-08 15:28:37

Od: "quasi-biolog" <q...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha <b...@m...pl> napisał(a):

> To nie jest porno :)

Coz... Niegdys sama je tak reklamowalas w swojej sygnaturze...

> I co? Czy to oznacza, że "podniecenie" == "zakochanie"?

Nie. Poped seksualny moze sie aktywowac nawet bez "widzenia" - o tym przeciez
rozmawialismy, nie?

Dodam jeszcze, ze milosc moze sie pojawic bez uprzedniej aktywacji popedu
seksualnego (np. przez internet).

> Nie pakiet emocjonalny, tylko objawy fizyczne.

"Objawy fizyczne" sa objawem pakietu emocjonalnego. Co w ow pakiet wchodzilo?

> Oczywiście!

Hmmm... No to sie caly czas nie rozumielismy. Ja piszac do tej pory uzywalem
slow "milosc" i "zakochanie" synonimicznie.

Ale jak widze, Ty wladasz jakas prywatna nowomowa. Zdefiniuj prosze, co u
Ciebie znaczy "milosc" i "zakochanie".

> Ani nie był to sarkazm ani pogardliwy. A nie chce mi się przepisywać
> kilku podręczników.

Nie trzeba. Wystarczy wypunktowac - tak jak ja to zrobilem.

> Zresztą linka do postu o tym traktującego podałam
> już w tym temacie

Najwidocznniej uszlo to mojej uwadze...

> Bo to, o czym pisałam, to nie były objawy podniecenia seksualnego, a
> psychicznego zaburzenia.

Zakochanie/milosc po 10 mailach to "zaburzenie psychiczne"? Nonsens - w
przypadku faceta to standard, bez wzgledu na to, czy ma jakis zwiazek z
popedem seksualnym/podnieceniem czy nie.

> To znaczy, że punkt 1 dla mnie wcale nie jest wyznacznikiem miłości.

Nie??? Troska kobiety o to, by partner uwazal ja za wierna (bez wzgledu na to
czy jest taka w rzeczywistosci czy nie) nie jest Twoim zdaniem napedzana
miloscia?

> I oczekuję, że dla drugiej strony również nie będzie.

Probujesz zaklinac rzeczywistosc mysleniem zyczeniowym. Dla faceta wiernosc
seksualna jego kobiety to absolutny priorytet (generalnie nawet kobieta martwa
jest lepsza niz niewierna...).

> A punkt 2 bywa w
> realizacji zupełnie chybiony.

Ale ja nie pisze przeciez o realizacji, tylko o intencjach.

pozdrawiam
quasi-biolog

38. Data: 2006-03-12 21:41:31

Od: Wojtek <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Inna wrote:

> [...]
> pracy. Kilka miesiecy temu zmienilam prace, bo zostalam polecona przez
> mojego bylego szefa, jako specjalista. I mniej wiecej tu sie wszystko
> zaczelo...
>
> Moj szef okazal sie byc pracownikiem firmy, do ktorej przeszlam. Znow jest
> moim szefem... A ja od tych kilku miesiecy nie wiem, jak sie nazywam...
> prawie nie jem, mam problemy ze spaniem, skupieniem sie itp... Caly czas
> mysle tylko o nim... Wiem, to tylko zauroczenie - facet mnie docenil i nie
> interesuje sie mna jako kobieta... ale ja nie moge przestac marzyc...

Trzeba najpierw samemu znaleźć własną wolność. Oparcie w samym sobie. Trzeba
znaleźc to co jest dla mnie najważniejsze, to na czym opieram swój świat,
swoje życie. To nie jest łatwe i tego nie mozna odnaleźć w tydzień.

Wydaje mi się, że kobiety a może wszyscy nazywają miłością mozliwość
zrzucenia na kogos swoich kłopotów. Czy wyrzucenia ich z siebie. Ale to nie
ma nic wspólnego z miłością. I nic nie może wyjść ze związku z ktory tak
sie zaczyna.

wd.

werbalny i niewerbalny przekaz uczuć
Kazimiera Szczuka i manifest
AUTYZM - gdzie + eksperci
o Wy co garnków nie lepicie! - wlasnym oczom nie wierze!
depresja czy alkocholizm?