jak to zmienic?

1. Data: 2003-06-16 20:36:12

Temat: jak to zmienic?
Od: "houseofjazz" <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

heh. jest cos, co mi samemu w sobie przeszkadza. Otoz wsrod przyjaciol,
ludzi ktorych naprawde dobrze znam potrafie byc dusza towarzystwa. Jestem
wtedy dowcipny, spontaniczny i tak dalej ;) Ale to jeszcze nie jest ta
wada. To nawet mi nie przeszkadza ;)
Chodzi o to , ze kiedy rozmawiam z nowo poznanymi ludzmi, nawet takimi,
ktorych znam, ale nie przebywam z nimi za czesto, wszystko jakby sie
odwraca. Rozmowa sie nie klei, glowa jest pusta, poczucie humoru staje sie
jakby ciezkie, a ja sam malomowny.
Nie powiem, strasznie mnie ta prawidlowosc denerwuje. Jak to moge zmienic?

--
[ houseofjazz ] [ gg #1353555 ]

1. Data: 2003-06-16 21:50:58

Temat: Re: jak to zmienic?
Od: <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "houseofjazz" <n...@s...org> napisał w wiadomości
> Nie powiem, strasznie mnie ta prawidlowosc denerwuje. Jak to moge zmienic?

To dlatego że skupiasz się wtedy na tym jak wypadniesz.
Jaka na to rada - podejść do nowego rozmówcy na luzie i myślec o tym co się
chce
powiedziec a nie o tym co ktos o Tobie pomyśli.
Wszytskim i tak nie dogodzisz ;-)

m.
Ps: Widziałam Cie na regionalnych-warszawa, z jakiej dzielnicy jesteś? :-)

1. Data: 2003-06-16 22:10:46

Od: "houseofjazz" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> Użytkownik "houseofjazz" <n...@s...org> napisał w wiadomości
>
> To dlatego że skupiasz się wtedy na tym jak wypadniesz.

problem w tym, ze to sie zdarza nawet, gdy nie wlasciwie zalezy mi na
jakimkolwiek kontakcie z rozmowca - jak ekspedientka w sklepie czy barman...

> Jaka na to rada - podejść do nowego rozmówcy na luzie i myślec o o tym co
się chce powiedziec a nie o tym co ktos o Tobie pomyśli.

czasami nie chce sie powiedziec nic... a fajnie byloby pogadac wlasciwie o
"niczym" czy pozartowac. A tego jakos nie umiem. I cholernie mi to
przeszkadza...

--
[ houseofjazz ] [ gg #1353555 ]

1. Data: 2003-06-16 22:27:19

Od: <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "houseofjazz" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> problem w tym, ze to sie zdarza nawet, gdy nie wlasciwie zalezy mi na
> jakimkolwiek kontakcie z rozmowca - jak ekspedientka w sklepie czy
barman...

Rozumiem. No to może byc cos innego..
Może z natury jestes nieśmiały :-)
Bycie śmiałym w gronie sprawdzonych znajomych to.. wiesz żadna sztuka ;-)

> czasami nie chce sie powiedziec nic... a fajnie byloby pogadac wlasciwie o
> "niczym" czy pozartowac. A tego jakos nie umiem. I cholernie mi to
> przeszkadza...

Zawsze czytałam że radą na to jest się przemóc i zacząć od pani ekspedientki
w sklepie, ale.. :-/
Czemu tak Ci to przeszkadza. Musisz być zawsze takim "bawidamkiem" albo
duszą towarzystwa?
Świat bez tajemniczych sympatycznych facetów byłby monotonny ;-)

m.

1. Data: 2003-06-17 11:48:37

Od: Robert Osowiecki <m...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Our dear friend houseofjazz wrote:
> [...]
> jakby ciezkie, a ja sam malomowny.
> Nie powiem, strasznie mnie ta prawidlowosc denerwuje. Jak to moge zmienic?

Może trochę przesadzasz? To chyba naturalne, że wśród obcych zachowujemy
się inaczej niż wśród dobrych znajomych: nie musisz się zawsze wysilać
na poczucie humoru i ożywioną konwersację. Jak już ktoś zauważył w tym
wątku: nie warto zawsze być duszą towarzystwa.

--
<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
<> m...@r...art.pl <>

1. Data: 2003-06-17 14:21:12

Od: "nawrocki" <p...@n...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam w klubie! Ja mam to samo; pierwszy kontakt z nieznanym mi człowiekiem
kończy się albo totalną klapą, albo sukcesem interpersonalnym; totalną klapą
kończy się chyba częściej. Mam coś takiego, że chce dobrze wypaść przy takim
spotkaniu, i uważam, że rozmówca tego ode mnie wymaga. Po za tym mam
przeświadczenie, że mój interlokutor uważa się za inteligentniejszego ode
mnie, i że patrzy na mnie góry, co tylko pogłębia moją powściągliwość w
rozmowie.
W przeciwieństwie do ciebie, nie mam takich problemów, gdy utrzymanie takiej
rozmowy ma trwać stosunkowo krótko, np. z ekspedientką. Wtedy odnoszę
sukcesy; jestem otwarty i dowcipny, ale to dlatego, że wiem, że mam nad taką
ekspedientką przewagę intelektualną, i wiem, że ona nie uważa, że jest ode
mnie mądrzejsza.
Jak to zmienić? Gdybym wiedział, zmieniłbym to sam...

1. Data: 2003-06-17 14:54:41

Od: "Marcin" <s...@A...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> czasami nie chce sie powiedziec nic... a fajnie byloby pogadac wlasciwie o
> "niczym" czy pozartowac. A tego jakos nie umiem. I cholernie mi to

Odpowiedz:
Trening, trening i jeszcze raz trening (czyni mistrza).
Mialem to samo, a nawet jeszcze gorzej ze mna bylo. Proces socjalizacji byl
do tego stopnia zachwiany, ze w niektorych swerach zycia mialem tendencje
patologiczne.
Zacznij malymi kroczkami. Pozniej _pokrotce_ przeanalizuj (za dlugo, to
zaczniesz sie doszukiwac czegos, czego nie bylo) i sprobuj z innymi ludzmi!
Nie laduj sie od razu na gleboka wode. Zacznij wlasnie jak mowi centaur_girl
od pani w sklepie :-)
Drobnymi krokami!
Powodzenia
Marcin

Odpisując na priv popraw adres

1. Data: 2003-06-17 16:50:11

Od: "Annie" <C...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

na
> jakimkolwiek kontakcie z rozmowca - jak ekspedientka w sklepie czy

"Gdy jestesmy zajeci innymi sprawami i i autoprezentacja nie jest
naszym glownym celem, dbalosc o wlasny wizerunek z reguly ogranicza
zakres naszych zachowan" (Mark Leary).

Ania
"Siejąc grzeczność, zmieniasz świat!"

Pisząc na priv usuń "CostaM" z adresu