jak ubić pianę z białek

21. Data: 2005-10-05 13:04:09

Temat: Re: jak ubić pianę z białek
Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-10-05 14:45:39 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Theli* skreślił te oto słowa:

> Wg jakiejs szkoly gotowania dawno temu widzianej w tv bialka slabiej sie
> ubijaja, jesli dostanie sie do nich tluszcz, a metalowa miske latwiej
> domyc z tluszczu niz plastikowa.

A Nigella ostatnio dała antidotum na ewentualny tłuszcz w misce. Przed
ubijaniem przetrzec miske przekrojoną cytryną. I potem spokojnie ubijać
białka.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*

22. Data: 2005-10-05 13:07:25

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Lilla napisał(a):

> Nie wiem, czy to prawda, musialabym sama sprobowac.

Spróbuj. Białka jeśli raz klapną, to już nic z nich nie będzie. Jak ja
daję mężowi do ubicia białka, to zwykle mu się nie udają, bo co chwilę
się od nich odrywa albo robi to czytając książkę i czasem mu się
zapomina - wtedy piana nie jest taka jak powinna być. Ja zawsze błyskiem
ubijam białka i są sztywne.

Pozdrawiam
Ewa

23. Data: 2005-10-05 13:48:31

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm> writes:

> nie sprawdził. O wiele ważniejsze jest, żeby naczynie, w którym
> ubijasz, miało możliwie jak najcieńsze ścianki (np. jakaś blaszana
> miska). Aha, i nie staraj się ubić białek na sztywno mikserem, bo to
> się nie uda. Białka najlepiej ubijać zwykłą trzepaczką, i to jak

Przesądy jakieś. Ubijam zawsze mikserem w naczyniu plastikowym
stanowiącym komplet do miksera. Zawsze wychodzi. Wpadki miewaliśmy
tylko z kręceniem majonezu.

MJ

24. Data: 2005-10-05 14:11:50

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski napisał(a):

> Przesądy jakieś. Ubijam zawsze mikserem w naczyniu plastikowym
> stanowiącym komplet do miksera. Zawsze wychodzi. Wpadki miewaliśmy
> tylko z kręceniem majonezu.

No nie wiem, czy przesądy czy nie, mi w mikserze się nie ubijają tak,
żeby zrobić z nich bezy albo suflet. Zależy, co kto uważa za ubite na
sztywno białka.

Ewa

25. Data: 2005-10-05 15:18:48

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak jak piszą poprzednicy, najpierw ubij same białka a potem dodaj
> cukier i jeszcze ubijaj, masa się zrobi gęsta jak krem. Jeśli chodzi o
> dodawanie szczypty soli, to jest IMO przesąd, który u mnie się nigdy nie
> sprawdził. O wiele ważniejsze jest, żeby naczynie, w którym ubijasz,
> miało możliwie jak najcieńsze ścianki (np. jakaś blaszana miska). Aha, i
> nie staraj się ubić białek na sztywno mikserem, bo to się nie uda.
> Białka najlepiej ubijać zwykłą trzepaczką, i to jak najkrócej (tzn. nie
> wolno przerywać ubijania i po chiwli do nie go wracać, bo białka klapną
> [...]

Ja zawsze dodaję szczypte soli i ubijam w misce plasticzanej do miksera,
dodatkowo robie to mikserem i mi wychodza i to nawet sztywne...
dogma

26. Data: 2005-10-05 15:22:08

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No nie wiem, czy przesądy czy nie, mi w mikserze się nie ubijają tak,
> żeby zrobić z nich bezy albo suflet. Zależy, co kto uważa za ubite na
> sztywno białka.
>
> Ewa

bialko na bezy zawsze ubijam tylko w mikserze i bezy wychodza pyszne...
dogma

27. Data: 2005-10-05 18:39:44

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <di035u$sj0$1@inews.gazeta.pl>,
BasiaBjk <b...@q...pl> wrote:

> Nie czytałeś postu, na który odpowiadam, tylko mój? ;)

> Nie, nie pomyliło mi się, ubijanie zimnej śmietanki nie wyklucza
> ubijania zimnych białek ;)
> Lepiej ubijają sie białka schłodzone. Oczywiście i takie w temp.
> pokojowej się ubiją, ale jesli ktoś jest mało doświadczony w tej
> materii, co wynika z pytania, łatwiej osiągnąć cel z zimnymi.

Było to dyskutowane tutaj:

<http://tinylink.com/?7YoLOIZtSJ>

Od tego czasu sprawdziłem też doświadczalnie, że nie ma specjalnej
różnicy w ubijaniu białek zimnych, czy ciepłych. Największy dla mnie
autorytet w tej kwestii Mme Saint-Ange nic nie pisze o temperaturze
białek. Trzy warunki ubicia dobrej piany wg. niej to absolutna czystość
białek, użycie właściwych narzędzi (stalowa odtłuszczona ubijaczka,
miedziana, niebielona odtłuszczona miska) i odpowiednia metoda pracy.

Władysław

28. Data: 2005-10-05 18:54:26

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <14avr7p0byilc$.dlg@habeck.pl>,
Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> wrote:

k na sztywno mikserem, bo to się nie uda.

> Ja ubijam w plastikowej misce (ścianki "na oko" 1-1.5mm). Używam do tego
> miksera. Ubijają się na sztywno. Jajka z marketu. Cukier dosypywany
> sukcesywnie w trakcie ubijania (jak już białka się trochę ubijają). Zero
> soli. Zawsze wychodzi.

Podstawowa zasada -- dobrze ubita piana, to piana ubita na sztywno bez
dodatku cukru. (Jak inaczej zrobić np. suflet z camembert?) Trochę cukru
jest tylko dodatkiem do piany na słodko, dodaje się go pod koniec
ubijania.

Władysław

29. Data: 2005-10-05 19:54:23

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lady Huncwot napisał:

> Bardzo dziękuję za wszystkie rady i sugestie.
> Ma nadzieję, że następna próba będzie udana.

Na pewno :)
Tyle tu gadania, a po prostu po kilku razach nabierzesz wprawy i bedą Ci
te białka stały sztywno, bez żadnych wymyślnych starań.
--
pa, BasiaBjk

30. Data: 2005-10-06 12:59:09

Od: "Anka K." <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja ubijam najpierw piane z odrobina soli ,potem dodaje powoli cukier
Użytkownik "Lady Huncwot" <l...@g...pl> napisał w
wiadomości news:dhvu72$72o$1@inews.gazeta.pl...
> No właśnie - niby proste, ale czasem nie chce wyjść...
> Jak ubić pianę z 5 białek ze szklanką cukru (tak wymaga przepis na
> ciasto),
> żeby piana była sztywna?
> Mi wychodzi coś bardziej podobnego do zupy niż do piany :(
> Pozdrawiam,
> LH

> http://www.gazeta.pl/usenet/

nowosc-suszone pomidory z czosnkiem i bazylia!!!!
od pigwy do sernika - "zajebistego". :)))
swieze figi
Zalewa wileńska
(OT) Dziś w TVN