jak ubić pianę z białek

1. Data: 2005-10-05 07:09:22

Temat: jak ubić pianę z białek
Od: "Lady Huncwot" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie - niby proste, ale czasem nie chce wyjść...
Jak ubić pianę z 5 białek ze szklanką cukru (tak wymaga przepis na ciasto),
żeby piana była sztywna?
Mi wychodzi coś bardziej podobnego do zupy niż do piany :(
Pozdrawiam,
LH

2. Data: 2005-10-05 07:12:23

Temat: Re: jak ubić pianę z białek
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lady Huncwot napisał:

> No właśnie - niby proste, ale czasem nie chce wyjść...
> Jak ubić pianę z 5 białek ze szklanką cukru (tak wymaga przepis na ciasto),
> żeby piana była sztywna?

Zacznij ubijać same białka, jak zrobi się białe i zwiększy objętość,
dosypuj po trochę cukru, ubiajając do skutku. Białka mają byc lodowate.
Nie ma szans się nie udać :)
--
pa, BBjk

3. Data: 2005-10-05 07:14:30

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zacznij ubijać same białka, jak zrobi się białe i zwiększy objętość,
> dosypuj po trochę cukru, ubiajając do skutku. Białka mają byc lodowate.
> Nie ma szans się nie udać :)

No i naczynie suche i czyste. To, czym ubijasz też.
--
pa, BBjk

4. Data: 2005-10-05 07:16:33

Od: "Bartek Mikuła" <B...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ubij najpierw same jajka i dodaj szczypte soli ona je usztywni i powoli
dodawa cukier

Użytkownik "Lady Huncwot" <l...@g...pl> napisał w
wiadomości news:dhvu72$72o$1@inews.gazeta.pl...

http://www.gazeta.pl/usenet/

5. Data: 2005-10-05 08:24:42

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dhvucb$71d$1@inews.gazeta.pl>,
BasiaBjk <b...@q...pl> wrote:

> Zacznij ubijać same białka, jak zrobi się białe i zwiększy objętość,
> dosypuj po trochę cukru,

O ile ma to być słodka piana.

> ubiajając do skutku. Białka mają byc lodowate.

Pomyliło Ci się z ubijaniem śmietany.

Władysław

6. Data: 2005-10-05 08:34:12

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los napisał:

> O ile ma to być słodka piana.

Nie czytałeś postu, na który odpowiadam, tylko mój? ;)

> Pomyliło Ci się z ubijaniem śmietany.

Nie, nie pomyliło mi się, ubijanie zimnej śmietanki nie wyklucza
ubijania zimnych białek ;)
Lepiej ubijają sie białka schłodzone. Oczywiście i takie w temp.
pokojowej się ubiją, ale jesli ktoś jest mało doświadczony w tej
materii, co wynika z pytania, łatwiej osiągnąć cel z zimnymi.
--
pa, BBjk

7. Data: 2005-10-05 08:36:59

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dhvu72$72o$1@inews.gazeta.pl>,
"Lady Huncwot" <l...@g...pl> wrote:

> [...]
> żeby piana była sztywna?
> Mi wychodzi coś bardziej podobnego do zupy niż do piany :(

Zajrzyj do wątków:

<http://tinylink.com/?pYqF1bEx9g>
<http://tinylink.com/?ErLqPRbmTk>

Tam znajdziesz trochę uwag na ten temat.

Władysław

8. Data: 2005-10-05 11:20:28

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Lady Huncwot napisał(a):
> [...]
> żeby piana była sztywna?
> Mi wychodzi coś bardziej podobnego do zupy niż do piany :(

Tak jak piszą poprzednicy, najpierw ubij same białka a potem dodaj
cukier i jeszcze ubijaj, masa się zrobi gęsta jak krem. Jeśli chodzi o
dodawanie szczypty soli, to jest IMO przesąd, który u mnie się nigdy nie
sprawdził. O wiele ważniejsze jest, żeby naczynie, w którym ubijasz,
miało możliwie jak najcieńsze ścianki (np. jakaś blaszana miska). Aha, i
nie staraj się ubić białek na sztywno mikserem, bo to się nie uda.
Białka najlepiej ubijać zwykłą trzepaczką, i to jak najkrócej (tzn. nie
wolno przerywać ubijania i po chiwli do nie go wracać, bo białka klapną
i już nie dadzą się ubić).

Pozdrawiam
Ewa

9. Data: 2005-10-05 11:43:40

Od: "Alicja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ciasto),
> żeby piana była sztywna?
> Mi wychodzi coś bardziej podobnego do zupy niż do piany :(

No i uwazaj z oddzielaniem zółtek od białka. Wazne jest zeby nie było nawet
troche zółtka w białku.

10. Data: 2005-10-05 12:09:46

Od: "Lady Huncwot" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm> napisał(a):

> O wiele ważniejsze jest, żeby naczynie, w którym ubijasz,
> miało możliwie jak najcieńsze ścianki (np. jakaś blaszana miska).

O tym nie wiedziałam. Wczorajsza nieudana próba miała miejsce w szklanej
misce typu Arcoroc.

> Aha, i nie staraj się ubić białek na sztywno mikserem, bo to się nie uda.
> Białka najlepiej ubijać zwykłą trzepaczką

Ubicie mikserem nawet mi się kilka razy udało, więc mam już zupełny mętlik w
głowie :)

Dziękuję za wszystkie rady.

nowosc-suszone pomidory z czosnkiem i bazylia!!!!
od pigwy do sernika - "zajebistego". :)))
swieze figi
Zalewa wileńska
(OT) Dziś w TVN