jak ukorzenić?

1. Data: 2003-06-27 18:01:18

Temat: jak ukorzenić?
Od: "remina" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i pozdrawiam.
Proszę o szczegółową instrukcję jak ukorzenić różę?
Mam okazje otrzymać "kawałek róży" , kupiłam ukorzeniacz - nie mam
pomarańczowego pojęcia jak to zrobić.
Dziękuję za każdą radę.

2. Data: 2003-06-27 21:21:13

Temat: Re: jak ukorzenić?
Od: "pluton_" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę o szczegółową instrukcję jak ukorzenić różę?
> Mam okazje otrzymać "kawałek róży" , kupiłam ukorzeniacz - nie mam
> pomarańczowego pojęcia jak to zrobić.

IMO roza w lewa reke, zmoczyc czesc ktora bedzie wsadzana w ziemie,
ukorzeniacz w prawa reke, zanurzyc roze w ukorzeniaczu na 2 cm,
wsadzic w dolek w glebie.
Podlewac spryskiwaczem, moze przykryc dnem butelki plastikowej,
zeby sadzonka nie tracila wilgoci, nie wystawiac na slonce,
nie przegrzewac.

pluton

3. Data: 2003-06-28 16:17:50

Temat: Re: jak ukorzeni?
Od: "Henryk " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiekszosc roz szlachetnych jest szczepiona na odpowiedniej podkladce,a wiec
nie rozmnaza sie z pedow. Jesli jest to roza nie szczepiona to latwiej
ukorzenic "przez odkład". Polega to na przygieciu do ziemi nlodego pedu,
przypiecie go aby nie wstawal i przysypanie ziemią. Po ukorzenieniu sie mozna
odciac od rosliny macierzystej .

4. Data: 2003-06-29 03:14:14

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepienie na podkładce stosuje się tylko po to, by zwiększyć żywotność i
mrozoodporność róży. Ukorzenianie róż było kiedyś szeroko przedyskutowane i
jest do odnalezienia w archiwum.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami