jak wytępić mrówki faraonki?

1. Data: 2001-08-11 12:02:44

Temat: jak wytępić mrówki faraonki?
Od: "efka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkrótce wyprowadzamy się ze starego mieszkania do nowego. Niestety mamy tu
mrówki, głównie w łazience :-( Czy to prawda, że mrówki mogą przejsć z nami
do nowego mieszkania np. w książkach? Na jaki czas trzeba skutecznie się ich
pozbyć zanim się wyprowadzimy, żeby nie przeprowadziły się razem z nami? No
i najważniejsze - w jaki sposób?
efka

1. Data: 2001-08-12 20:22:52

Temat: Re: jak wytępić mrówki faraonki?
Od: "Monika" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "efka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
ich
> pozbyć zanim się wyprowadzimy, żeby nie przeprowadziły się razem z nami?

A jak wyglądają faraonki? Bo ostatnio zauważyłam w domu kilka mrówek i
zastanawiam się co to? Wyglądają jak zwykłe mrówki, ciemnobrązowo- czarne
tylko mniejsze.
Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2001-08-12 21:40:41

Od: "Agnieszka" <a...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ich
> pozbyć zanim się wyprowadzimy, żeby nie przeprowadziły się razem z nami?

Najlepszym sposobem jest zakup płytek firmy Globol (cena jednej ok.15 zł).
Działają rewelacyjnie, trzeba wymieniać co ok. 4 miesiące.
1 płytka wystarcza na 16 m2 mieszkania.

Pozdrawiam
Agnieszka

1. Data: 2001-08-13 11:10:05

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik efka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9l36vh$t20$...@n...tpi.pl...
> Wkrótce wyprowadzamy się ze starego mieszkania do nowego. Niestety mamy tu
> mrówki, głównie w łazience :-( Czy to prawda, że mrówki mogą przejsć z
> [...]

Ich przenosiny w inne miejsce nie sa takie proste, w ksiazce mozesz
przeniesc karaluchy, w przypadku mrowek musialbys przeniesc cale gniazdo
(moze byc np w doniczce z kwiatkiem) albo miec pecha i przeniesc matke
szukajaca nowego miejsca na gniazdo.
Tak wiec wydaje mi sie, ze nie ma co panikowac, jesli jednak koniecznie
chcesz, to najlepsza metoda jest sprowadzenie profesjonalnej (sprawdzonej!
bo sporo z nich oszukuje) firmy zajmujacej sie tepieniem mrowek.
Generalnie sa dwa rodzaje takich firm:
- najczesciej sa to opryski srodkiem trujacym mrowki kontaktowo, psikane sa
wszystkie zakamarki i drogi, ktorymi mrowki laza. Sposob ten odcina mrowka
dostep do mieszkania, jednak jesli zyja one u sasiadow, po jakims czasie
(jak srodek zwietrzeje) moga wrocic.
- najlepsze, ale niestety rzadkie sa firmy tepiace mrowki srodkami o
opoznionym dzialaniu, bodajze blokujacym rozmnazanie. Wyglada to w ten
sposob, ze w kilku zakamarkach przyklejaja/wykladaja torebeczki z preparatem
w proszku. Preparat ten bardzo mrowka smakuje, cale sznury mrowek nosza toto
do gniazda. Po paru godzinach torebeczki sa puste, a po paru dniach... nie
ma sladu po mrowkach. Jesli w bloku kilka osob sie zdecyduje na to tepienie,
mrowki szlag trafi w calym budynku.
Wszelkiego rodzaju srodki w sprayu RAIDy i inne, w moim przypadku byly
kompletnie nieskuteczne.

J.

GG: 1206619

1. Data: 2001-08-13 20:08:58

Od: "ewaem" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "efka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]Czy to prawda, że mrówki mog? przejsć z nami
> do nowego mieszkania np. w ksi?żkach? [...]

Trzeba uwazac, zeby nie przeniesc gniazda.. Przeniesienie "pojedynczej"
mrowki nie powinno zaszkodzic. Jednak musze dodac, ze mrowki potrafia miec
gniazdo w najdziwniejszych miejscach - u mnie kiedys zrobily w kasecie
video, w srodku.... Sposrod srodkow dzialajacych doraznie - najlepsze - z
mojego doswiadczenia - sa rzeczywiscie plytki GLOBOL...
Pozdrawiam
ewa

Sztuczna inteligencja jest lepsza od naturalnej głupoty
e...@p...com

1. Data: 2001-08-17 07:52:54

Od: "efka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@2...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> >

> Najlepszym sposobem jest zakup płytek firmy Globol (cena jednej ok.15 zł).
> Działają rewelacyjnie, trzeba wymieniać co ok. 4 miesiące.

Gdzie mogę je kupić? Czy jest na opakowaniu jakaś informacja, że można
stosować mając maleńkie dziecko?
efka

1. Data: 2001-08-19 21:14:30

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

... a u mnie w pilocie do video (co prawda, rzadko uzywam, wiec mialy
spokoj)
T.

1. Data: 2001-08-25 19:32:17

Od: "Agnieszka" <a...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie mogę je kupić? Czy jest na opakowaniu jakaś informacja, że można
> stosować mając maleńkie dziecko?
> efka

Używam tych płytek od dawna (jeszcze zanim urodziłam dziecię) i do tej pory
nic się nie działo i nie dzieje. Do tego mamy jeszcze dwa kocury, więc
preparat musi być bezpieczny.
Wiadomo, że trzeba postawić płytkę poza zasięgiem malutkich rączek i kocich
pazurków (ja jedną stawiam na regale w pokoju i jedną na szafce w kuchni).
A gdzie je kupić ? To zależy gdzie mieszkasz. Ja kupuję albo na stadionie,
albo na większym bazarku obok domu (mieszkam w Warszawie).

Pozdrawiam
Agnieszka

Wymiana pokrycia tarasu nad pomieszczeniem mieszk.
CFV1: pl.rec.robotki-reczne (glosowanie)
Podgrzewacze ?
[ogłoszenie] Nowy DOM do sprzedania - Podbeskidzie
Pytanie PILNE