jak zabezpieczyć sadzonki

1. Data: 2004-09-12 12:21:43

Temat: jak zabezpieczyć sadzonki
Od: "Antoni" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zabezpieczyć sadzonki drzew (najwyżej kilkanaście cm), przed straszną,
wysoką i przygłuszającą trawą? Jest coś innego niż folia? Drzewa są sadzone
gęsto, na żywopłot. Nie da się między nimi kosić. Wcześniejsze rycie ziemi
nie wchodzi w grę.

Pomocy!
Pozdrawiam
Antoni

2. Data: 2004-09-12 17:06:18

Temat: Re: jak zabezpieczyć sadzonki
Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Antoni wrote:
> [...]
> wysoką i przygłuszającą trawą? Jest coś innego niż folia? Drzewa są
> sadzone gęsto, na żywopłot. Nie da się między nimi kosić. Wcześniejsze
Tak, tylko folia.
Ja tak sadzę truskawki od 20 lat.
Kup grubą czarną folię budowlaną. U mnie przetrzymuje co najmniej 5 sezonów,
niektóre przekładałem 3 krotnie czyli 9 lat.
W zaplanowanej rozstawie zrób ostrym dołownikiem jak najmniejsze otwory
otwory. Otwór będzie punktem przecięcią się przekątnych kwadratu. Od
wierzchołków kwadratu przetnij ostrym noże folię w kierunku otworu
zrobionego dołownikiem.
Przez taki kwadrat powinna przejść sadzonka.
Po posadzeniu na trójkątne klapki połóż nieco większy od kwadrutu kawałek
takiej samej czarnej folii z cięciem od krawędzi do środka. Przyciśnij ją
kamieniami lub cegłą.
W odległości 20 cm od linii w jakiej posadzone są sadzonki zakop folię w
zimię na 15-20 cm.
Folię należy poza tym obciążyć deskami cegłami aby nie podniosły jej
jesienne wiatry.
--
Dziadek

3. Data: 2004-09-12 17:17:00

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <Udziadeksu?@wro.vectranet.pl> napisał w wiadomości
> Kup grubą czarną folię budowlaną. ...
=======================
Budowlana nie jest najlepsza, bo nie przepuszcza wody. Grzyby się pod nią
rozmnażają. Do sciókowania jest specjalna włóknina nie przepuszczająca
światła a przepuszczająca wodę. Te rady są już chyba do kitu, bo rozumiem,
że drzewka już posadzone. Tu tylko kora. Grubo.
Pozdrowienia
Jan

4. Data: 2004-09-12 22:22:43

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

<Udziadeksu?@wro.vectranet.pl> wrote in message

> rycie ziemi nie wchodzi w grę.
> Tak, tylko folia.

Tylko nie folia. Ziemia pod nia nie oddycha, slonce rozgrzewa folie do
wysokich temperatur.

Mozna wysciolkowac kora lub zmielonym i przekompostowanym drewnem.
A sadzonki drzew wcale sie tak bardzo trawy nie boja.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2004-09-14 18:08:57

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Tarpan wrote:
> Użytkownik <Udziadeksu?@wro.vectranet.pl> napisał w wiadomości
> =======================
> Budowlana nie jest najlepsza, bo nie przepuszcza wody.
I bardzo dobrze. Woda nie odparowuje z gleby. Truskawki w gruncie byłem
zmuszony przynajmniej raz w tygodniu podlać dawką 20 l/m2. Tych pod folią
nie podlałem ani razu.

> Grzyby się pod nią rozmnażają.
Moje truskawki nie wykazują objawów chorób grzybowych. Rosnące obok w
gruncie tak.
> Do sciókowania jest specjalna włóknina nie przepuszczająca
> światła a przepuszczająca wodę.
Sąsiedzi obok posadzili truskawki na grubej, czarnej włókninie. Mieli owoce
dwa tygodnie później od moich. Musieli podlewać tak jak ja moje w gruncie.
Folia przyśpieszyła wegetację i nie dopuściła do przesuszenia gleby.
--
Dziadek

6. Data: 2004-09-14 18:16:10

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> <Udziadeksu?@wro.vectranet.pl> wrote in message

> Tylko nie folia. Ziemia pod nia nie oddycha, slonce rozgrzewa folie do
> wysokich temperatur.
W warunkach mojej miejscowości stanowi to zaletę a nie wadę.
Przyśpiesza owocowanie i nie muszę podlewać. Podlewania podczas owocowania
wymagają truskawki pod włókniną i w gruncie.
W lipcu i sierpniu nie podlewałem moich truskawek. Te na folii wyglądały
zdrowo, te w gruncie ucierpiały od braku wody.
Przy mniejsze szerokości geograficzne może to wyglądać całkiem inaczej.
--
Dziadek

Wyschnięte kwiatostany gladioli
Dereń ... usycha