Dereń ... usycha

1. Data: 2004-09-12 14:00:56

Temat: Dereń ... usycha
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Posadziłem w listopadzie zeszłego (2003) roku 3 derenie obok mojego bloku,
tak niedaleko wejścia na klatkę schodową. Pięknie wyglądały od momentu
pojawienia się pierwszych liści do niedawna.
Jakieś 2 tygodnie temu liście zaczęły bezwładnie zwisać i ... czy to jesień
i to jest normalne czy ... coś im jest i powinienem coś zrobić ? Tak przy
okazji waigela posadzona w tym samym czasie ma podobne objawy a ognik trzyma
się dzielnie i nic mu nbie jest.
Czy może ktoś mi pomóc ?
Czy ja im mogę pomóc ?

--------
Przy odpowiedzi na priv proszę usunąć oczywiste 2 nadwyżki tekstu
--------
Sławek SWP
Zajrzyj na : http://teampoland.republika.pl/

2. Data: 2004-09-13 16:22:01

Temat: Re: Dereń ... usycha
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Sławek SWP <s...@w...pl> writes:

> [...]
> Jakieś 2 tygodnie temu liście zaczęły bezwładnie zwisać i ... czy to
> jesień i to jest normalne czy ... coś im jest i powinienem coś

Jakie derenie? Może po prostu mają za sucho?

> Czy ja im mogę pomóc ?

Może wystarczy podlać?

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewna Lila co żyła w Wałbrzychu
Dorabiała do pensji na strychu.

3. Data: 2004-09-14 06:52:32

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: m...@s...net,
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net>
Było:
> Jakie derenie? Może po prostu mają za sucho?

Jakie to nie wiem bo te krzaki to mój debiut ogrodniczy, a po nazwę
specjalnie chodziłem do sprzedawcy (przy zakupie nie interesowała mnie nazwa
tylko to, że ładnie wyglądają). Rozumiem, że mam iść i dopytać - ale to
dopiero w sobotę.

> Może wystarczy podlać?

W odległości 0,5m od rzędu 3 dereni rośnie kilka ogników, kawałek dalej
róże, kasztanowiec i one mają się całkiem dobrze. Odkąd zauważyłem zwisające
liście to podlewam, raz dziennie, wieczorem 2 konewki na waigele i 2 na
derenie, bo liście waigeli też zwisają. Czy to za mało ? Krzaki obok nie
dostają wogóle dodatkowej wody a wyglądają normalnie (róże kwitną, na ogniku
właśnie zaczęły się czerwienić jagody).

--------

4. Data: 2004-09-14 07:55:42

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Sławek SWP <s...@w...pl> writes:

> [...]
> specjalnie chodziłem do sprzedawcy (przy zakupie nie interesowała
> mnie nazwa tylko to, że ładnie wyglądają). Rozumiem, że mam iść i

Eee... zapewne białe (Cornus alba) albo rozłogowe (C. stolonifera) --
to się specjalnie nie przejmuj, o tej porze one tak mają.. Jesień
idzie. To są żelazne habaziaje, radzą sobie praktycznie w każdych
warunkach..

> Odkąd zauważyłem zwisające liście to podlewam, raz dziennie,
> wieczorem 2 konewki na waigele i 2 na derenie,

Wystarczy raz na dwa, trzy dni, może tydzień w zależności od podłoża.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien starszy pan w mieście Łodzi
Żałował, że się urodził,

5. Data: 2004-09-14 08:10:13

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:uvfehl1xd.fsf@sapijaszko.net...

| Wystarczy raz na dwa, trzy dni, może tydzień w zależności od podłoża.

Ja się już ostatnio zastanawiałam nad rozwiązaniem stosowanym w zieleni
miejskiej - wbity niedaleko bryły korzeniowej kawałek rurki PVC i
dostarczanie wody tą drogą. Nie dość, że ziemia przerośnięta korzeniami
moich własnych drzew (ok, mea culpa), że włażą korzenie lip zza płotu (czyny
społeczne lat 60-tych - bark wpływu), to jeszcze pod okapem tychże drzew
nawet przy naturalnym deszczu woda nie dociera.

A krzewom liściastym sugeruję zrobić miskę - i pod każdy minimum konewkę
wody przy podlewaniu. Tak, żeby przeniknęła na co najmniej kilkadziesiąt cm
w głąb ziemi.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2004-09-15 12:47:45

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: ci694u$7cj$...@a...news.tpi.pl,
Od: Basia Kulesz <b...@i...pl>
Było:

Dziś w nocy popadało i wszystkie liście się podniosły :-) Czyli moja wina,
za mało podlewałem :-(
Ale teraz już wiem, trzeba dużo więcej podlewać niż dotąd gdy jest długo
sucho !

No no ... Róże i ogniki zupełnie nie zauważyły posuchy

--------

7. Data: 2004-09-15 17:24:52

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sławek SWP napisał:

> Dziś w nocy popadało i wszystkie liście się podniosły :-) Czyli moja wina,
> za mało podlewałem :-(

> No no ... Róże i ogniki zupełnie nie zauważyły posuchy

Nie wiem jak ogniki, ale róze korzenią się bardzo głeboko, dobrze sobie
radzą nawet jak jest sucho.

Pozdrawiam
Marta

8. Data: 2004-09-15 18:32:31

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Sławek SWP <s...@w...pl> writes:

> Dziś w nocy popadało i wszystkie liście się podniosły :-)
[...]
> No no ... Róże i ogniki zupełnie nie zauważyły posuchy

C. alba, C. stolonifera rosną raczej w miejscach wilgotnych, czasem
podmokłych, często w przydrożnych rowach..

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
W Krakowie do Miłosza