jak zagęscić mase do wafli ?

1. Data: 2004-09-17 14:04:42

Temat: jak zagęscić mase do wafli ?
Od: "anieza" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
znalazłam taki przepis na mase do wafli
margaryna 1 kostka
cukier 1 szklanka
woda 1,5 szklanki
kakao kilka łyżek
mleko w proszku 1,5 szklanki

Problem jest w tym, że masa jest zbyt rzadka i nie mam pomysłu czym ją
zagęscić. Dodałam juz kolejną szklanke mleka w proszku ale nie do konca
pomogło...
Myślałam też o tym, żeby podgrzać mase i może wtedy część wody sie
odparuje - ale nie wiem czy to nie zepsuje tej masy.

Proszę o jakieś pomysły co z tym zrobić ...
pozdr. Anieza

1. Data: 2004-09-17 16:47:20

Temat: Re: jak zagęscić mase do wafli ?
Od: "Lilla" <l...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anieza" <a...@p...pl> napisała:
> [...]
> Myślałam też o tym, żeby podgrzać mase i może wtedy część wody sie
> odparuje - ale nie wiem czy to nie zepsuje tej masy.

Jak sie slusznie domyslasz IMO w tym przepisie jest za duzo wody,
wystarczylaby tylko 1 szkl. na takie proporcje.
Ja proponuje ochlodzic ta mase, moze wowczas zgestnieje.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2004-09-17 17:27:01

Od: "Marcin S. Młyńczak" <y...@S...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anieza" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> Witajcie,
> znalazłam taki przepis na mase do wafli
> margaryna 1 kostka
> cukier 1 szklanka
> woda 1,5 szklanki
> kakao kilka łyżek
> mleko w proszku 1,5 szklanki

a mi jakos zupelnie ten przepis nie lezy - masa bedzie tlusta i mdła. I ta
margaryna. brr ;-) Ja bym proponował cos takiego: 1 szklanka słodkiej
śmietanki, 3/4 szklanki cukru, kilka (co najmniej) łyżek kakao. Smietanke
wlac do plaskiego rondla z grubym dnem, wsypac cukier, dodac kakao, gotowac
i mieszac. Jak sie zagotuje, zmniejszyc ogien zeby sie nie przypalilo i
gotowac tak dlugo, az masa zgestnieje i kropla wylana na zimny talerzyk
bedzie odpowiednio gesta (odpowiednio - to znaczy tak, jak Ci pasuje.) Tak
zeby nie wyciekala z wafli, ale tez zeby nie byla za twarda i sie nie
scukrzyla). Jak juz masa nabierze odpowiedniej konsystencji, nalezy ja
troche przestudzic i jeszcze ciepla - ale juz nie goraca - przekladac wafle.
smacznego

Marcin

1. Data: 2004-09-18 07:30:28

Od: "gwiazdka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten przepis jest jakiś dziwny. Ja proponuje tak:
-3 jajka
-1/2 szklanki cukru
-1/2 cukru waniliowego
-1/2 masła(bez oleju) albo margaryny
-mleko w proszku
-kilka łyżek kakao
Jajka z cukrem ubic na parze, potem mieszając dodać masło(ono się powinno
samo rozpuścić bo ta masa z jajek bedzie ciepła, a jak nie to można sobie
pomóc mikserem) a potem miksując dodawać mleko w proszku tak na oko zeby
zgęstniało no i kilka łyżeczek kakao (ile kto lubi).

Drugi przepis jest bardzo prosty, kupujemy mleczko skondensowane słodzone i w
puszce gotujemy 2 godziny we wrzątku. Potem studzimy(nie otwierać jeszcze
puszli!!!) i jak juz puszka jest letnia to możemy otworzyć. Mniam!
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

robienie soku
na jesienne dni