jak złagodzić skutki kuracji antybiotykowej

1. Data: 2000-07-25 22:35:24

Temat: jak złagodzić skutki kuracji antybiotykowej
Od: "lost" <l...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam przepisana kurację sumamedem na 5 dni i zastanawiam się jak tu nie zajść
za skórę mojej nadwyrężonej wątrobie, trzustce, żołądkowi i wielu innym
narządom. Może Kefirki? Jogurty? Witaminy? Soczki?
pozdro
mnich

2. Data: 2000-07-26 20:39:34

Temat: Re: jak złagodzić skutki kuracji antybiotykowej
Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Najlepiej tak się żywić aby nie były potrzebne żadne kuracje antybiotykowe.
Wzmocniłbyś swoją odporność to byś sam sobie radził z infekcjami, a teraz
sobie zorganizujesz zagrożenie grzybami, tyle dają antybiotyki :(

lost <l...@p...promail.pl> wrote in message news:397e1205@news.vogel.pl...
> [...]
> za skórę mojej nadwyrężonej wątrobie, trzustce, żołądkowi i wielu innym
> narządom. Może Kefirki? Jogurty? Witaminy? Soczki?
Tak soczki to podstawa, lepiej już jeść cukier z cukierniczki.
Czy szanowni państwo zauważyliście że w 1 litrze soku jest 100 gram czystego
cukru?
Czy to nie jest biała śmierć?
Pozdrówka :)))))

3. Data: 2000-07-29 21:32:36

Od: "LJ" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

>mam przepisana kurację sumamedem na 5 dni i zastanawiam się jak tu nie
zajść
>za skórę mojej nadwyrężonej wątrobie, trzustce, żołądkowi i wielu innym
>narządom.
Radzę codziennie zjeść jogurt z żywymi kulturami bakterii, zsiadłe mleko
lub kiszoną kapustę(o tej porze roku?). Żeby ustrzec się przed
zniszczeniem swojej flory bakteryjnej dobrze czsami kupić w aptece
Lakcid lub Trilac i ok. 3 razy dziennie przyjąć te kapsułki lub ampułki.
Sumamed potrafi nadszarpnąć wątrobę, więc jakiś czas (miesiąc?) spróbuj
unikać smażonych, tlustych i ciężkostrawnych potraw.
Życzę powrotu do zdrowia.
Yoko

4. Data: 2000-07-29 21:40:05

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

LJ <l...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> Sumamed potrafi nadszarpnąć wątrobę, więc jakiś czas (miesiąc?) spróbuj
> unikać smażonych, tlustych i ciężkostrawnych potraw.

A moze kolega wyjasni w jaki sposob tluste potrawy obciazają watrobę.
Bardzo proszę!
Jacek

5. Data: 2000-07-29 22:36:03

Od: "LJ" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!
>A moze kolega wyjasni w jaki sposob tluste potrawy obciazają watrobę.
>Bardzo proszę!
>Jacek

Baardzo upraszczając chocby poprzez to, że hepatocyty wtwarzają żólć
niezbędną do trawienia tłuszczów. Zmiany wlaściwości soli żołciowych na
skutek dekoniugacji bakteryjnej (po antybiotykach), albo ich niedobór
(za dużo tłuszczu) w jelitach może spowodować zmniejszenie wchłaniania
tłuszczu o 50% i związane z tym złe wchłanianie witamin (ADEK), więc
awitaminozy. Czesć tłuszczu dostaje się bezpośrednio do krążenia
wrotnego, też obciążając watrobę. Poza tym wątroba metabolizuje tłuszcze
i odtruwa organizm z toksyn, które wraz z tłuściutkim, smażonym
kotlecikiem trafiją do naszego ustroju. I można by na ten temat jeszcze
dużo...
pozdrawiam
JL

6. Data: 2000-07-30 08:29:00

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj!
> >
> Baardzo upraszczając chocby poprzez to, że hepatocyty wtwarzają żólć
> niezbędną do trawienia tłuszczów.
Jak cięzki musi byc stan wątroby aby nie było żółci, lub jej właściwości
były takie aby nie emulgowała tłuszczu?
Nawet wtedy można pić śmietanę, która już jest zemulgowana :).
> [...]
> (za dużo tłuszczu) w jelitach może spowodować zmniejszenie wchłaniania
> tłuszczu o 50% i związane z tym złe wchłanianie witamin (ADEK), więc
Trochę pojechałeś na maxa, chcesz powiedzieć że nie jedząc tłuszczu
(zawierającego właśnie witaminy ADEK) zabezpieczam się przed awitaminozą
tych właśnie witamin?
Przewrotna logika, ale takiej pełno mamy w naukach medycznych.

> Czesć tłuszczu dostaje się bezpośrednio do krążenia
> wrotnego, też obciążając watrobę.
A jaka czesc? W biochemiach Harpera i innych piszą że tłuszcz jest
wchłaniany przez limfe i wraz z nia plynie kanalem piersiowym do zyły
głównej. Natomiast substancje rozpuszczalne w wodzie (weglowodany,
aminokwasy) plyną faktycznie do wątroby gdzie ciągła konwersja glukoza <->
glikogen->kwasy tluszczowe naprawde obciaza watrobe.
Dlatego właśnie nasza dieta bogatotłuszczowa jest dietą ochronną dla
wątroby. Są ludzie którzy z marskosci watroby wyszli na DO.

> Poza tym wątroba metabolizuje tłuszcze
> i odtruwa organizm z toksyn, które wraz z tłuściutkim, smażonym
> kotlecikiem trafiją do naszego ustroju. I można by na ten temat jeszcze
> dużo...
Dużo półprawd. Na pewno wątroba odtruwa toksyny, powiedzmy ze w smażonych
(zwłaszcza za ostro) potrawach miała by co neutralizowac, to w potrawach nie
przypalonych nie sadze, takie żółtka jaj, gotowana golonka, czy śmietanka.
Z tym metabolizmem tluszczow to chyba pomylka, jesli z limfa plyna kwasy
tluszczowe do zyły głównej, to znaczy ze przed sercem nastepuje jej
wymieszanie z krwią i caly ten tluszcz plynie sobie wszystkimi naczyniami w
calym organizmie, tam z kolei prawie wszystkie tkanki wychwytują kw.
tluszczowe jako źródlo energii. Ile procent z tego strumienia moze trafic do
watroby?
Ano tyle ile % krwi tętniczej płynie przez wątrobę, a wiec niewiele.
Za to wszystkie węglowodany przewalają sie przez wątrobę, co to powoduje? A
no tyle ze aby człowiek nie wykitował z nadmiaru glukozy wątroba musi ciezko
pracowac nad ta glukozą. Zaraz potem musi spowrotem glikogen przerabiac na
glukoze aby zasilac organizm.
A kwasy tłuszczowe wchłaniają się powoli z jelita, zapewniając równomierne
zasilanie organizmu, bez bezposredniego udziału wątroby, jej rolą jest tylko
wydzielanie żółci, co jest jej ubocznym procesem, trwającym niezaleznie od
tego co jemy (w uproszczeniu oczywiscie)
Pozdrawiam
Jacek

7. Data: 2000-07-30 14:54:07

Od: Iwa <i...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Przewrotna logika, ale takiej pełno mamy w naukach medycznych.

> A jaka czesc? W biochemiach Harpera i innych piszą że tłuszcz jest

Smacznego. Kazdy je jak lubi. Nie kazdemu przechodza przez gardla
smalce, golonki itd. Ja na widok masla, smalcu i sloniny mam odruch...
Do DO trzeba dojrzec. Im bardziej agresywnie namawiasz tym mniej osob
przekonasz do niej...
Kochajaca surowki, owoce i oliwe Iwa

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Zespół wypadania płatka
Dyskopatia (lumbago)
Medycyna sądowa - podręcznik
Lekarze angielscy naświetlają zmiany chorobowe u pacjentów z trądzikiem
środki plemnikobójcze moga zwiększać ryzyko zakażenia AIDS