jak... zrobić jabłonkę :-)

1. Data: 2010-10-13 13:22:15

Temat: jak... zrobić jabłonkę :-)
Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

u sąsiada za płotem rośnie stara 50-letnia jabłoń, antonówka, takich
smacznych owoców nie spotkałem jeszcze, chciałbym coś z tego
uszczknąć :-), czyli, co można zrobić? sadzonkę? przeszczepić gałązkę?
na co? kiedy? proszę o porady, co i jak dla początkującego
sadownika... :-)

pozdrawiam
s_13

2. Data: 2010-10-13 13:51:37

Temat: Re: jak... zrobić jabłonkę :-)
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"s_13" <s...@i...pl> wrote in message
c.googlegroups.com...
[...]

Wystarczy poprosić - to mogą być nawet oczka.

3. Data: 2010-10-13 13:56:48

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
>
> pozdrawiam
> s_13
>
> Wystarczy poprosić - to mogą być nawet oczka.

Trzeba mieć u siebie choćby jedną jabłonkę na podkładkę.

4. Data: 2010-10-13 16:36:42

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> pozdrawiam
> s_13
>
> Wystarczy poprosić - to mogą być nawet oczka.

Oczko to może sobie puścić do sąsiadki,jak nie ma na czym zaoczkować.
Utnij kilka młodych,tegorocznych pędów z pietką i spróbuj ukorzenić w piasku,
czasem udaje się.Wsadź do donicy z piaskiem,donicę wkop do ziemi i zostaw
na zimę w ogrodzie.Do wiosny powinien wytworzyć się kallus,a wiosną wyrosną
korzenie.I drzewo gotowe.
mirzan

5. Data: 2010-10-13 18:18:00

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczko to może sobie puścić do sąsiadki,

najmłodsza ma tak na oko 65 lat... :-)

> [...]
> na zimę w ogrodzie.Do wiosny powinien wytworzyć się kallus,a wiosną wyrosną

a nie będzie dzikie... podobno po to właśnie się szczepi, żeby
połączyć odporność "dawcy" ze smacznymi i obfitymi owocami "szczepu"
(sorry za niefachową nomenklaturę)

pozdrawiam
s_13

6. Data: 2010-10-13 18:53:24

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"s_13" <s...@i...pl> wrote in message
a.googlegroups.com...
> [...]

a nie będzie dzikie... podobno po to właśnie się szczepi, żeby
połączyć odporność "dawcy" ze smacznymi i obfitymi owocami "szczepu"

Kup sobie jabłonkę ze szkółki - będą szybciej jabłka.

7. Data: 2010-10-14 01:05:49

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kup sobie jabłonkę ze szkółki - będą szybciej jabłka.

to już lepiej kupić jabłka... :-)
ale nie takieeeee... :-)

pozdrawiam
s_13

8. Data: 2010-10-14 05:20:25

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"s_13" <s...@i...pl> wrote in message
a.googlegroups.com...
> Kup sobie jabłonkę ze szkółki - będą szybciej jabłka.

to już lepiej kupić jabłka... :-)
ale nie takieeeee... :-)

pozdrawiam
s_13

Logik wiejski. Jasne, na targu za grosze. A chodziło o podkładkę do
szczepienia, czyli o gotowe drzewko, na którym na wiosnę zaszczepisz
Antonówkę w postaci oczek lub zrazów. Mając już przyjęte szczepy dorobisz
się dalszych możliwości rozmnażania, chłopski Miczurinie.

9. Data: 2010-10-14 08:03:15

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

szybciej dlatego, że drzewko kupione...? czy dlatego, że ze
szkółki...?
podwarszawski Szestowie...

pozdrawiam
s_13

10. Data: 2010-10-14 08:08:37

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"s_13" <s...@i...pl> wrote in message
c.googlegroups.com...

szybciej dlatego, że drzewko kupione...? czy dlatego, że ze
szkółki...?
podwarszawski Szestowie...

pozdrawiam
s_13

Poradzono ci robić sadzonki "od zera", kupujesz sadzonkę 2 i więcej letnią
na której zaszczepisz Antonówkę, możesz mieć owoce w drugim roku...

zabezpieczenie cyprysowców przed kradzieżą
Re: Sadzenie iglaków, a mrozy
Re: Sadzenie iglaków, a mrozy
Re: Sadzenie iglaków, a mrozy
sosna o paskowanym żółtozielonym igliwiu