jaka to przyprawa- kuchnia indyjska

1. Data: 2005-10-21 17:44:02

Temat: jaka to przyprawa- kuchnia indyjska
Od: "paranoix" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jadłem w hinduskiej restauracji pysznego kurczaka. niestety strzelałem w
ciemno przy wyborze i nie wiem co w istocie dostałem a było wyśmienite.

był to kurczak smazony na patelni i polewany czymś co płoneło :) obsypany
był cały czerwoną przyprawą bardzo ostry i charakterystyczny smak (ciężko go
opisać). Napewno nie była to papryka.
ktoś mi mówił że to był kurczak tikka ale kiedy patrzyłem na przepisy na
stronach www, to zdjęcia zupełnie mi sie nie zgadzały, bo kurczak był cały w
jakimś sosie, a ja dostałem samego kurczaka (pokrojone w kostke piersi) w
chlebie pita.

Czy ktoś wie z czym miałem doczynienia? :)

2. Data: 2005-10-22 11:14:35

Temat: Re: jaka to przyprawa- kuchnia indyjska
Od: "amigo" <a...@u...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "paranoix" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> w chlebie pita.
>
> Czy ktoś wie z czym miałem doczynienia? :)

Prawdopodobnie byl to kurczak tandoori ale jakie przyprawy sa w nim uzyte to
ja nie wiem.
pozdrawiam
Amigo

3. Data: 2005-10-22 11:48:24

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 21 octobre 2005 ŕ 19:44:02, dans <djb9en$rs$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> [...]

> chlebie pita.

> Czy ktoś wie z czym miałem doczynienia? :)

Watpie aby to byl kurczak tikka, ktory owszem jest czerwony (dzieki
kolorantowi zreszta) ale nie jest smazony tylko pieczony w piecu
tandoor.

I szczerze mowiac to watpie by to byla potrawa czysto hinduska dlatego
ze w tej kuchni nie uzywa sie raczej smazenia na patelni, a raczej
pieczenia w tandoor albo gotowania powoli w garnku. Z polewaniem
"czyms co plonelo" nigdy sie nie spotkalam ;)
Wiec przypuszczam ze zjadles cos a la hinduskie, wg fantazji kucharza

Co do czerwonej i ostrej przyprawy, to stawiam na zwykle chili :)

Ewcia

--
Niesz

4. Data: 2005-10-22 12:02:56

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

amigo wrote:

>Użytkownik "paranoix" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

>Prawdopodobnie byl to kurczak tandoori ale jakie przyprawy sa w nim uzyte to
>ja nie wiem.
>pozdrawiam

Moze tandoori masala?

Kot

5. Data: 2005-10-22 13:08:20

Od: "paranoix" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiec przypuszczam ze zjadles cos a la hinduskie, wg fantazji kucharza

Bardzo możliwe :)

> Co do czerwonej i ostrej przyprawy, to stawiam na zwykle chili :)

Nie bylo to aż tak ostre. było pikantne, ale bez przesadyzmu.

6. Data: 2005-10-22 14:40:40

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote in message
news:4535758904$20051022134824@ewcia.kloups...> > I szczerze mowiac to watpie by to
byla potrawa czysto hinduska dlatego
> ze w tej kuchni nie uzywa sie raczej smazenia na patelni,

???
Smazy sie, smazy. I to duzo. Tylko ze roznych kuchni "hinduskich" jest dosyc duzo
wiec i z tym smazeniem jest roznie... Ale praktycznie kazda potrawa "hinduska"
(cokolwiek to znaczy...) zaczyna sie od odpowiedniego usmazenia cebuli.

7. Data: 2005-10-22 14:40:40

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"paranoix" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]

> ja dostałem samego kurczaka (pokrojone w kostke piersi) w chlebie pita.

Moze cus na temat kurczaka masala ..?
Smazone, polewane sokiem z tamrindo na koniec smazenia wiec moze sie zapalilo ..?
:-))) A smak to pewnie chaat masala (przyprawa, a raczej kombinacja przypraw) w tym

przypadku pewnie z duza iloscia mielonej chili i ostrej papryki wedle fantazji
kucharza. Sposob podawania takze dosyc dowolny - mozna i na chlebku naan (czesto
zastepowany pita.)

Jesli nie, to trudno wyczuc, ale jesli smazone to kolor moze byc tez np. z nasionek
annatto.

8. Data: 2005-10-22 15:20:42

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 22 octobre 2005 ? 16:40:40, dans <Ibs6f.4606$gF4.4193@trnddc07> vous
écriviez :

> [...]

> ???
> Smazy sie, smazy. I to duzo. Tylko ze roznych kuchni "hinduskich" jest dosyc duzo

A jakie to potrawy smazone konkretnie masz masz na mysli ?

Ewcia

--
Niesz

9. Data: 2005-10-22 16:14:35

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

> A jakie to potrawy smazone konkretnie masz masz na mysli ?

Czytalas nastepny post?
Smazone sa, np.
kurczak masala
rozmaite curry z kury (goan, kerala, moguhl/moglai) - tego to akurat jest tysiace.
No i warzywka, typu szpinak z chili, czosnkeim i kolendra, et cetera.

W wielu miejscach w Indii smazy sie zamiast piec czy gotowac. (Curry w potrawach
gotowanych doskonale maskuje lekko nadpsutego kuraka, stad duzo gotowanych curries w
cieplejszych miejscach Indii...) Mysle sobie, ze smazenie to co najmjiej 50% kuchni
indyjskiej.

10. Data: 2005-10-22 16:56:03

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 22 octobre 2005 ? 18:14:35, dans <Lzt6f.10142$Io4.3489@trnddc06> vous
écriviez :

> [...]

> kurczak masala
> rozmaite curry z kury (goan, kerala, moguhl/moglai) - tego to akurat jest tysiace.

Chyba nie uzywamy tych samych terminow : zadna z tych potraw nie nie
jest potrawa *smazona*, zreszta jakim cudem mozna smazyc potrawy w
sosach tego typu co curry czy masala ? Mozna przyrzadzac na patelni,
czemu nie, ale ja nie nazywam tego *smazeniem*.

> No i warzywka, typu szpinak z chili, czosnkeim i kolendra, et cetera.

Tu zgoda, nie sprecyzowalam ze chodzilo mi o obrobke miesa (ale to
wynikalo z postu na ktory odpowiedalam).

> W wielu miejscach w Indii smazy sie zamiast piec czy gotowac. (Curry w potrawach
> gotowanych doskonale maskuje lekko nadpsutego kuraka, stad duzo gotowanych curries
> cieplejszych miejscach Indii...)

To stara (i glupia) legenda, nawet bym powiedziala
postkolonialistyczna.

> Mysle sobie, ze smazenie to co najmjiej 50% kuchni
> indyjskiej.

Jezelii ja robisz w domu :p

Ewcia

--