jaką wiśnię?

1. Data: 2005-10-10 19:07:45

Temat: jaką wiśnię?
Od: "dika" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie podrawiam Szanownych grupowiczów. Chcę posadzić wiśnię na działce.
Nie wiem tylko jaki rodzaj. Możecie mi podpowiedzieć?

2. Data: 2005-10-10 19:25:38

Temat: Re: jaką wiśnię?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcę posadzić wiśnię na działce.
> Nie wiem tylko jaki rodzaj. Możecie mi podpowiedzieć?

Odmiana 'Groniasta' (czasami w sprzedaży jako 'Groniasta z Ujferhertoi').

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2005-10-10 19:49:33

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odmiana 'Groniasta' (czasami w sprzedaży jako 'Groniasta z Ujferhertoi').
>
> Pozdrawiam, Basia.

Niezawodna jest Łutówka.Ela namówiła mnie na Hortensje,
zamówiłem dwie w Krakowie u Ślaskich.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2005-10-10 20:04:02

Od: "YG" <y...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niezawodna jest Łutówka.

tez mam kilka i jestem zadowolony, drzewa odporne na warunki atmosferyczne,
przyjmuja sie wszedzie

Jaś

5. Data: 2005-10-10 20:21:29

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> tez mam kilka i jestem zadowolony, drzewa odporne na warunki atmosferyczne,
> przyjmuja sie wszedzie

Miałam Łutówkę - okazała się straszliwie podatna na drobną plamistość d.p.
Miałam wtedy równolegle 3 wiśnie, w tym Groniastą i chyba Książęcą i tylko
Łutówka straszyła gołymi gałęziami w śrdoku lata. Wyleciała po dwóch latach i
nigdy więcej.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2005-10-11 19:39:10

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> [...]
> Miałam wtedy równolegle 3 wiśnie, w tym Groniastą i chyba Książęcą i tylko
> Łutówka straszyła gołymi gałęziami w śrdoku lata. Wyleciała po dwóch

Znaczy się nie przejmować czy wywalić? U nas 2 Łutówki tkwią już drugi czy
trzeci rok, liście im opadają w sierpniu i tak zostają do wiosny. Ani to
nie rośnie w szerz, ani w zwyż. 'Pandy' (a może 'Panda', nie pamiętam) jest
moim faworytem..

Pozdrawiam,
Grzesiek

7. Data: 2005-10-11 19:47:16

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie rośnie w szerz, ani w zwyż. 'Pandy' (a może 'Panda', nie pamiętam) jest

Skoro nie rośnie, to chyba wywalić?

Pozdrawiam, Basia.

P.S. Groniasta: wiek - 27 lat - owocowanie 20-40 kg co roku mimo poważnych
chorób drewna i kory. Owoce deserowe i na przetwory. Liście w tej chwili
pięknie przebarwione, prawie jak u klonu;)

8. Data: 2005-10-11 19:56:22

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> Skoro nie rośnie, to chyba wywalić?

Dam im jeszcze szansę w przyszłym roku. Jak nie, będzie miejsce na klony :)

> P.S. Groniasta: wiek - 27 lat - owocowanie 20-40 kg co roku

Wiśniówkę z 30 kg... hmmm.. :)

> Liście w tej chwili pięknie przebarwione, prawie jak u klonu;)

BTW klonu, miejsce dla 'Silver Cardinala' muszę znaleźć..

Pozdrawiam,
Grzesiek

9. Data: 2005-10-11 20:24:00

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:5af6.000000a5.434c16c3@newsgate.onet.pl Basia
Kulesz <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> P.S. Groniasta: wiek - 27 lat - owocowanie 20-40 kg co roku mimo
> poważnych chorób drewna i kory. Owoce deserowe i na przetwory.
> Liście w tej chwili pięknie przebarwione, prawie jak u klonu;)

Hejka. Groniasta jest wrażliwa na drobną plamistość. Może jednak Nord
Star?
Pozdrawiam małowrażliwie Ja...cki
PS Opis : drzewo o słabym wzroście, w owocowanie wstępuje wcześnie (
najczęściej już w drugim roku po posadzeniu), owocuje regularnie i obficie,
samopylna,
Owoce : małe lub średnie, kształt kulisty, barwa intensywnie czerwona,
doskonałe na przetwory,
Dojrzałość zbiorcza : początek lipca,
Wytrzymałość na mróz : duża,
Podatność na choroby : niewielka.

10. Data: 2005-10-11 20:26:32

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Oct 2005 21:56:22 +0200, Grzegorz Sapijaszko
napisał(a):

> Wiśniówkę z 30 kg... hmmm.. :)

Jestem za.
Posadź koniecznie:)

Marta

Eogrodnictwo.pl do sprzedania
pory i robaki
preparat do zabezpieczania choinek przed jeleniami w zimie
Rozdrabniacz do galezi
KONKURS