jaki typ cukrzycy? - pomóżcie

1. Data: 2004-10-01 12:36:12

Temat: jaki typ cukrzycy? - pomóżcie
Od: "FHULIKOR" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry
Jestem 28 letnią kobietą ważącą 60kg. Wykryto u mnie cukier w krwi i w
moczu na poziomie ok. 400 ponad 2 m-ce temu.
Pani doktor, która mnie prowadzi zapisała mi od razu insulinę. Obecnie
przyjmując insulinę 4 razy dziennie w dawkach 4,4,3 i na noc 10j poziom
cukru mam w okolicach 100.
Na ostatniej wizycie poprosiłam panią doktor o zamianę insuliny na tabletki,
bo słyszałam, że tak można, ale pani doktor kategorycznie odmówiła,
twierdząc, że na mój typ choroby tabletki nie działają.
I stąd właśnie moje pytanie, a mianowicie: jak odróżnić jaki jest rodzaj
choroby? U pani doktor byłam zaledwie dwa razy, ale już po pierwszej wizycie
dostałam insulinę.
Czy byłaby możliwość w mojej sytuacji jednak przejść na tabletki?
Czy tabletki potem można stosować w czasie ciąży?
Bardzo proszę o odpowiedź, za którą to z góry serdecznie dziękuję.
Ewa Lach

2. Data: 2004-10-01 13:53:24

Temat: Re: jaki typ cukrzycy? - pomóżcie
Od: "Ewa" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy tabletki potem można stosować w czasie ciąży?
> Bardzo proszę o odpowiedź, za którą to z góry serdecznie dziękuję.

Witaj. Pani doktor ma racje. Sa 2 typy cukrzycy: typ 1 i typ 2. Powiem po
prostemu, nie wglebiajac sie w zawilosci. Na typ 1 choruja osoby mlode,
szczuple ( do mniej wiecej 45 roku zycia), na typ 2 osoby starsze i raczej
otyle ( po 45-50 roku zycia). Typ 2 polega glownie na opornosci tkanek na
wydzielana insuline, czyli organizm wydziela insuline prawidlowo, lub tylko
w nieznacznie zmneijszonych ilosciach, ale tkanki na nia nie reaguja. Ten
typ mozna leczyc tabletkami, bo one albo pobudzaja wydzielanie insuliny
przez komorki trzustki, albo poprawiaja wrazliwosc taknek na insuline. Typ 1
najczesciej spowodowany jest zniszczeniem wysp trzustkowych= brak komorek
wydzielajach insuline= brak insuliny.Tabletki nie dzialaja, bo nie maja na
co: komorki sa zniszczone, a insulinowrazliwosc tkanek jest najczesciej
prawidlowa. Jedyny ratunek to dostarczyc insuline z zewnatrz. W ciazy tylko
i wylacznie uzywa sie insuliny, ktora jest o wiele bardziej bezpieczna dla
plodu niz tabletki. Nawet jesli kobieta ma 2 typ cukrzycy( niezalezniej od
insuliny) i leczona jest tabletkami, to w ciazy nalezy ja przestawic na
insuline. Znajdz dobrego diabetologa i oddaj sie pod jego opieke, powinnas
byc pod stala kontrola. On wprowadzi cie we wszelkie zawilosci i powinies
polecic jakies szkolenie albo literature. Przykro mi, ze przynosze Ci
niepomyslne wiesci. Trzymaj sie,pozdrawiam.
Ewa

3. Data: 2004-10-02 09:02:42

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj. Pani doktor ma racje. Sa 2 typy cukrzycy: typ 1 i typ 2. Powiem po
> prostemu, nie wglebiajac sie w zawilosci. Na typ 1 choruja osoby mlode,
> szczuple ( do mniej wiecej 45 roku zycia),
Zawsze myślałam że na ten typ cukrzycy można zachorować będąc dzieckiem lub
w wieku dojrzewania. Nie widziałam, że w wieku Ewy można na to zachorować.
Myślałam, że grozi nam tylko typ 2. A tutaj nawet po 40. To bardzo smutna
wiadomość. :(
Ewo trzymaj się zdrowo.
pozdrawiam
barbarella

4. Data: 2004-10-02 18:28:52

Od: "Simonto" <s...@A...onetMNIE.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyglada na jedynke - insulinozalezna - jak czesto badasz cukier ? Czy jesteś
swiadoma swojej choroby - bo wyglada na to ze jestes na bakier z edukacja -
a to jest realne zagrozenie twojego ZYCIA ! O tej chorobie musisz wiedziec
WSZYSTKO !

JAby co to pisz na priv.

Simonto

KATAR Moze ktos mi pomoze !!