jakie Renty w krajach UE

1. Data: 2006-08-13 17:46:32

Temat: jakie Renty w krajach UE
Od: Gupik <gupik22@NIE_CHCE_SPAMU.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy osoby niepełnosprawne w innych krajach UE mają tak samo nędzne i
głodowe świadczenia rentowe ja ON w Polsce, tzn. ledwo mogą dosiągnąć do
następnego miesiąca, nie mówiąc już o tym żeby na coś zaoszczędzić, np.
na ubrania czy nawy sprzęt RTV lub Komputerowy ?? a eksmisje za
niepłacenie czynszu są na porządku dziennym, tak jak u nas ??

2. Data: 2006-08-13 17:51:06

Temat: Re: jakie Renty w krajach UE
Od: Paulla <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13 sierpień (niedziela) o godz. 19:46, Gupik napisał(a) co następuje:

> [...]
> na ubrania czy nawy sprzęt RTV lub Komputerowy ?? a eksmisje za
> niepłacenie czynszu są na porządku dziennym, tak jak u nas ??

Podobno nie wolno eksmitować ON w naszym kraju?

--
Nie jest sztuką pomylić się lecz naprawić swój błąd
Pozdrawiam Paulla

3. Data: 2006-08-13 17:56:00

Od: "Adam Pietrasiewicz" <n...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13-08-2006 o 19:51:06 Paulla <u...@g...com>
napisał(a):

> Dnia 13 sierpień (niedziela) o godz. 19:46, Gupik napisał(a) co
> następuje:

> Podobno nie wolno eksmitować ON w naszym kraju?

Ale to lepiej brzmi.

Adam Pietrasiewicz
Ogarnęła Cię lekka paranoja? Ktoś do listów ci zagląda?
http://www.paranoik.w.pl

4. Data: 2006-08-13 22:20:18

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam jak jest z rentami i pomocą ON we Francji? Gdzieś czytyłem, że Państwo
francuskie, nie jest skore do pomocy ON, przerzuciło to zadanie na organizacje
pozarządowe.

Rozmawiałem z Polką ON, mieszkającą w Niemczech od 20 lat. Ma renty około 500 Euro -
to jak na tamtejsze ceny - to nie jest wiele, coś a'la nasze 500 zł. Oprócz tego ma
jakieś darmowe usługi np. przejazdy taksówką, jakieś ulgi w opłacie za mieszkanie i
etc.
Wszystko to musiała załatwiać poprzez adwokata ale dlaczego...
Marlena - bo tak ma na imię - ta dziewczyna, powiedziała jeszcze jedną rzecz - którą
chciałbym potwierdzić, że w Polsce widać więcej osób niepełnosprawnych na ulicach, w
Niemczech w dalszym ciągu niepełnosprawność jest sprawą wstydliwą (wpływ
nacjonalizmu, eugeniki) i sporo osób niepełnosprawnych jest pozamykanych po jakiś
zakładach.

--
Pozdrawiam Piotr

www.handbike.za.pl

5. Data: 2006-08-14 06:15:40

Od: "Adam Pietrasiewicz" <n...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 14-08-2006 o 00:20:18 Piotr Grela (interpio) <i...@d...pl>
napisał(a):

> Adam jak jest z rentami i pomocą ON we Francji? Gdzieś czytyłem, że
> Państwo francuskie, nie jest skore do pomocy ON, przerzuciło to zadanie
> na organizacje pozarządowe.

Podstawową sprawą jest to, że tam wszyscy są nastawieni na to, by wspierać
pracę niepełnosprawnych, a nie dawanie rent.

Istnieje zasiłek inwalidzki, którego wartość jest porównywalna z naszą
rentą socjalną (mówię o stosunku jego wysokości do pensji minimalnej),a
jeg otrzymanie jest nieco mniej skomplikowane niż w Polsce - jest jedna
instytucja która orzeka o stopniu niepełnosprawności i już.

Zasiłek dostaje się i jest wypłacany w zależności od dochodów - im więcej
się zarabia tym mniejszy zasiłek wypłacają, co, jak mi się wydaje, jest
dość logiczne.

Dodatkowym ułatwieniem są znaczne zniżki w podatku dochodowym dla
niepełnosprawnych. Osoba niepełnosprawna liczona jest tak, jak samotna
matka z dzieckiem, co znacznie zmniejsza płacony podatek. Istnieją również
dodatkowe ułatwienia podatkowe, tak jak w Polsce niepełnosprawni nie płacą
podatku za telewizor.

To mniej więcej wszystko co pamiętam. Przyznaję, że te sprawy są tam
stosunkowo dobrze, bo w sposób przejrzysty, rozwiązane.

Adam Pietrasiewicz
Ogarnęła Cię lekka paranoja? Ktoś do listów ci zagląda?
http://www.paranoik.w.pl

Kto może dofinansować zakup protezy?
Podobno znowu ZUS zabiera renty
Legitymacja ważna 50 dni