jarzmianka

11. Data: 2004-11-19 03:37:56

Temat: Re: jarzmianka
Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka serdecznie :-) napisała:
> Ja bym chciała nasionka jakiejkolwiek jarzmianki w ogóle ... bardzo mi
> się podoba :-)

To się da załatwić. Podaj adres na priv.

Pozdrawiam altruistycznie, :-)
Zbyszek

12. Data: 2004-11-19 03:43:04

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna napisała:

> Oglądam sobie strony www i przypomiało mi się, ze marzyła mi się i nadal
> marzy Astrantia 'Variegata' ciekawa jestem czy ktoś ją ma, albo czy gdzieś
> można było ją kupić.

Niestety, nie mam. :-(
Chętnie się wymienię na którąś z posiadanych:

Astrantia major - siewki
Astrantia major `Buckland`
Astrantia major `Claret`
Astrantia major `Hadspen Blood`
Astrantia major `Roma`
Astrantia major `Rubra`
Astrantia maxima

Pozdrawiam kolekcjonersko, :-)
Zbyszek

13. Data: 2004-11-19 07:09:42

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> napisał w
wiadomości news:5b3d.000003c6.419d6bc7@newsgate.onet.pl...
> Katarzyna napisała:
>

> Astrantia major - siewki
> Astrantia major `Buckland`
> Astrantia major `Claret`
> Astrantia major `Hadspen Blood`
> Astrantia major `Roma`
> Astrantia major `Rubra`
> Astrantia maxima
>
> Pozdrawiam kolekcjonersko, :-)

Zbyszku, czy Ty tak z rana musisz człowieka swoją kolekcją dołować? :))

Pozdrawiam
Kaśka

PS. Jarzmianki wysiewają Ci się same czy trzeba im pomóc. Liczyłam że moja
A. major sama sie wysieje ale trzy sezony i nic. Pewnie nie ma na co liczyć.

14. Data: 2004-11-19 07:14:05

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ups..................... uważaj abyś nie dostała po "uszach". Nie wszyscy

> tak chojni jak TY.

Bardzo błyskotliwe...nic dodac nic ująć.

Kaśka

15. Data: 2004-11-19 07:24:08

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dostałem niedawno małe sadzonki, ale ich wariegatość jeszcze
> nie ujawniła się. Są narazie zielone.

Jak się ujawni pochwal się.

Może chcesz nasiona
> orlika Variegata ?

Tylko i wyłącznie wtedy gdy masz na zbyciu. Dostałam od Ciebie kiedyś, ale
te Variegaty w przeciwieństwie do pełnych nie wzeszły, dopiero na drugi rok
wyszła jedna siewka, Ci co u mnie gościli w ogrodzie są świadkami jak ją
hołubię, jest nakryta drucianym koszem, żeby nic przez przypadek mi na nią
nie wlazło :) Co jest z tymi nasionami, w tym roku wysiałam mojego
orlika'Aurea' pełne powschodziły jak szalone, kanadyjskie jak szalone a
żółte tylko dwie. Na szczęście mateczna rośnie u mnie i samosiewek jest
wystarczająco dużo. Na zagonku prawie nic :((

Pozdrawiam
Kaśka

16. Data: 2004-11-19 07:31:54

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A. major sama sie wysieje ale trzy sezony i nic. Pewnie nie ma na co liczyć.

Wysiewają się same,ale variegata dość opornie.
Mam ja, dostaniesz na wiosnę,tylko przypomnij się proszę.

Pozdrawiam,Lilka

17. Data: 2004-11-19 08:47:13

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam nadzieję, że Mirzan podzieli te nasionka i Ty też otrzymasz.
> Zostaje jeszce zrezygnować "ze sweterka" i sobie kupić;(((((
> Pozdrawiam Jacek

Kto potrzebuje nasiona orlika o pstrych liściach, proszony o podanie
adresu.Nasion jarzmianki nie mam.Nie wiem dlaczego u Kasi tak licho
wschodził, u mnie dobrze, a u znajomego jescze lepiej.
Około połowy wschodów ma pstre liście, reszta na kompost.
Pozdrowienia. Mirzan>

18. Data: 2004-11-19 09:47:07

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wschodził, u mnie dobrze, a u znajomego jescze lepiej.
> Około połowy wschodów ma pstre liście, reszta na kompost.

Widocznie Kasi za bardzo zależało na nim ;)))

Pozdrawiam
Kaśka

19. Data: 2004-11-19 09:50:48

Temat: Odp: jarzmianka
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mirzan <l...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...

> [...]
> wschodził, u mnie dobrze, a u znajomego jeszcze lepiej.
> Około połowy wschodów ma pstre liście, reszta na kompost.
A kwiatki ma w jakim kolorze? Jeżeli nie w majtkowym to ja poproszę ( adres
masz)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

20. Data: 2004-11-19 12:33:04

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna napisała:

> Zbyszku, czy Ty tak z rana musisz człowieka swoją kolekcją dołować? :))

Nie dołować a co najwyżej motywować. Do wymiany roślin i doświadczeń. :-)

> PS. Jarzmianki wysiewają Ci się same czy trzeba im pomóc. Liczyłam że moja
> A. major sama sie wysieje ale trzy sezony i nic. Pewnie nie ma na co liczyć.

Ja swoje do tej pory dzieliłem.
Zauważyłem trochę siewek w ubiegłym roku na miejscu,
gdzie ziemia nie była spulchniana.
Nasiona zbierałem dopiero w tym roku.
Wydaje mi się, że optymalny termin siewu jest tuż po zbiorach.
Ja nie posiałem. Może na wiosne coś wzejdzie jak posiejemy ? :-)

Pozdrawiam wspólnie, :-)
Zbyszek

patisony
Nareszcie mam!