jarzmianka

91. Data: 2004-11-24 18:26:55

Temat: Re: jarzmianka
Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
news:Xns95ABAEDB26E9ewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.38
> "Monika Zalewska" <m...@w...pl> wrote in

> A do listy Marty bym dodala jeszcze maki, groszek pachnacy i asparagus,
> ten taki zwyczajny. No i barwinek :-)

Nie pamiętam czy na liście Marty były piwonie i róże ?
Najlepsza róża jaką mam , to jest róża dostana od Basi.
Ręką jej dziadka jeszcze sadzona i potem przez Basię rozmnażana.(gdybym cos
nakręciła - Basiu sprostuj ).
Zdrowa , pachnąca i jak kwitnie!
Teraz czekam wiosny i kwitnięcia piwonii od Basi i Marty wyszabrowanych.
Też starsze odmiany.

Pozdrawiam
Teresa

92. Data: 2004-11-24 18:46:53

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

Wiejski ogród ( dla mnie ) to taki w którym nie ma grubo
> wypchanego portfela a właściciel sam wszystko urządza bez zlecania tego
> płatnym instytucjom.

Hmmm , według tej definicji mam wiejski ogród .
Bez drzew owocowych , warzywnika , z samych ozdobnych roslin sie
składający.
Reszta pasuje.
Urządzam sama , płatnych instytucji nie zatrudniam.
Nie sądzę zeby , to była dobra definicja ogrodu wiejskiego :-)
Na własny i autorski zgoda :-)

Pozdrawiam
Teresa

93. Data: 2004-11-24 18:54:17

Temat: Odp: Odp: jarzmianka
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilka <l...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:5...@n...onet.pl...
> Ja mam je od sąsiadki działkowej.Wymieniłam za...klon palmowy :-)))
To zrobiłas bardzo dobry interes :-)
pozdrawiam ;-)
Janusz

94. Data: 2004-11-24 18:54:36

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m2is7v196o.fsf@sapijaszko.net...
> "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> wrote:

> Ano, niestety. Jak się naczytałem w mądrych książkach o starych
> odmianach, które kiedyś, gdzieś tam były, a teraz są albo ,,very
> rarely found'' albo co gorsza ,,lost from cultivation'', to aż coś
> ściska.. Marzy mi się odtworzenie/zachowanie tego, co się da..

Gdzieś czytałam o miejscach w których zbierane i zachowywane są stare
odmiany.
W Anglii to było ?
Coś mi jeszcze z goździkami się ten temat kojarzy.
Mogę się mylić .
Za to w starszych ogrodach pewnie można znaleźć te " mniej atrakcyjne"
rośliny.
I zachować je świadomie w swoim.Choćby kilka.
I gdyby kiedyś takie miejsca zachowania starych odmian powstały ....
No dobra , pomarzyć można , prawda ?

Pozdrawiam
Teresa

95. Data: 2004-11-24 18:59:24

Temat: Re: Odp: jarzmianka
Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Józefki czyli lilium candidum kupowałam w tym roku na targu za jakieś
> symboliczne kwoty, jesienią widziałam w sklepie cebule po 9 zł (zgroza).

Jaka zgroza ?
Tanie były jak barszcz.
Na wystawie w Chorzowie po 30 złociszy były.
Nie kupiłam.
I dalej o Józefce marzę.

Pozdrawiam
Teresa

96. Data: 2004-11-24 19:25:03

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> No to miałaś szczęście. Ja dopiero po trzech latach przeszukiwania
> okolicznych wiejskich ogródków w tym roku skombinowałem.
> Pozdrawiam ;-)
> Janusz

Trzeba było do mnie,mam tych lili bez liku.
Nie wszystkim się podobają ,ale to stara roślina,
i powinna gościć w każdym ogrodzie ,jako dodatek do innych.:-}

Pozdrawiam TeresaR

97. Data: 2004-11-24 19:25:20

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kronopio <c...@g...katowice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:co2lnt$21s$...@a...news.tpi.pl...

> I dalej o Józefce marzę.

To masz to u mnie. :-) Bo to się pewnie jakoś rozmnaża :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

98. Data: 2004-11-24 19:28:46

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> napisał w wiadomości
> .net...
> >
> Jaka zgroza ?
> Tanie były jak barszcz.
> Na wystawie w Chorzowie po 30 złociszy były.
> Nie kupiłam.
> I dalej o Józefce marzę.
>
> Pozdrawiam
> Teresa

Przypomnij na wiosnę, mam nawet w doniczkach,
chyba że zmarnują się, to wtedy z gruntu.

Pozdrawiam TeresaR

99. Data: 2004-11-24 19:48:23

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> Ale chwastow sadzic nie trzeba. Same wyrosna.

Przepraszam, ze tu, Michale, odpowiem na list jak uda mi sie zreperowac
moja Eudore, narazie przeczytalam twoja email przez przegladarke, ale
nie moge odpowiedziec - cos mi nie dziala, wiec odpowiem, jak tylko bede
mogla.
Magdalena Bassett

100. Data: 2004-11-24 19:53:57

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przypomnij na wiosnę, mam nawet w doniczkach,
> chyba że zmarnują się, to wtedy z gruntu.
>
> Pozdrawiam TeresaR

A pokażcie jak ona wygląda !!!

Serdecznie Miłka

patisony