jarzmianka

101. Data: 2004-11-24 19:54:58

Temat: Re: jarzmianka
Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> napisał w wiadomości
news:co2lnt$21s$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Gdzieś czytałam o miejscach w których zbierane i zachowywane są stare
> odmiany.
> W Anglii to było ?
> Coś mi jeszcze z goździkami się ten temat kojarzy.
> Mogę się mylić .
> Za to w starszych ogrodach pewnie można znaleźć te " mniej atrakcyjne"
> rośliny.
> I zachować je świadomie w swoim.Choćby kilka.
> I gdyby kiedyś takie miejsca zachowania starych odmian powstały ....
> No dobra , pomarzyć można , prawda ?
>
> Pozdrawiam
> Teresa

Pamiętam z wakacji na wsi ogródek,a w nim irysy,georginie, lilie św Józefa
,piwonie,floksy, ,nasturcje na które mówiło się "panny za płot"hortensje
różowe,nawłoć,marcinki,ostróżki,złocienie,gożdziki,n
aparstnice,
słoneczniki, malwy i wiele innych.Kwiaty albo rosły lata ,albo wysiewały sie
same , trzeba było tylko wejść i wypielić,chyba jeszcze są takie ogródki :-}

Pozdrawiam TeresaR

102. Data: 2004-11-24 20:00:54

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmmm , według tej definicji mam wiejski ogród .
> Bez drzew owocowych , warzywnika , z samych ozdobnych roslin sie
> składający.
> Reszta pasuje.
>
> Pozdrawiam
> Teresa

No właśnie, bez drzew owocowych, warzywniaka itp. to nie ogród wiejski.
Tereso ... odpadasz ;-)

Serdecznie Miłka

PS.: To jaki to wg Was jest ten "ogród wiejski" ???

103. Data: 2004-11-24 20:04:03

Od: "Ania Onet" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ręką jej dziadka jeszcze sadzona i potem przez Basię rozmnażana.(gdybym
cos
> nakręciła - Basiu sprostuj ).
> Zdrowa , pachnąca i jak kwitnie!

Tereniu masz u mnie Józefke, ale powiedz mi co to za róża
kolor, zapach, wielkość, jak kwitnie, kiedy itp.

pozdr
Ania bardzo zaciekawiona

104. Data: 2004-11-24 20:05:35

Temat: Re: jarzmianka (was: Odp: jarzmianka)
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 24 Nov 2004 20:53:57 +0100, Miłka napisał(a):

> A pokażcie jak ona wygląda !!!

http://ag.bocznica.org/

Lilium candidum.

Pozdrawiam
Marta

105. Data: 2004-11-24 20:07:22

Temat: Re: Odp: jarzmianka
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 24 Nov 2004 20:28:46 +0100, Teresa napisał(a):

> Przypomnij na wiosnę, mam nawet w doniczkach,
> chyba że zmarnują się, to wtedy z gruntu.
>
> Pozdrawiam TeresaR

O widzę, ze Teresa była szybsza.
Ale jakaby co, to wiesz już że u mnie rosną:-)

Pozdrawiam
Marta

PS. Jak już o chciejstwach wiejsko-ogrodowych to ja białej ostróżki
poszukuję bezskutecznie:-(

106. Data: 2004-11-24 20:09:53

Od: "Ania Onet" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://ag.bocznica.org/
>
> Lilium candidum.

:))))

znowu dałam się wpuścić :)))
a przecież wiem jak ona wygląda :))))))))

pozdr
Ania

107. Data: 2004-11-24 20:12:52

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 24 Nov 2004 20:54:58 +0100, Teresa napisał(a):

> [...]
> same , trzeba było tylko wejść i wypielić,chyba jeszcze są takie ogródki :-}

Są:-)

Pozdrawiam
Marta

108. Data: 2004-11-24 20:14:07

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bedzie zatem ogród wiejski, przynajmniej przez czas jakiś. Bo dla odmiany
> Wasze ogrody sa odzwierciedleniam moich ambicji:)
To ma byc ogrod Twoj ! A nie malpowany .Radze sadzic i siac , co Ci
sie podoba , co wymarzylas sobie . Na szczescie nie ma ,jak dotad ,
zadnej uchwaly itp. na temat nasadzen . Tworz wiec swoj styl , bo kazdy
ma inne usposobienie i dobrze sie czuje w okreslonym otoczeniu . A jak
nie bedziesz do konca z efektu zadowolona / bo nigdy nie bedziesz /, to
zawsze mozesz cos przesadzic , zmienic , dokupic ...zawsze tak , zeby
ogrod byl piekniejszy niz w ubieglym roku . Opinia sasiadki nie ma
znaczenia , moze byc oparta na zawisci . :-)
pozdrawiam , Barbara

109. Data: 2004-11-24 20:14:12

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Kronopio" <c...@g...katowice.pl> wrote:

> I gdyby kiedyś takie miejsca zachowania starych odmian
> powstały.... No dobra , pomarzyć można , prawda ?

To ja już mogę się zaoferować, że jeśli chodzi o stare odmiany drzew i
krzewów, ze szczególnym uwzględnieniem klonów i buków to miejsce
znajdę. Choćbym miał maliny wykarczować :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Gospodyni jedna spod miasta Łódź
rzekła: ,,Dziwny odór gazu tu czuć.''

110. Data: 2004-11-24 20:18:45

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Są:-)
>
> Pozdrawiam
> Marta

Pod Kielcami jest miejscowość Tokarnia a tam muzeum wsi kieleckiej.
Utworzono coś w rodzaju osady wiejskiej, z drewnianym kościółkiem i domkami
krytymi strzechą z drewnianymi sztachetowymi płotami. A wokół posadzono to
co jest synonimem wiejskiego ogródka. To stamtąd mam kalinę koralową która
rosła na tle wapnowanej ściany starej chałupy.

Serdecznie Miłka

patisony
Nareszcie mam!
Cyklamenowy "skrętek"