kardiolog

1. Data: 2005-09-24 20:52:33

Temat: kardiolog
Od: "A." <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Bardzo proszę o pomoc lub sugestie w poniższej sprawie

wyniki echa serca: pacjent cierpi na dziwne ataki arytmi ok raz w tygodniu,
tak jakby serce łapało powietrze, EKG w porządku.

"wymiary jam serca w granicach normy. Kurczliwość prawidłowa. Frakcja
wyrzutowa 74%. Mocno wysycony przedni płatek zastawki mitralnej, przedni
mitralny płatek niestabilny, śladowa fala zwrotna do lewego przedsionka.
Mocno wysycone osierdzie."

dziękuję

2. Data: 2005-09-24 21:14:03

Temat: Re: kardiolog
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 24 Sep 2005, A. wrote:

> mitralny płatek niestabilny, śladowa fala zwrotna do lewego przedsionka.
> Mocno wysycone osierdzie."

przyznam, ze nie wiem "co to jest niestabilny platek"
wazne pytanie jeszcze jaka to jest arytmia - mysle nad tym
czy da sie powiazac niestabilnosc tego platka z zaburzeniami rytmu

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2005-09-25 07:31:11

Od: "Izabela " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A. <A...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> wyrzutowa 74%. Mocno wysycony przedni płatek zastawki mitralnej, przedni
> mitralny płatek niestabilny, śladowa fala zwrotna do lewego przedsionka.

Jak najbardziej mozna . Ten opis nie spełnia wymogow zespolu Barlowa, ale ja
rozumiem ,że przedni platek mitralny jest po prostu bardziej ruchomy, troche
tez zastanawia ten opis mocnego wysycenia wsierdzia i tegoz platka , byc może
z powodu infekcji wczesniej przebytej lub po prostu zmian degeneracyjnych
zwiazanych z wiekiem.Ja pomimo sladowej fali zwrotnej zapytalabym jeszcze o
wymiar lewego przedsionka i lewej komory.
Generalnie opis nie sugeruje wielkiej patologii ,ale interpretowac go
nalezy "z obrazem klinicznym"

4. Data: 2005-09-25 12:50:26

Od: "A." <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izabela " <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wymiar lewego przedsionka i lewej komory.

Generalnie opis nie sugeruje wielkiej patologii ,ale interpretowac go
nalezy "z obrazem klinicznym" - co to znaczy?

lewy przedsionek : 33 mm (19-40)
prawa komora 19 mm (7-27)

wiek: 24 lata

czasami pacjent odczuwa jakby serce łapało powietrze, lub ocierało się o
"wnętrzności" .
Fakt dość czesto choruje na gardło, te "drgania" zaczęły się ok 5 lat temu

5. Data: 2005-09-25 13:28:22

Od: "Izabela " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A. <A...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> Fakt dość czesto choruje na gardło, te "drgania" zaczęły się ok 5 lat temu
>

> To znaczy z "całoksztaltem pacjenta" , jego wywiadem , badaniem
fizykalnym , innymi chorobami. Echo jest tylko badaniem dodatkowym.
Pozotsale podane parametry w normie, moze warto zrobic tzw. holtera ekg?

Bóle w łokciu - od myszy?
Bóle w łokciu - od myszy?
Patomorfologia - W.Parafiniuka dla stomatologi
Ciąża - AFI a poród
Polineuropatia