karkówka

1. Data: 2003-11-19 14:52:44

Temat: karkówka
Od: "Aneta" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

w właśnie dostałam w prezencie kawał (bedzie tego ponad kilo) pieknej
świeżej karkówki (zwierz poległ wczoraj)i teraz pytanko co z tego zrobić. a
dodam iż owe miesko leży na balkonie natarte czosnkiem i majerankim.
poleccie coś dobrego tak by nakarmic 12 apostołów" co przyjadą w niedziele
na podwójne urodziny- moje ( a co pochwale sie) i mojego szkraba.
z góry dziekuje za wszelkie sugestie

--
aneta

1. Data: 2003-11-19 16:02:43

Temat: Re: karkówka
Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta wrote:

> [...]
> poleccie coś dobrego tak by nakarmic 12 apostołów" co przyjadą w niedziele
> na podwójne urodziny- moje ( a co pochwale sie) i mojego szkraba.

Pokroj na plastry, poloz na grilla (taka znaczy sie kratke, nie na
blache) w piekarniku, pod spod podloz blache z woda i piecz, az sie
tluszcz wytopi, ale jeszcze nie bedzie bardzo wysuszone.

Th.

1. Data: 2003-11-20 08:46:21

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

======
Goloneczka w piwku, żeberka i jeszcze karczek. Czy Ty jesteś aniołem?

waldek
======

1. Data: 2003-11-20 09:57:20

Od: "Aneta" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> ======
> Goloneczka w piwku, żeberka i jeszcze karczek. Czy Ty jesteś aniołem?
>
> waldek
> ======
no co prawda włosy blond, skrzydełka w lodówce ale aureoli jakoś nie widać
aneta

1. Data: 2003-11-20 21:56:50

Od: pover <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aneta napisał:

> [...]
> poleccie coś dobrego tak by nakarmic 12 apostołów" co przyjadą w niedziele
> na podwójne urodziny- moje ( a co pochwale sie) i mojego szkraba.

przyprawa kotani do wieprzowiny+ czosnek ( parę ząbków) + olej
wymieszać zostawić na 24 h w lodówce ( balkon odradzam)
rozgrzać piekarnik do 180 st ,mięsko obsmażyć ze wszystkich stron
wstawić w otwartym naczyniu do pieczenia na 1h po tym czasie nakryć i
piec jeszcze 35-40 min, wyłączyć piekarnik garnek zostawiając wewnątrz
na jeszcze 10 min
mięsko miękkie, soczyste, pachnące słowem pychotka

1. Data: 2003-12-13 20:41:59

Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przyprawa kotani do wieprzowiny+

no i po co się chemią pakować :)
lepiej samemu jakieś przyprawy i ziółka zamieszać
ja przyprawiam pieczony karczek solą, pieprzem, tymiankiem i majerankiem i
rozmarynem i... starczy

Przemysław

1. Data: 2003-12-13 20:43:26

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <brftj2$5uf$1@atlantis.news.tpi.pl>, Przemyslaw

> no i po co się chemią pakować :)
> lepiej samemu jakieś przyprawy i ziółka zamieszać
> ja przyprawiam pieczony karczek solą, pieprzem, tymiankiem i majerankiem i
> rozmarynem i... starczy

Słabo powiedziane ;-)

Władysław

1. Data: 2004-02-01 15:20:42

Od: <a...@c...bez.tego.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta <a...@t...pl> wrote:

> [...]
> majerankim. poleccie coś dobrego tak by nakarmic 12 apostołów" co
> przyjadą w niedziele na podwójne urodziny- moje ( a co pochwale sie) i

Weź potnij dosyć cienko, tłuczkiem utłucz i zamarynuj w czymść
delikatnie musztardowo-octowo-miodowym. Potem zrób na grillu, jeśli
możesz, jeśli nie, to na patelni grillowej (jeśli masz), a jeśli nie, to
już nie wiem.

Możesz też dobrą pieczeń w trybie standardowym wykonać: nasolić, natrzeć
czosnkiem. Obsmażyć na gorącej oliwie na rumiano ze wszystkich stron i
do piekarnika. Doskonałe mięso do takich prostych rzeczy.

[a]

crema catalana
Bez miesa!
raclette