karpatka

1. Data: 2002-11-01 19:32:37

Temat: karpatka
Od: "Jaro" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zna ktoś może przepis na karpatkę?
Próbowałem go znaleźć w Kuchni Polskiej ale niestety nie ma tam takiego
przepisu.
Nie wiem też jak przygotować krem do tego ciasta ale o ile sobie przypominam
jest to coś na bazie budyniu ale oczywiście mg się mylić.

1. Data: 2002-11-01 21:16:50

Temat: Re: karpatka
Od: "Dysia_Te" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oj Jaro Jaro,a Google to nie łaska...? Chyba ze 100 przepisów tam znalazłam.
Zajrzyj-na pewno znajdziesz.
Pozdrawiam
Dysia

1. Data: 2002-11-02 11:45:14

Od: "Jaro" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki
no tam to faktycznie nie zaglądałem :)

1. Data: 2002-11-11 10:39:44

Temat: Re: karpatka [P] (spóźniona)
Od: "Tenpa Dhargye" <T...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jaro" <p...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:apukt0$882$1@news.onet.pl...
> Czy zna ktoś może przepis na karpatkę?

Na pewno się spóźniłem, ale ... Na pewno się
przyda. Jak nie Tobie, to komuś innemu.
Przepis pochodzi z szuflady kuchennego stołu,
orientacyjnie z lat 80-tych

CIASTO: 1 szklankę wody zagotować z 1/4 kostki
margaryny, do wrzątku wsypać 1 szklankę mąki i
dokładnie wymieszać, gotować aż ciasto będzie
szkliste. Do przestudzonego ciasta wbić po jednym
4 jaja i dokładnie wymieszać. Podzielić na dwie
części. Rozsmarować na natłuszczonym papierze az
do zrumienienia 20-25 min. PRZEZ PIERWSZE 15 MINUT
NIE WOLNO ODKRYWAĆ PRODIŻA!!! Tak upiec obie
porcje ciasta.

MASA: 1/2 litra mleka, 2/3 szklanki cukru, 1
czubata łyżka mąki ziemniaczanej, 2 lekko czubate
łyżki mąki pszennej, 1 kostka masła lub margaryny
(lepiej masła - zdrowsze),bakalie (opcja).
Obydwie mąki zmieszać z 1/2 szklanki mleka,
pozostałe mleko zagotować, wlać zawiesinę mąki z z
mlekiem do wrzącego mleka i jeszcze chwilę
gotować. Wystudzony budyń utrzeć z masłem do
uzyskania jednolitej masy. Dodać bakalie.

Posmarować kremem upieczone jeden płat ciasta,
przykryć drugim. Posypać cukrem-pudrem.

Smacznego
--

Rafał