kary dla inwalidów

1. Data: 2002-01-27 16:02:59

Temat: kary dla inwalidów
Od: "abeem" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W pociągach i autobusach PKS nakładane są kary na inwalidów, którzy nie mają
właściwych zaświadczeń o swoim inwalidztwie zgadnie z zarządzeniem Ministra
Widzyka podpisanym w ostatnim dniu urzędowania. Chyba on nie lubi osób
niepełnosprawnych.
oto treść tego zarządzenia:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 15 października 2001 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia rodzajów dokumentów
poświadczających uprawnienia do korzystania z bezpłatnych i ulgowych
przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego.
(Dz. U. Nr 128, poz. 1435)
Na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach
do bezpłatnych i ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu
zbiorowego (Dz. U. Nr 54, poz. 254, z 1994 r. Nr 40, poz. 150, Nr 80, poz.
368 i Nr 113, poz. 547, z 1995 r. Nr 50, poz. 261, z 1996 r. Nr 100, poz.
460, z 1998 r. Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136 oraz z 2001 r.
Nr 111, poz. 1194) zarządza się, co następuje:
§ 1. W rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 23
grudnia 1992 r. w sprawie określenia rodzajów dokumentów poświadczających
uprawnienia do korzystania z bezpłatnych i ulgowych przejazdów środkami
publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. Nr 101, poz. 516, z 1994 r. Nr 60,
poz. 250, z 1997 r. Nr 101, poz. 641 i z 1998 r. Nr 128, poz. 851) wprowadza
się następujące zmiany:
1) w § 1:
a) w ust. 2 w pkt 2:
- lit. f) otrzymuje brzmienie:
"f) wypis z treści orzeczenia komisji lekarskiej do spraw inwalidztwa i
zatrudnienia, stwierdzający zaliczenie do jednej z grup inwalidów,"
- lit. h) otrzymuje brzmienie:
"h) legitymacja osoby niepełnosprawnej, wystawiona przez uprawniony organ.",
b) w ust. 5 w pkt 2 lit. a) otrzymuje brzmienie:
"a) zaświadczenie wydane przez przedszkole, szkołę (wzór MEN-III/4) albo
szkołę wyższą,";
2) w § 2:
a) w ust. 1:
- pkt 1 otrzymuje brzmienie:
"1) wypis z treści orzeczenia komisji lekarskiej do spraw inwalidztwa i
zatrudnienia, stwierdzający zaliczenie do I grupy inwalidów,"
- pkt 2 otrzymuje brzmienie:
"2) wypis z treści orzeczenia wojskowej komisji lekarskiej albo orzeczenia
komisji lekarskiej podległej Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji,
stwierdzających zaliczenie do I grupy inwalidów,"
- dodaje się pkt 2a w brzmieniu:
"2a) legitymacja rencisty wojskowego z wpisem właściwego organu emerytalnego
o zaliczeniu do I grupy inwalidów,"
- skreśla się pkt 3,
- pkt 6 otrzymuje brzmienie:
"6) legitymacja osoby niepełnosprawnej, stwierdzająca znaczny stopień
niepełnosprawności, wystawiona przez uprawniony organ,"
b) w ust. 2 skreśla się wyrazy "6,";
3) w § 3 wyrazy "dodatki rodzinne" zastępuje się wyrazami "zasiłki
rodzinne";
4) w § 5:
a) w pkt 1 skreśla się wyrazy "orzeczenie lub",
b) w pkt 3 skreśla się wyrazy "orzeczenie zespołu orzekającego o stopniu
niepełnosprawności lub";
5) w § 7 w ust. 1 dodaje się pkt 3 w brzmieniu:
"3) słuchaczy kolegiów nauczycielskich i nauczycielskich kolegiów języków
obcych, do ukończenia 26 roku życia - legitymacja słuchacza kolegium,".
§ 2. Przewoźnicy podadzą do wiadomości publicznej, w szczególności poprzez
ogłoszenia w miejscach obsługi podróżnych, informacje o zmianach
wynikających z § 1 pkt 1, 2, 4 i 5, co najmniej na 7 dni przed terminem
wejścia w życie rozporządzenia.
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia, z
tym że § 2 wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Transportu i Gospodarki Morskiej: J. Widzyk

2. Data: 2002-01-28 12:07:45

Temat: Re: kary dla inwalidów
Od: "Czaplewski" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W tym względzie nic się nie zmieniło, jeżeli przeczytasz pierwotny tekst
ustawy, to jest tak jak było.
Nikt nie powinien czuć sie pokrzywdzony.

aaa_ / scorpio

3. Data: 2002-01-28 16:27:24

Od: "Marcin Kwolek" <m...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Ministra
> Widzyka podpisanym w ostatnim dniu urzędowania. Chyba on nie lubi osób

Nie jestem pewny czy to rozporządzenie będzie miało moc obowiązującą po
31.01.2002 - w życie wchodzą zmiany do ustawy o uprawnieniach do ulgowych
przejazdów (lub jakoś tak się ona nazywa).

4. Data: 2002-01-30 08:40:33

Od: "abeem" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zmieniło się i to wiele szczególnie dla inwalidów tzw. 1 grupy::
1. straciły ważność wpisy do dowodów osobistych, każdy musi mieć z ZUS wypis
z orzeczenia o inwalidztwie
2. odpis wyroku Sądu o orzeczeniu inwalidztwa 1 grupy (nawet potwierdzony
przez ZUS) jest nieważny i nie uprawnia do ulgi.
3. Starałem się o legitymację potwierdzająca inwalidztwo po tym gdy
konduktor uprzedził mnie o nowych zasadach, ale na orzeczenie komisji w
powiecie trzeba czekać co najmniej miesiąc (pomimo, że mam przyznaną 1 grupę
inwalidzką przez Sąd) a na dodatek powiedziano mi , że nie ma jeszcze
legitymacji bo nie ma jeszcze pieniędzy na ich zakup
Mając niezbyt dobre doświadczenia chciałem uprzedzić innych tym bardziej, że
jak mi powiedział konduktor w pociągu, mają obowiązek nakładać na inwalidów
nie posiadających dokumentów przewidzianych nowym zarządzeniem ministra kary
jak za jazdę bez biletu!!!!!

:

5. Data: 2002-01-30 10:12:04

Od: "abeem" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozporządzenie ministra Widzyka dotyczy dokumentów uprawniających do ulgi,
natomiast to o czym Pan pisze to zmiana wysokości ulg, a więc są to dwie
różne sprawy.

:

6. Data: 2002-01-31 12:46:27

Od: "Czaplewski" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli chodzi o wymienionych przez Ciebie inwalidów I grupy to obowiązuje :
1. wypis z treści orzeczenia komisji lekarskiej do spraw inwalidztwa i
zatrudnienia, stwierdzający zaliczenie do I grupy inwalidów (par. 2 ust. 1
pkt. 1)
2. zaświadczenie ZUS , stwierdzające zaliczenie wyrokiem sądu do I grupy
inwalidów bądź uznanie niezdolności do samodzielnej egzystencji, na czas
określony (par. 2 ust. 1 pkt. 9)

> [...]
tekst
> : ustawy, to jest tak jak było.
> : Nikt nie powinien czuć sie pokrzywdzony.

Ochrona danych a dofinansowanie ON
powiekszlnik telewizyjny dla niewidzacych
Nie dla idiotow!
Troche o korupcji
Wielka prosba