kiedy sadzić drzewa owocowe?

1. Data: 2007-09-15 17:54:38

Temat: kiedy sadzić drzewa owocowe?
Od: kreolka <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lepiej teraz, czy na wiosnę?
Jesienią posadzone mogą zacząć wegetacje już od nowego roku na nowym
miejscu, ale mogą tez zmarznąć przez zimę, jak nie zdążą się właściwie
ukorzenić - a wiosną?
Hmm - kiedy lepiej?
Ola

2. Data: 2007-09-15 19:00:39

Temat: Re: kiedy sadzić drzewa owocowe?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kreolka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jesienią posadzone mogą zacząć wegetacje już od nowego roku na nowym
> miejscu, ale mogą tez zmarznąć przez zimę, jak nie zdążą się właściwie

Temat odwieczny. Kilkanaście przynajmniej dyskusji na ten temat znajdziesz w
archiwum.
Ale możemy zacząć bić pianę jeszcze raz ;-)
Rezultatem tego będzie dywagowanie o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad
świętami Wielkiej Nocy :-))))
Ja powiem tak: gdy ktoś ma dobra rękę to każdy termin jest dobry :-))
Jednakże ja staram się sadzić jesienią wg przysłowia: gdy się sadzi jesienią
to każe się rosnać, gdy się sadzi wiosną to się prosi żeby rosło. :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

3. Data: 2007-09-15 19:17:39

Od: s...@s...pl (Smal Tadeusz) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2007-09-15 21:48:00

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Smal Tadeusz" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> mamy teraz coraz cieplejsze zimy
> i ostatnimi laty dopiero w grudniu mlode drzewka gubia liscie

Jednak ta zima ma być długa i mocna. Leszczyna obrodziła jak nigdy.

Pozdrawiam
Leszek
www.ogrodniczy.eu

5. Data: 2007-09-15 22:06:21

Od: s...@s...pl (Smal Tadeusz) szukaj wiadomości tego autora

> Jednak ta zima ma być długa i mocna.
:)
dluga i mrozna nie okresla kiedy sie zacznie
:)))
>Leszczyna obrodziła jak nigdy.
:)
u mnie tez
:))))
bardzo dobre sa prazone
a dzis Zonka zrobila orzechowca
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

6. Data: 2007-09-15 22:17:19

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Jednak ta zima ma być długa i mocna. Leszczyna obrodziła jak nigdy.

To nie ma żadnego znaczenia. Wrzosy zakwitły od dołu i to się tylko liczy.
;-)))) :-)))) :-)))))
A więc zima zima będzie marniutka. :-)))))) :-)))))
Przynajmniej u mnie :-)))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

7. Data: 2007-09-16 16:23:24

Od: "Andrzej" <A...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jesienią posadzone mogą zacząć wegetacje już od nowego roku na nowym
> miejscu, ale mogą tez zmarznąć przez zimę, jak nie zdążą się właściwie

Kiedyś się mówiło:
sadząc drzewko jesienią każesz mu rosnąć, sadząc wiosną - prosisz, aby
rosło.
Andrzej

8. Data: 2007-09-16 17:43:34

Od: kreolka <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kreolka pisze:
> [...]
> Jesienią posadzone mogą zacząć wegetacje już od nowego roku na nowym
> miejscu, ale mogą tez zmarznąć przez zimę, jak nie zdążą się właściwie

posadzone - teraz mają rosnąć.. ;) dzięki..

9. Data: 2007-09-16 17:46:29

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej napisał:

> Kiedyś się mówiło:
> sadząc drzewko jesienią każesz mu rosnąć, sadząc wiosną - prosisz, aby
> rosło.

U mnie lepszy skutek daje proszenie.
Przy sadzeniu wiosennym przyjmują się wszystkie i ładnie rosną,
przy jesiennym nie zawsze.
Widocznie nie umiem wydawać rozkazów :-)

Pozdrawiam, Barbara

10. Data: 2007-09-17 06:55:33

Od: Darek Pakosz <d...@d...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 16 Sep 2007, Janusz Czapski wrote:

> [...]
> A więc zima zima będzie marniutka. :-)))))) :-)))))

A ja Ci radze - OKRYWAJ.

Pozdr.

D.P.

Hibiscus syriacus 'Purpureus Variegatus'
Doroczne Święto
Gdzie są ludzie z tamtych lat?
da rade przesadzić drzewo 2 m wysokie ?
bugenwille