kiedy sciaga sie szwy?

1. Data: 2004-06-15 10:23:59

Temat: kiedy sciaga sie szwy?
Od: WITUX <w...@N...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

kiedy nalezy sie zglosic na sciagniecie szwow na ranie dlugosci 5 cm
(reka) ???
-=WiTUX=-

2. Data: 2004-06-15 11:12:34

Temat: Re: kiedy sciaga sie szwy?
Od: "KULTART" <KULTART(FUCK_SPAM)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "WITUX" <w...@N...poczta.fm> napisal :
> kiedy nalezy sie zglosic na sciagniecie szwow na ranie dlugosci 5 cm
> (reka) ???

Kiedy mialem na lokciu 3 szwy , lekarz kazal sie zgloscic po 10ciu dniach.

--
West McLaren Mercedes

3. Data: 2004-06-15 12:12:26

Od: "Kinga 'Slowotok' Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kiedy nalezy sie zglosic na sciagniecie szwow na ranie dlugosci 5 cm
> (reka) ???
> --

Z tego, co pamietam minimum to 5, maximum to 14 dni.

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
* freddie mercury*

4. Data: 2004-06-15 12:16:20

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kiedy nalezy sie zglosic na sciagniecie szwow na ranie dlugosci 5 cm
> (reka) ???

Ja mialam sie zglosic po siedmiu dniach, zeby je troche rozruszac, a
zdejmowane mialam po dwoch tygodniach.
Pozdrawiam.
Basiek.
P.S. Lekarz Ci nie powiedzial, kiedy masz sie pojawic ponownie?

5. Data: 2004-06-15 12:36:51

Od: WITUX <w...@N...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> P.S. Lekarz Ci nie powiedzial, kiedy masz sie pojawic ponownie?
powiedział że za 12 dni, ale ja bym wolał wczesniej bo mi tak pasuje.

-=WiTUX=-

6. Data: 2004-06-15 12:52:36

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Jun 2004 14:36:51 +0200, WITUX wrote:

> powiedział że za 12 dni, ale ja bym wolał wczesniej bo mi tak pasuje.

Noooo... to ja nie mam pytań:)

Szwy zdejmuje się w różnym czasie. Termin zdjęcia szwów ze skóry zależy
od tego gdzie szwy są założone i od tego jak przebiega gojenie. Mogą to
być 3 dni, mogą 2 tygodnie. Jeśli lekarz zalecił zdjęcie szwów za 12
dni, to widać miał po temu powody. Zawsze możesz się domagać zdjęcia
szwów wcześniej, ale wtedy to Ty bierzesz odpowiedzialność za ewentualne
skutki swojej decyzji (rozejście się rany, gojenie powikłane powstaniem
bliznowca / blizny ograniczającej ruchomość itp), a i nie każdy chirurg
się na to chętnie zgodzi.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

7. Data: 2004-06-15 15:03:33

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skutki swojej decyzji (rozejście się rany, gojenie powikłane powstaniem
> bliznowca / blizny ograniczającej ruchomość itp), a i nie każdy chirurg

W pelni popieram pana Marka. Pierwsze szwy mialam zdjete po siedmiu dniach i
okazalo sie, ze bylo to o kilka dni za wczesnie. Rana rozeszla sie,
zabrudzila i trzeba bylo szyc od nowa. Nastepnym razem lekarz postanowil to,
co pisalam juz wczesniej (poprosilam go o maksymalne przedluzenie czasu
noszenia szwow), tzn. po siedmiu dniach poruszanie szwami, a dopiero po
dwoch tygodniach zdjecie.
Moje szczescie w tym wszystkim polegalo na tym, ze byla to stosunkowo mala
rana na nodze po wycieciu wlokniaka. Jakies 3 szwy.
Ja bym nie ryzykowala zdejmowania wczesniej. Moim zdaniem powinienes
dostosowac sie do decyzji lekarza - tak bedzie bezpieczniej, ale oczywiscie
zrobisz to, co uwazasz za sluszne.
Pozdrawiam zyczac zdrowia.
Basiek.

8. Data: 2004-06-15 17:18:00

Od: "Piotr" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> powiedział że za 12 dni, ale ja bym wolał wczesniej bo mi tak pasuje.

Anonimy z listy są dla Ciebie większym autorytetem niż Twój lekarz? Jak Ci
powiedział, że za 12 to po co pytasz ludzi, którzy nie widzieli rany?
Piotr

9. Data: 2004-06-16 21:35:07

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

PO 7 DNIACH