kielki z soi - jak?

1. Data: 2005-05-06 13:56:44

Temat: kielki z soi - jak?
Od: b...@m...pl (Barbara) szukaj wiadomości tego autora

no wlasnie - jak?
nabylam wlasciwe ziarna ..
nigdy tego nie robilam, na opakowaniu poza zachwalaniem zdrowotnosci
kielkow - brak przepisu jak to nalezy zrobic..

naczyn specjlanych do kielkowania takze nie ma..

Poradzcie mi zatem.. jak ..
z gory dziekuje :)
Barbara

2. Data: 2005-05-06 15:45:23

Temat: Re: kielki z soi - jak?
Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara napisał(a):
> no wlasnie - jak?
> nabylam wlasciwe ziarna ..
> nigdy tego nie robilam, na opakowaniu poza zachwalaniem zdrowotnosci
> kielkow - brak przepisu jak to nalezy zrobic..

Soi jeszcze nie robilam, ale do soczewicy, rzodkiewek, brokulow i paru
innych przepis jest taki:
Ziarna zalac w czystym sloiku na kilka godzin letnia, przegotowana woda.
Wode zlac, nasiona przeplukac, sloik nakryc gaza, obwiazac gumka.
Odstawic w cieple, nienaslonecznione miejsce. Przeplukiwac i zlewac
wode co najmniej dwa razy dziennie (nie zostawiac wody, zeby ziarna nie
zaplesnialy). Gotowe po 3-4 dniach.

> naczyn specjlanych do kielkowania takze nie ma..

Zwykly sloik wystarczy, ja robie w szklanej miseczce.

th

3. Data: 2005-05-08 20:31:14

Od: b...@m...pl (Barbara) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| zaplesnialy). Gotowe po 3-4 dniach.

| Zwykly sloik wystarczy, ja robie w szklanej miseczce.

Theli :)))
Melduje poslusznie, ze moja soja juz wypuscila kielki - maja teraz ok. 7 mm
..
Czy one maja pozostac biale, czy tez powinny byc bialo-zielone?
i - porownujac do kielkow z soczewicy - to jaka dlugosc powinny miec ?
oczywiscie orientacyjnie ..

No i - jesli mozesz - podaj sposoby ich podawania ...

Pozdrowka :)
Barbara

4. Data: 2005-05-09 10:07:09

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara napisał(a):

> [...]
> Czy one maja pozostac biale, czy tez powinny byc bialo-zielone?
> i - porownujac do kielkow z soczewicy - to jaka dlugosc powinny miec ?

Nie wiem, soi nie robilam, a pewnie bym juz podjadala.

> No i - jesli mozesz - podaj sposoby ich podawania ...

Imho kielki maja na tyle zdecydowany smak, ze nie trzeba ich z niczym
mieszca ani przyprawiac. Ja najczesciej wyjadam po prostu palcami z
miseczki albo klade na wierzch kanapki. Jesli do obiadu, to prosto na
talerz, ewentualnie z surowka na bazie salaty. Zadnych sosow
majonezowych czy jogurtowych, jesli juz, to pare kropli winegret.

th

ser panierowany
pytanie-jak zmiekczyc kotleta?
Co z rabarbaru?