kierownik wyciecxzek szkolnych

1. Data: 2005-04-17 15:49:58

Temat: kierownik wyciecxzek szkolnych
Od: "m.bulik" <bulik@@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
czy kierownik wycieczki szkolnej musio miec jakies specjalne uprawnienia?
thx

2. Data: 2005-04-17 16:36:30

Temat: Re: kierownik wyciecxzek szkolnych
Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

["Followup-To:" header set to pl.soc.edukacja.szkola.]
Die 17-04-05 m.bulik <bulik@> scribsit:

> czy kierownik wycieczki szkolnej musio miec jakies specjalne uprawnienia?

Są specjalne kursy dla kierowników wycieczek szkolnych.

Przy okazji zapoznaj się z zasadami hierarchii pl.* zamieszczonymi tutaj:
<http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.htpl#reguly>:

"Zabronione jest też crosspostowanie pomiędzy grupami, których nazwa różni
się tylko ostatnim członem, czyli należącymi do tej samej pohierarchii, a
więc o zbliżonej tematyce. Przykładowo, nie należy wysyłać listów
jednocześnie do pl.soc.edukacja i pl.soc.edukacja.szkola, gdyż grupa
'szkoła' powstała właśnie po to, by dyskusje o edukacji w szkołach prowadzić
właśnie tam, a nie w grupie bardziej ogólnej, zajmującej się edukacją w
innych formach."

--
Jacek Skowroński

3. Data: 2005-04-17 17:07:54

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 17 Apr 2005 17:49:58 +0200, m.bulik napisał(a):

> czy kierownik wycieczki szkolnej musio miec jakies specjalne uprawnienia?

Jeśli jest nauczycielem, to kursów dodatkowych kończyć nie musi.

RG

4. Data: 2005-04-17 17:41:56

Od: "m.bulik" <bulik@@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman G. <r...@g...pl> napisal(a):

> Jeśli jest nauczycielem, to kursów dodatkowych kończyć nie musi.
>
> RG

tak pytam wlasnie, bo u nas w pokoju nauczycielskim dyr. powiesil info o
takowym kursie...
i teraz juz komu wierzyc to nie wiem...

5. Data: 2005-04-17 17:55:55

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 17 Apr 2005 19:41:56 +0200, m.bulik napisał(a):

> tak pytam wlasnie, bo u nas w pokoju nauczycielskim dyr. powiesil info o
> takowym kursie...
> i teraz juz komu wierzyc to nie wiem...

Jedno nie wyklucza drugiego. Powiesił info, nie znaczy, że wymaga od was
takiego kursu.

RG

6. Data: 2005-04-17 20:40:54

Od: "m.bulik" <bulik@@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman G. <r...@g...pl> napisal(a):

> Jedno nie wyklucza drugiego. Powiesił info, nie znaczy, że wymaga od was
> takiego kursu.
>
> RG

wymagac nie wymaga, ale po co szkolenie (50zl) skoro go nie trzeba?

7. Data: 2005-04-17 23:24:15

Od: "skorz" <s...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m.bulik" <bulik@@tlen.pl> napisał w wiadomości

> wymagac nie wymaga, ale po co szkolenie (50zl) skoro go nie trzeba?

Żebyś:

znał podstawy prawne organizacji turystyki, a w nich:

wiedział czym różni się wyczieczka przedmiotowa od wycieczki
krajoznawczo-turystycznej od imprezy krajoznawczo-turystycznej od imprezy
turystyki kwalifikowanej od imprezy wyjazdowej,

znał maksymalne: długość wycieczki, długość drugi, pierwszy przemarsz bez
przerw, szybkość marszu, długość przerw w marszu, ciężar plecaka zależnie od
wieku uczestnika

znał maksymalną długość wycieczki rowerowej zaleznie od wieku i płci i
stopnia zaawansowaina uczestników

dzienne normy marszu w górach

i inne niezbędne informacje :)

pzdrwm
skorz objaśniający, mający już ten papierek

8. Data: 2005-04-18 06:15:08

Od: "Ja" <a...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

uprawnienia?

To jest zależne od tego - dokąd jest ta wycieczka
Na "wycieczkę" do kkina, czy muzeum przeszkolenia nie trzeba
Ale na wycieczkę terenową (poza miejscowość, gdzie jest zlokalizowana szkoła
- czyli - wycieczkę turystyczno-krajoznawczą - nauczyciel musi być
przeszkolony
(organizacja wycieczek, pierwsza pomc, postępowanie w razie wypadków)

> tak pytam wlasnie, bo u nas w pokoju nauczycielskim dyr. powiesil info o
> takowym kursie...

jeśi nie masz przeszkolenia - dyrektor może z tego powodu odmówiuć zgody na
wycieczkę
a sam kurs - jest dowodem na to, ze drektor dopelnil obowiazku przeszkolenia
nauczycieli organizujacych wycieczki (dotyczy oczywiscie konkretnego
nauczyciela
organizujacego wycieczke)

W razie kontroli (obligatoryjnej w przypadku wypadku) pierwsze pytanie
będzie -
czy nauczyciel prowadzący wycieczkę był przeszkolony - a to zapewnia taki
kurs

(nie wypowiadam sie na temat merytorycznej jakosci konkretnego kursu - bo to
zalezy
od konkretnego instruktora)

PS. W dumu od lat leży u mnie legitymacja Organizatora Turystyki PTTK

9. Data: 2005-04-18 11:10:02

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Apr 2005 08:15:08 +0200, Ja napisał(a):

> [...]
> - czyli - wycieczkę turystyczno-krajoznawczą - nauczyciel musi być przeszkolony

Podaj podstawę prawną.

RG

10. Data: 2005-04-18 12:12:50

Od: "Ja" <j...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> Podaj podstawę prawną.
>
> RG

Tobie?
Sam sobie szukaj
http://www.menis.gov.pl/

Doświadczanie ojcostwa
oceny...
Konkurs fotograficzny "Warszawa w fotografii młodych" - wiecej informacji serwis informacyjny FOTOrama
ksiazka za 5 zl - Cialdini
Angielski w Londynie