kierownik wyciecxzek szkolnych

11. Data: 2005-04-18 12:21:26

Temat: Re: kierownik wyciecxzek szkolnych
Od: "Ja" <j...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
news:zp2tnfzqud3d$.1e3s7rhuu4jhn.dlg@40tude.net...

> Podaj podstawę prawną.
>
> RG

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=turystyka+szkoln
a&lr=
Dla przykładu:
http://www.kuratorium.gda.pl/index.php?c=215&d=868

Sugeruję odświeżęnie umiejętności czytania...

12. Data: 2005-04-18 13:02:36

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Apr 2005 14:12:50 +0200, Ja napisał(a):
> Sam sobie szukaj
> http://www.menis.gov.pl/

Tezę uważam za nieudowodnioną. Nauczyciel nie musi mieć kursu.

RG

13. Data: 2005-04-18 13:14:47

Od: "Ja" <j...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tezę uważam za nieudowodnioną. Nauczyciel nie musi mieć kursu.
>
> RG

Oczywiście że nie musi
Prowadzić wycieczek też nie

Twierdzę, że nie umiesz czytać
Na podstawie tego, co napisałeś, uważam, że teza iż umiesz czytać jest
nieudowodniona...

14. Data: 2005-04-18 14:36:19

Od: "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ja" <j...@n...tpi.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Dla przykładu:
> http://www.kuratorium.gda.pl/index.php?c=215&d=868
>
> Sugeruję odświeżęnie umiejętności czytania...

Zadałem sobie odrobinę trudu by przeczytać to co w linku poleciłeś, myśląc,
że dowiem się czegoś nowego...
Niestety...
Sugeruję zatem przeczytanie najpierw tego co później na grupie polecasz.

Wskaż konkretne miejsce w polecanych przez Ciebie przepisach mówiące, że
kierownik wycieczki- nauczyciel musi mieć ukończony kurs.
Chyba, że mylisz pojęcia kierownika wycieczki i (np.) przewodnika górskiego,
ale to już Twój problem.

--
RomanS
______________________________

15. Data: 2005-04-18 15:07:58

Od: "Ja" <j...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> Niestety...
> Sugeruję zatem przeczytanie najpierw tego co później na grupie polecasz.

Poleciłem Google... i MENiS
Szukaniem konkretnych tekstów dla udowodnienia komukolwiek czegokolwiek
tu na Grupie nie będę sie zajmował - i tak szanse na przekonanie części są
zerowe...

> [...]
> kierownik wycieczki- nauczyciel musi mieć ukończony kurs.
> Chyba, że mylisz pojęcia kierownika wycieczki i (np.) przewodnika

Chcesz jechać bez kursu? Jedź...
(o ile Cię dyt\rektor puści)
Dopóki nikt nie będzie miał pretensji o cokolwiek - problemu nie będzie
A kierownik wycieczki szkolnej powinien wiedzieć, kiedy mu będzie
potrzebny przewodnik (a właśnie to jest na kursie)

16. Data: 2005-04-18 15:36:49

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Apr 2005 17:07:58 +0200, Ja napisał(a):

> Szukaniem konkretnych tekstów dla udowodnienia komukolwiek czegokolwiek
> tu na Grupie nie będę sie zajmował

...gdyż moje zdanie jest wyłącznie moim zdaniem i nie ma podstawy prawnej?

> i tak szanse na przekonanie części są zerowe...

Wklej podstawę, to przekonasz, bo z faktami się nie dyskutuje.

> A kierownik wycieczki szkolnej powinien wiedzieć, kiedy mu będzie
> potrzebny przewodnik (a właśnie to jest na kursie)

Może wiedzieć z innego źródła. Bezpłatnego.

Nawiasem, skoro jesteś po kursie, jak rozumiem:
Czy trzeba wynajmować przewodnika miejskiego?

RG

17. Data: 2005-04-18 15:51:25

Od: "Ja" <j...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wklej podstawę, to przekonasz, bo z faktami się nie dyskutuje.

Szukaj sobie - mniemam że będzie w Dzienniku Ustaw albo Dzienniku
Urzędowym MENiS
Konkretnego linku pod ręką nie mam- możesz go znaleźć sam

> Może wiedzieć z innego źródła. Bezpłatnego.

Kontrolerzy poproszą o dokument potwierdzajacy wiedzę...

> Nawiasem, skoro jesteś po kursie, jak rozumiem:

A owszem. Prawdę mówiąc - wiedzę miałem z innego źródła

> Czy trzeba wynajmować przewodnika miejskiego?

A to jest aby turystyka kwalifikowana?

A tak swoją drogą - jeśli już mowa o podstawach prawnych
W szkole obowiązują przede wszystkim:

- zarządzenia dyrektora
- uchwały Rady Pedagogicznej
- Zarządzenia Kuratora / Rady Gminy
- Uchwały Rady Gminy w zakresie oświaty
- Zarządzenia i Rozporządzenia MENiS
- Statut zkoły
- Statut Gminy (w zakresie ościaty)
- Przepisy ogólne

Wszysttkie te prawa nie mogą być ze sobą sprzeczne - przy czym
prawo szczególne ma piierwszeństwo w obowiązywaniu przed
przepisami ogólnymi (klauzule w przepisach ogólnych:
"jeśli przepisy szczególne nie styanowią inaczej"

18. Data: 2005-04-18 16:02:19

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Apr 2005 17:51:25 +0200, Ja napisał(a):

> Konkretnego linku pod ręką nie mam- możesz go znaleźć sam

Znaczy: nie wiem, nie potrafię udowodnić swego zdania, pytania wprawiają
mnie w zakłopotanie, może się jakoś wymknę;-)

> Kontrolerzy poproszą o dokument potwierdzajacy wiedzę...

Na podstawie jakiej?

> A to jest aby turystyka kwalifikowana?

Chodzi mi ogólnie o turystykę szkolną. Kwalifikowaną i nie.

> Wszystkie te prawa nie mogą być ze sobą sprzeczne - przy czym prawo szczególne
> ma pierwszeństwo w obowiązywaniu przed przepisami ogólnymi

Tylko jeżeli przepisy szczególne zostały wydane na bazie delegacji
zawartych w przepisach wyższego rzędu. Ja nie znam dla dyrektora delegacji
w prawie wyższego rzędu umożliwiających mu postawienie kierownikom
wycieczek dodatkowych, nieujętych w Roporządzeniu, wymagań odnośnie
kończenia przez nich jakichkolwiek dodatkowych kursów.

> "jeśli przepisy szczególne nie styanowią inaczej"

Skoro nie umiesz wkleić odpowiedniej podstawy prawnej, skąd wiesz, że taki
zapis się tam znajduje?

RG

19. Data: 2005-04-18 16:03:50

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Apr 2005 15:14:47 +0200, Ja napisał(a):

> Oczywiście że nie musi
> Prowadzić wycieczek też nie

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
z dnia 8 listopada 2001 r.
w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola,
szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki

§ 11. 1. Dyrektor szkoły wyznacza kierownika wycieczki lub imprezy spośród
pracowników pedagogicznych szkoły o kwalifikacjach odpowiednich do
realizacji określonych form krajoznawstwa i turystyki.
2. Kierownikiem wycieczki lub imprezy może być także inna, wyznaczona przez
dyrektora szkoły, osoba pełnoletnia, która:
1) ukończyła kurs kierowników wycieczek szkolnych,
2) jest instruktorem harcerskim,
3) posiada uprawnienia przewodnika turystycznego, przodownika lub
instruktora turystyki kwalifikowanej lub pilota wycieczek.

Jak z tego widać, kurs kierowników musi skończyć osoba, o której mowa w §
11 ust. 2 Rozporządzenia. Nauczyciela dotyczy § 11 ust. 1.

Wyjaśniało to kiedyś MENiS na stronie
http://www.menis.gov.pl/pytania/pyt_25.htm
która jednak dziś mi się nie otwiera.

Były też dyskusje tu:
http://www.profesor.pl/forum/read.php?f=10&i=15599&t
=15599
http://eduseek.interklasa.pl/forum/read.php?f=29&i=6
16&t=616

RG

20. Data: 2005-04-18 16:31:11

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Apr 2005 17:51:25 +0200, Ja napisał(a):

> przy czym prawo szczególne ma piierwszeństwo w obowiązywaniu przed
> przepisami ogólnymi

Zapomniałem napisać, że to wierutna nieprawda:-)

RG

Doświadczanie ojcostwa
oceny...
Konkurs fotograficzny "Warszawa w fotografii młodych" - wiecej informacji serwis informacyjny FOTOrama
ksiazka za 5 zl - Cialdini
Angielski w Londynie