kobiety, mężczyźni przy komputerze

1. Data: 2001-03-23 17:36:41

Temat: kobiety, mężczyźni przy komputerze
Od: "Malgorzata Sapinska" <m...@h...vulcan.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak się manifestują i czym są podyktowane różnice w podejściu do komputera
kobiet i meżczyzn? Jakie sposoby korzystania z komputera preferują kobiety,
a jakie mężczyźni? Co w komputeryzacji sprawia im radość, daje satysfakcję?
Co jest dla nich motywacją do samodoskonalenia w tej dziedzinie? W jaki
sposób doskonalą swe umiejętności (korzystając z książek, gazet, jeśli
czyjejś pomocy, to czyjej? co decyduje o wyborze takiej osoby - bardziej jej
kompetencja czy raczej to, że jest życzliwa, sympatyczna; czy ma znaczenie
jej płeć, wiek?) . Co można uczynić, aby różnice w kompetencji komputerowej
nie były barierą utrudniającą porozumiewanie się? - SZUKAM PUBLIKACJI
(ZWŁASZCZA WYNIKÓW BADAŃ) NA TAKIE I ZBLIŻONE TEMATY. OPISZCIE DOŚWIADCZENIA
SWOJE I SWOICH ZNAJOMYCH (wraz z anegdotkami). Szukam materiałów do
artykułu - Małgorzata Sapińska

1. Data: 2001-03-24 16:44:57

Temat: Re: kobiety, mężczyźni przy komputerze
Od: "Darek" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
DOŚWIADCZENIA
> SWOJE I SWOICH ZNAJOMYCH (wraz z anegdotkami). Szukam materiałów do

Probowals pytac swojego chlopaka albo meza ?

Czy moze jest tak samo jak w wypadku kazdej innej maszyny ?

np. samochod, wiertarka, mikser, pralka, maszyna do szycia ... itd.

darek

1. Data: 2001-03-24 22:25:45

Od: Flyer <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Malgorzata Sapinska wrote:
(duuuuze ciach)

Jestem wrednym inforem wiec swoje wiem

- nim starsza osoba tym gorzej - tendencja odraca sie o tyle, ze teraz
mlode roczniki choc znaja troche komputer sa tak samo ciemne jak starsi,
ale to kwestia proramow szkolnych (doswiadczenia z "informatykiem" po
szkolce jak tez obserwacje studentow)
- w prosbach o pomoc liczy sie doswiadczenie osoby, ktora jest proszona
o pomoc (przyznam szczerze, ze swoich userow mocno "tresuje", a mimo to
jestem wolany)
- nie ma preferencji plci jesli chodzi o nieznajomosc komputerow (choc
sam powiadam, ze kobieta nie moze byc dorym informatykiem - na
przykladach z zycia)
- dla wiekszosci komputer to czarna skrzynka - wiekszosc "wiedzy"
kwalifikuje sie jako zachowania behawioralne - jest to zwiazane z coraz
bardziej zlozona struktura programow i sprzetu (moge sobie pozwolic na
taka ocene bo zaczynalem od skladania XT bez dysku twardego). Wszystkie
"ulatwienia" sa dodatkowymi opcjami do zapamietania i poznania.

Flyer
--
Zwyczajny szary obywatel :)

1. Data: 2001-03-25 03:31:50

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

Flyer <f...@p...onet.pl> writes:

> - nie ma preferencji plci jesli chodzi o nieznajomosc komputerow (choc
> sam powiadam, ze kobieta nie moze byc dorym informatykiem - na
> przykladach z zycia)

Tak, kobieta moze byc dobrym informatykiem... ale co decyduje o tym ze
tak niewiele kobiet decyduje sie na ten zawod? Chyba trzeba byc slepym
zeby nie dostrzec ze jednak przewazaja mezczyzni.

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2001-03-25 09:39:36

Od: "Km" <m...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

"Flyer" <f...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> bardziej zlozona struktura programow i sprzetu .[...] Wszystkie
> "ulatwienia" sa dodatkowymi opcjami do zapamietania i poznania.

na tej podstawie wysunalem kiedys po paru glebszych twierdzenie, ze
przecietnemu uzytkownikowi moznaby podmienic windowsa (ktory podobno jest
"user friendly") na (dobrze skonfigurowanego) linuxa i nawet by nie
zauwazyl. niestety na paru glebszych pomysl sie zakonczyl.

km

1. Data: 2001-03-25 11:22:25

Od: "... z Gormenghast" <p...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

[NP]

> Tak, kobieta moze byc dobrym informatykiem... ale co decyduje o tym ze
> tak niewiele kobiet decyduje sie na ten zawod? Chyba trzeba byc slepym
> zeby nie dostrzec ze jednak przewazaja mezczyzni.

Znam sprawę z pierwszej ręki i bardzo cenię sobie kobiety informatyków.
To rzadkie połączenie łagodności, spolegliwości typowo kobiecej, niezbędnej
w pracy zespołowej, z precyzją i myśleniem nieintuicyjnym typowym dla mężczyzn.
Takie połączenia zdarzają się rzadko i dlatego jest raczej mniej programistek
niż programistów. Mniej więcej z tych samych powodów jest mniej kobiet kierowców,
a jeśli już się zdarzają, to częściej są wielkim błędem i figlem losu, niż perełką
wśród wieprzy... Kobiety informatycy, są również dobrymi kierowcami.

Ty Nino P. masz wszelkie predyspozycje by być dobrym informatykiem.
I pewnie jesteś. Może to chciałaś usłyszeć?

Alfred
~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2001-03-25 11:22:47

Temat: Re: kobiety, mężczyźni przy komputerze - KLAWITOR dla mas
Od: "... z Gormenghast" <p...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Km napisał w news:s1jv6.11118$Hd3.4543155@news1.rdc1.ne.home.com.
..

(...)
> [...]
> "user friendly") na (dobrze skonfigurowanego) linuxa i nawet by nie
> zauwazyl. niestety na paru glebszych pomysl sie zakonczyl.

Dokładnie tak. Co więcej, temuż przeciętnemu użytkownikowi jest dokładnie
obojętne, co jest "w środku". Owszem, wszystko może być ciekawe, gdyż
znajomość spektrum możliwości programów (wielu różnych) otwiera po prostu
szanse na więcej, na poszerzenie horyzontów, na ekspansję własnych inicjatyw.
Niemniej - dla przeogromnej większości cały ten komputer to tylko

klawiatura + monitor czyli KLAWITOR

I taka nazwa byłaby doskonałym odzwierciedleniem zjawiska.

Proponuję w związku z wiosną ;)) następujące hasło

*** Komputery dla programistów - Klawitory dla użytkowników !!! ***

--
serdeczności
Alfred

1. Data: 2001-03-25 20:59:22

Od: Flyer <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

n...@p...ninka.net wrote:

> Tak, kobieta moze byc dobrym informatykiem... ale co decyduje o tym ze
> tak niewiele kobiet decyduje sie na ten zawod? Chyba trzeba byc slepym
> zeby nie dostrzec ze jednak przewazaja mezczyzni.

To bylo bardziej stwierdzenie dotyczace uzytkownikow a nie rasowych
informatykow. A co decyduje - "Plec mozgu" i wszystko jasne - inny
sposob mapowania (rozwiazywania) problemow. Mialem nieprzyjemnosc
pracowac z dwoma informatyczkami - jedna twierdzila stale, ze nic sie
nie da zrobic bo wszystko szlak trafi i nic nie robila, druga plotla
farmazony i byla odtworcza a nie tworcza :(

Flyer
--
Zwyczajny szary obywatel :)

1. Data: 2001-03-25 21:01:25

Od: Flyer <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"... z Gormenghast" wrote:

> *** Komputery dla programistów - Klawitory dla użytkowników !!! ***

:))))

--
Zwyczajny szary obywatel :)

1. Data: 2001-03-25 21:49:45

Temat: Re: Re: kobiety, mężczyźni przy komputerze
Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"... z Gormenghast" <p...@p...promail.pl> writes:

> Ty Nino P. masz wszelkie predyspozycje by być dobrym informatykiem.
> I pewnie jesteś. Może to chciałaś usłyszeć?

Podwojne pudlo :)
Informatyk ze mnie jak z koziej dupy trabka :)

i wcale nie chcialam tego uslyszec - dyc ja to wiem od... no, od
ladnych paru lat :)

ja nie z tej bajki jestem.
Niemniej, poniewaz pracuje w srodowisku programistow tez od ladnych
paru lat wiec sie moge napatrzec - mam znakomite pole do obserwacji :)
Zwlaszcza dlatego, ze ja efekty ich pracy testuje i sprawdzam czy
dzialaja i jak dzialaja :)))

--

Świadome sny?
BB i (nie)tolerancja