kolatania serca - co zbadac

1. Data: 2003-11-22 17:42:48

Temat: kolatania serca - co zbadac
Od: "pipi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

PRzez 3 lata bralam eltroksin w dawkach 200 - 300 czegos tam. Przepisywal mi to
endokrynolog, trzymalam sie scisle jej zalecen.
Po zakonczeniu brania tabletek mam kolatania serca, zwlaszcza o 2:00 - 4:00 w
nocy, musze stale przyjmowac propranolol. Hormony tarczycy sa w normie, badalam
je kilkanascie razy.
Kardilog powiedzial, ze serce zrobilo sie nadreaktywne.
Efekt jest taki, ze nie moge wypic kawy, herbaty, zjesc czekolady, uprawiac
sportu bo natychmiast mam szum w uszach i dzikie bicie serca.
Wykonalam juz echo serca, sa pewne zmiany (lekkie wypadanie zastawki i tetniak)

Moje pytania:
1. czy nie podano mi za duzo eltroksinu
2. czy nie mozna jakos zbadac elektrycznej przewodniosci serca, albo jak zbadac
czy serce ine reaguje za szybko na lada impuls
3. czy do konca zycia bede musiala brac beta blokery, czy sa przypadki zeby
taki stan sie cofnal (jak na razie od 6 lat sie pogarsza)
4. czy przeciecie nerwow w sercu pomaga czy nie w takich przypadkach jak moj i
jakie jest ryzyko

Oczywiscie chodze po lekarzach, ale lekcewaza mnie zapewne z powodu mlodego
wieku. Ja chce przede wszystkim ustalic co spowodowalo stan w jakim sie
znajduje oraz co dokladnie mi jest. Co powoduje te kolatania o 2:00 - 4:00 nad
ranem. Jak na razie chodze po lekarzach, ale dowiedzialam sie o swoim stanie
tyle, ile podpowiedzieliscie mi tutaj w newsach. Lekarze potem przegladali
badania jakie wykonalam i potwierdzali to co juz wiedzialam. Propranolol
przepisala mi lekarka do ktorej poszlam prywatnie, ale jest to endokrynolog a
ja teraz juz potrzebuje kardiologa. Jak na razie bylam u jednego kardiologa i
zlekcewazyl mnie, powiedzial, ze mam brac propranolol i zyc jak chce.

Czy jest mozliwe, ze mimo wynikow w normie mam po prostu nadczynnosc tarczycy?
Nie jestem chuda, mam raczej tendencje do tycia.

Czy juz nigdy nie bede mogla wsiasc na rower ani wypic herbaty?

2. Data: 2003-11-22 18:09:33

Temat: Re: kolatania serca - co zbadac
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

0...@n...onet.pl,
pipi <p...@o...pl>:

> Po zakonczeniu brania tabletek mam kolatania serca, zwlaszcza o 2:00
> - 4:00 w nocy, musze stale przyjmowac propranolol.

Co wykazuje EKG (Holter?) w tym czasie? Np. tachykardię, ekstrasystolie? Bo
"kołatania" to raczej chyba opis wrażenia pacjenta?

--
Robert

3. Data: 2003-11-22 18:38:47

Od: "Pipi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Co wykazuje EKG (Holter?) w tym czasie? Np. tachykardię, ekstrasystolie? Bo
> "kołatania" to raczej chyba opis wrażenia pacjenta?

Holer'a mialam robionego kilka lat temu ale akurat w dzien kiedy go robilam
bylo bardzo niskie cisnienie i nic mi sie nie dzialo. Wtedy jeszcze nie bralam
na stale propranololu bo ine musialam. Owszem, wtedy rowniez nie spalam do 2:00
w nocy, ale na wynikach nic nie wyszlo. Lekarz powiedzial, ze wszystko jest w
normie (?)
Czy mam jeszcze raz zrobic Holera? A jezeli tak, to czy mam w tym dniu nie brac
propranololu? (Nie jestem w stanie go odstawic na dluzej, bo nie bede w ogole
spac)

4. Data: 2003-11-22 18:48:15

Od: "Andrx" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"pipi" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
> endokrynolog, trzymalam sie scisle jej zalecen.
> Czy juz nigdy nie bede mogla wsiasc na rower ani wypic herbaty?

Witam/
w sumie nie orientuje sie w temacie w ogole/ ale tak akurat mi przyszlo
na mysl/
jezeli faktycznie masz te kolatania i inne objawy przy wysilku, to moze
sprobuj sie dostac na probe wysilkowa do jakiegos instytutu
kardiologicznego/
i w podczas proby, jak poczujesz sie gorzej to im sie po prostu przewroc/
wtedy na pewno potraktuja cie serio i zdiagnozuja w 100 proc/
tylko ze nawet nie bardzo wiem jak mozna by sie zalapac na taka probe
wysilkowa/
Zycze Zdrowia
Andrx

5. Data: 2003-11-22 19:36:04

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

0...@n...onet.pl,
Pipi <p...@o...pl>:

> Czy mam jeszcze raz zrobic Holera?

Chodzilo mi tu tylko o to, ze nalezaloby zarejestrowac krzywa EKG w trakcie
takiego epizodu "kolatania", o ile to nie bylo juz zrobione. EKG wysilkowe
(jesli po wysilku sa te same objawy, co w nocy) tez jest dobrym pomyslem.
Chyba ze kardiolog juz wie, czym jest to kołatanie.

Mysle, ze tak czy siak musisz isc ponownie do kardiologa.

--
Robert

6. Data: 2003-11-23 22:57:48

Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo często wypadaniu płatka zastawki towarzyszą zaburzenia lękowe.
Dotyczy to szczególnie osób szczupłych.
Kardiolodzy lecza to czasami benzodwuazepinami czyli lekami przeciwlękowymi.
IMHO dobrze byłoby skonsultować się z psychiatrą, który zaleci leczenie
nowoczesne i leki, które nie uzalezniaja. A propranolol można brac, on tez
ma działanie przeciwlękowe.

7. Data: 2003-11-26 16:26:20

Od: "Pipi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chyba ze kardiolog juz wie, czym jest to kołatanie.
>
> Mysle, ze tak czy siak musisz isc ponownie do kardiologa.

Pojde do kardiologa, ale chcialam wczesniej zrobic badania. Na newsach mam
szanse skonsultowac sie z wieloma osobami ktore moze maja podobne problemy co i
ja. Zanim trafie na dobrego lekarza moze minac troche czasu - a i ten lekarz
moze nie miec doswiadczenia akurat z moimi problemami. Interesuje mnie jakie
badania moge zrobic aby sprawdzic co sie konretnie dzieje z moim sercem.
Wypadanie zastawki to raczej efekt glownej choroby niz sama choroba. Moim
problemem jest nadmierna pobudliwosc serca ktora zaczela sie po kuracji
eltroxinem (no, doszedl do tego bardzo ciezki rok na studiach w czasie ktoego
prawie nie spalam oraz trzyletnia dieta, ktora jednak byla pod opieka lekarza).
Moze ktos robil jakies badania poza Holterem, echo serca i EKG?

Czy komus moze przecinano nerw w sercu aby zrobilo sie mniej pobudliwe? A
jezeli tak, to jakie konkretnie mieliscie objawy. Prosze o odpowiedzi, bo
pomoga mi poradzic sobie z moja choroba.

Poronienie - standardy postepowania
Kłopoty ze snem
Kłopoty ze snem
POMOCY! Dziwne małe wyłysienie na głowie młodej -25 letniej zdrowej kobiety
Powracajacy bol gardla