kolejna szrlotka...

1. Data: 2001-11-15 20:51:00

Temat: kolejna szrlotka...
Od: "Kamas" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

...tym razem "sypana". Przepis pochodzi z czasopisma "Antena" nr 44 z 1989
r., a więc jest już u mnie 12 lat. Robię ją ze trzy razy w roku, więc
wypróbowana wielokrotnie. Robię ją w tortownicy o średnicy 21 cm.

składniki::
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki
1 szklanka kaszy manny
3/4 kostki margaryny lub kostka masła (200g)
10g proszku do pieczenia
1 kg jabłek

wykonanie:
Cukier, mąkę, kaszkę i proszek dokładnie wymieszać i podzielić na trzy
części. Jabłka obrać, zetrzeć na tarce o grubych oczkach.. Tortownicę
wysmarować tłuszczem, wysypać tartą bułką. Wsypać do tortownicy jedną część
sypkich składników. Włożyć połowę jabłek, wsypać drugą część sypkich
składników, na to resztę jabłek, na jabłka trzecią część sypkich składników.
Na wierzch ułożyć pokrajaną w cienkie plastry margarynę (masło). Piec w temp
ok 200 st przez ok 45 min.

uwagi:
Jabłek daje więcej ok 1,5 kg, posypuję suto cynamonem i jeszcze
dodatkowo cukrem bo lubię mocno słodkie :-))
robiłem też tak, że na sypkie układałem połówki śliwek, a na to dopiero
jabłka oczywiście wtedy tych jabłek mniej.
No! Jak komu nie wyjdzie to....

--
Pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński

1. Data: 2001-11-16 10:00:06

Temat: Re: kolejna szrlotka...
Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spodobala mi sie bardzo.
Zrobie dzis - jutro rano "najazd" tesciow.
Mam nadzieje, ze wyjdzie - zawsze sie chwale, ze gotuje o niebo lepiej niz
tesciowa - jak nie wyjdzie, bedzie wstyd i koniec przechwalek.....

Monisiatko
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
----- od 28.08 - nowa, lepsza wersja -----

1. Data: 2001-11-16 10:47:50

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kamas <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:
> ...tym razem "sypana". Przepis pochodzi z czasopisma "Antena" nr 44 z 1989
> r., a więc jest już u mnie 12 lat.
[...]
> Na wierzch ułożyć pokrajaną w cienkie plastry margarynę (masło). Piec w temp
> ok 200 st przez ok 45 min.

Spotkalam juz ten przepis na szarlotke pod nazwa "Najlatwiejszy torcik"
(zrodla nie znam).
W sklad sypkich skladnikow ciasta wchodzi tez wanilia lub cukier wanilinowy.
W moim przepisie upieczone gorace ciasto nalezy jeszcze polac polewa,
wykonana z 3 lyzeczek mleka, 1/2 szkl. cukru pudru i startej skorki z cytryny.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-11-19 12:27:59

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monisiatko <M...@c...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:0...@p...pl...
> [...]
> Mam nadzieje, ze wyjdzie - zawsze sie chwale, ze gotuje o niebo lepiej niz
> tesciowa - jak nie wyjdzie, bedzie wstyd i koniec przechwalek.....

Monisia, i co, robiłaś? Bo ja zaraz będę mieszać składniki. Mam 1,5 kg
renet, mam nadzieję, że wyjdzie.
Miałam kiedyś prawie identiko przepis z gazety, ale nie próbowałam, bo tam
była tylko ciutka masła i to mi podpadało. Oby teraz wyszło :-))

Wkn

1. Data: 2001-11-19 13:08:21

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisała:
> [...]
> Miałam kiedyś prawie identiko przepis z gazety, ale nie próbowałam, bo tam
> była tylko ciutka masła i to mi podpadało. Oby teraz wyszło :-))

Znow sie pochwale, ze ja juz po raz pierwszy zrobilam :)))
Dosc ciekawy przepis, bo bez jajek, ale w smaku wychodzi z tego dobra
szarlotka. Jablka starlam, wymieszalam z 3 lyzkami cukru i cynamonem,
potem ukladalam warstwy, ale chyba sie jakos zagapilam, bo podzielilam
ta sypka warstwe tylka na 2 czesci, czyli wszystkie jablka wyladowaly
w srodku. U mnie po upieczeniu pozostalo troche tej sypkiej warstwy na
dnie tortownicy... ciekawe, czy u Kamasa tez tak bywa?
Natomiast gora posypana wiorkami margaryny upiekla sie ladnie, ale
po wystygnieciu byla dosc twarda do krojenia. Warto zrobic polewe
z cukru pudru, ladnie wyglada.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-11-19 13:40:49

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilla <l...@f...krasnik.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9tb07g$6g2$...@n...lublin.pl...
> [...]
> potem ukladalam warstwy, ale chyba sie jakos zagapilam, bo podzielilam
> ta sypka warstwe tylka na 2 czesci, czyli wszystkie jablka wyladowaly

O rany, ja też tak zrobiłam, ale ze mnie gapa :-((
Teraz za późno, bo już się piecze. Nic to, w razie czego zjem sama.

Wkn

1. Data: 2001-11-19 13:49:07

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9tb27o$i3d$...@n...tpi.pl...

> O rany, ja też tak zrobiłam, ale ze mnie gapa :-((
> Teraz za późno, bo już się piecze. Nic to, w razie czego zjem sama.

Szarlotka bedzie na pewno dobra, tylko ciekawe jak u Ciebie wyjdzie
ten spod... koniecznie napisz.
Moze u mnie ta warstwa byla nieco za gruba i dlatego pozostala
nadal sypka miejscami?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-11-19 14:08:31

Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam
Smaczne.
Tylko:
1. jablek dalam jednak 1 kg - wedlug mnie jest OK
2. podzielilam "sypkie" na 3 czesci:)))) ale jestem spostrzegawcza:)))
3. dalam cukier waniliowy do sypkiego
4. nie wiem ile to jest 10 g proszku - a mialam zaczete opakowanie, wiec nie
mialam punktu odniesienia. Dalam 2 lyzeczki

I efekty byly mniamciusne...
ale:
1. Sypkie na dnie troche zostalo,
2. na pocztaki dalam margaryne na wierzcz, ale tak, ze zostaly dziury. W
trakcie pieczenia zauwazylam, ze to sypkie z wierzchu, gdzie nie bylo
margaryny, nadla jest sypkie. Wyjelam i polozylam tam resztke margaryny -
czyli razem dalam 25 dkg.

Gosciom bardzo smakowalo.
Ale tesciowe nie dostali, bo rano nie chcialo mi sie piec (a zwlaszcza biec do
sklepu po cukier, ktorego zabraklo) i dostali muffiny sniadaniowe - pyszne. 12
sztuk zniknelo od razu...

Monisiatko
co sie odchudza , ale uleglo szarlotce
:)))

1. Data: 2001-11-20 06:39:06

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilla <l...@f...krasnik.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9tb2k0$a24$...@n...lublin.pl...
> Szarlotka bedzie na pewno dobra, tylko ciekawe jak u Ciebie wyjdzie
> ten spod... koniecznie napisz.
> Moze u mnie ta warstwa byla nieco za gruba i dlatego pozostala
> nadal sypka miejscami?

Szarlotki zostało już tylko 1/3. Jest bardzo fajna. Sypkiego na dnie prawie
nie miałam, no może parę okruszków. Nawet byłam zdziwiona, że tak łatwo
odchodzi w całości od blachy. Chyba dobrze jest ją piec w tortownicy, bo
potem łatwo się kroi.
Ogólnie polecam, bardzo łatwy i ciekawy przepis.

Wkn :-))

Re: Zupa z bambusa-zdrętwiały mi ręce-czemu?
Prosba :o((
indyjszczyzna czesc druga wegansko/wegetarianskie
recepta/przepis na pierniki swiateczne (czas zaczac)
Dania dla cukrzykow