Zupa z bambusa-zdrętwiały mi ręce-czemu?

1. Data: 2001-11-15 20:45:03

Temat: Zupa z bambusa-zdrętwiały mi ręce-czemu?
Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłem w Austrii, w Wiedniu i zamówiłem w chińskiej knajpce (zresztą bardzo
ładnej)zupę z bambusa. W trakcie jej jedzenia poczułem dziwne drętwienie w
przedramionach. Na każdej ręce czułem dokładnie dwa prostokąty tzw. "mrówki".
Bardzo dziwne uczucie. Poza tym poczułem sie dziwnie oszołomiony (cos w stylu
wypicia dwóch piwek duszkiem :) ).Czy ktos wie co to było? (przyprawa, narkotyk
czy coś innego?) Było to kilka lat temu, jadłem od tego czasu zupę z bambusa w
różnych miejscach i ...nic, żadnych reakcji. Dodam, że inne osoby jedzące wtedy
tą zupe odczuwały dokładnie to samo. CO TO BYŁO ?

1. Data: 2001-11-15 20:48:44

Temat: Re: Zupa z bambusa-zdrętwiały mi ręce-czemu?
Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wtedy
> tą zupe odczuwały dokładnie to samo. CO TO BYŁO ?

Nie mam pojęcia, sam chciałbym sie dowiedziec

1. Data: 2001-11-15 21:18:22

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

za duzo glutaminianu?

Krysia

> [...]
>?adnej)zup? z bambusa. W trakcie jej jedzenia poczu?em dziwne dr?twienie w
>przedramionach. Na ka?dej r?ce czu?em dok?adnie dwa prostok?ty tzw. "mrówki".
>Bardzo dziwne uczucie. Poza tym poczu?em sie dziwnie oszo?omiony (cos w stylu
>wypicia dwóch piwek duszkiem :) ).Czy ktos wie co to by?o? (przyprawa, narkotyk
>czy co? innego?) By?o to kilka lat temu, jad?em od tego czasu zup? z bambusa w
>ró?nych miejscach i ...nic, ?adnych reakcji. Dodam, ?e inne osoby jedz?ce wtedy
>t? zupe odczuwa?y dok?adnie to samo. CO TO BY?O ?

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-16 05:47:31

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "adnej)zupę z bambusa. W trakcie jej jedzenia poczu"em dziwne drętwienie w
> przedramionach. Na każdej ręce czu"em dok"adnie dwa prostokąty tzw.
> "mrówki". Bardzo dziwne uczucie. Poza tym poczu"em sie dziwnie oszo"omiony
> (cos w stylu wypicia dwóch piwek duszkiem :) ).Czy ktos wie co to by"o?
> (przyprawa, narkotyk czy coś innego?) By"o to kilka lat temu, jad"em od
> tego czasu zupę z bambusa w różnych miejscach i ...nic, żadnych reakcji.
> Dodam, że inne osoby jedzące wtedy tą zupe odczuwa"y dok"adnie to samo. CO

Wyglada to na "syndrom chinskiej restauracji", czyli uczulenie na
nadmiar glutaminianu sodu w jedzeniu. Bywa on czesto zwiazany z
niedoborem witaminy B6.

Wladyslaw

kolejna szrlotka...
Re: Zupa z bambusa-zdrętwiały mi ręce-czemu?
Prosba :o((
indyjszczyzna czesc druga wegansko/wegetarianskie
recepta/przepis na pierniki swiateczne (czas zaczac)