Jablkowy ser

1. Data: 2001-11-15 21:07:33

Temat: Jablkowy ser
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podaje obiecany przepis na ser jablkowy.

7 kg kwasnych jablek (np. Antonowek)
1 1/2 kg cukru
cynamon

Obrane i pokrojone w 8-ki lub 16-ki jablka trzeba zasypac cukrem, wymieszac
i zostawic na 1-2 dni, aby powstal sok. Wtedy sok trzeba zlac do naczynia i
gotowac na bardzo malym ogniu, az sciemnieje, zgestnieje i zostanie mniej
wiecej polowa soku. Wtedy wsypjemy jablka z cynamonem i gotujemy, caly czas
mieszajac, az masa bedzie odpowiednio gesta.

Masa jest dobra, gdy juz przestaje lipnac do scianek naczynia. Mozna
sprawdzic rowniez inaczej. Na wilgotna sciereczke wlozyc troche masy prykryc
sucha i scisnac. Jezeli masa juz sie nie przyklei, to znaczy, ze przyszedl
koniec gotowania. Wtedy mase jablkowa wykladamy do wilgotnych plotnianych
lub z gazy woreczkow i wieszamy w przewiewnym miejscu, aby wyschly. Mozna
takze wylozyc do plaskich zmoczonych w zimnej wodzie naczyn, a gdy zastygnie
wyjac i podsuszyc. przechowywac zawiniete w pergamin w chlodnym i suchym
miejscu.

Aby otrzymac ser marmurkowy, do gotowanego soku wsypujemy 3/4 jablek, a
reszte na samym koncu gotowania, aby nie zdazyly sie rozgotowac. W taki
sposob nasz ser bedzie w ciapki ;o)

Bozenka z Wilna :o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=================================
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-11-15 23:00:50

Temat: Re: Jablkowy ser
Od: "misiczka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> wrote in message
> Podaje obiecany przepis na ser jablkowy.

Bozenko!
A z czym to się je? Tak samo, czy jakoś inaczej?

--
misica
Podrzuć swoje marzenia wrogom, może zginą przy ich realizacji.

1. Data: 2001-11-15 23:52:14

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Bozenko!
> A z czym to się je? Tak samo, czy jakoś inaczej?

aha, tu cie zlapalam :-))
a gdzie odchudzanie...
widzialas ile cukru mozna w tym przemycic

walczaca z pokusami (i tusza) izaCurry

1. Data: 2001-11-16 00:16:55

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bozenko!
> A z czym to się je? Tak samo, czy jakoś inaczej?

Polecam kawe lub herbate, dobre jest takze z winkiem, choc ja lubie nawet
tak poprostu ser z serem ;o)

Bozenka z Wilna :o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2001-11-16 06:34:15

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> Polecam kawe lub herbate, dobre jest takze z winkiem, choc ja lubie nawet
> tak poprostu ser z serem ;o)

A jak sie go robi???

Kalina

1. Data: 2001-11-16 07:09:52

Od: "misiczka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<i...@y...com> wrote in message

> aha, tu cie zlapalam :-))
> a gdzie odchudzanie...
> widzialas ile cukru mozna w tym przemycic
>
> walczaca z pokusami (i tusza) izaCurry

Ech, tylko pytam. Bo co mi innego pozostało :-) Juz tylko czytanie tej grupy
:-)))
Dzien trzeci odchudzania właśnie sie rozpoczął. A mój mąż mnie demotywuje.
Potwór. Ciągle mnie pyta, czy cos zjem. A wczoraj to się spytał, czy
przywieźć mi mojego ukochanego gyrosa z knajpki niedaleko (uwielbiam tego
gyrosa!!!!!). Odmówiłam dzielnie :-) Ale.. ile mnie to kosztowało... Ech....
Ale jak zrzucę już te 40 kg :-)))))))))))))))))
Będę piękna i szczupła :-))))))))

--
misiczka, której pozostało juz tylko marzenie
o jabłkowym serze Bożenki :-)))

1. Data: 2001-11-16 07:48:33

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

<n...@m...ch> wrote in message news:3e21.000004a7.3bf4b367@newsgate.onet.pl...
> A jak sie go robi???

Czyżby umiejętność czytania aż tak zanikła, czy komuś szwankuje
serwer news? ;-)

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
b...@w...pdi.net If you're caught out in the rain

1. Data: 2001-11-16 08:46:44

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik misiczka <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9...@m...org.invalid...

> [...]
> Będę piękna i szczupła :-))))))))
>

> --
> misiczka, której pozostało juz tylko marzenie

Misczko!1 jeśli dla zdrowia , to rozumiem, ale dla urody?Od lat patrząc do
lustra powtarzam, taką Cię Pan stworzył taka jesteś.Chyba nie chcesz się
upodobnić do tych anorektycznych modelek, brr?
Pozdrawiam zadowolony z siebie Ramzes.

1. Data: 2001-11-16 12:57:01

Od: "Neeea" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ramzes <w...@w...krakow.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9t2jda$qlc$...@n...tpi.pl...

> [...]

> lustra powtarzam, taką Cię Pan stworzył taka jesteś.Chyba nie chcesz się
> upodobnić do tych anorektycznych modelek, brr?

heh,dobrze mowisz Ramzesie nie od parady jestes kolejnym wcieleniem Boga Ra
;))))))) jestes jedna z nielicznych kobiet ktora ma zdrowe podejscie do tej
sprawy i tak trzymaj.

pozdroofka
NeeeA

1. Data: 2001-11-16 13:41:33

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> <n...@m...ch> wrote in message
>
> Czyżby umiejętność czytania aż tak zanikła, czy komuś szwankuje
> serwer news? ;-)

O przepraszam, to nie serwer, ale zmeczenie chyba. Sama nie wiem jak do tego
doszlo???:)))

Kalina

> [...]
> www.kjb.w.pl                               Your mother's quite insane
> UIN:27412398                         Cat food cat food cat food again

Zupa z bambusa-zdrętwiały mi ręce-czemu?
kolejna szrlotka...
Re: Zupa z bambusa-zdrętwiały mi ręce-czemu?
Prosba :o((
indyjszczyzna czesc druga wegansko/wegetarianskie