kolorowy makaron

1. Data: 2003-01-12 21:08:56

Temat: kolorowy makaron
Od: "Ola" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, wczoraj zrobiłam do rosołu różowy makaron - dodałam do ciasta
łyżeczkę koncentratu barszczu czerwonego (Krakus chyba).
Nie wiecie czym jeszcze można farbować makaron na inne kolory?
Pozdrawiam
Ola, Gdańsk

1. Data: 2003-01-12 21:37:46

Temat: Re: kolorowy makaron
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ola wrote:
> [...]
> łyżeczkę koncentratu barszczu czerwonego (Krakus chyba).
> Nie wiecie czym jeszcze można farbować makaron na inne kolory?

szpinak na zielono, kurkma na zolto

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-13 09:17:03

Od: "Przyklejka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ola" <o...@p...onet.pl> napisał
> Nie wiecie czym jeszcze można farbować makaron na inne kolory?

Miałam coś takiego w swoich zbiorach kulinarnych
Jest to przekopiowane z jakiejś stronki internetowej,
niestety nie wiem nawet jakiej

Żółty:
to kolor najbardziej znany i opisany, jeżeli pragniemy otrzymać
"bardziej żółty" oraz bardziej "gorący" kolor jest wystarczającym użycie
przy 300 gr. mąki 8-9 żółtek.
-----
Czarny:
do samej mąki i oczywiście jaj dodajemy barwnik w postaci jednej mątwy
na każde 100 gr. mąki i odrobinę wody.
W samej modzie śródziemnomorskiej barwnik określany jako "czarny z
mątwy" można spotkać z opakowaniach z mięczakami.
Otrzymany kolor będzie kolorem szarym (szarociemnym), ponieważ same
jajka wyciągają wiele barwnika pochodzącego z mątwy.
Czarny makaron używa się głównie do "fettuccine" lub "pappardelle" aby
połączyć go z różnego rodzajami sosami "morskimi".
-------------
Czerwony:
przygotowanie jest identyczne jak w przypadku makaronu zielonego
zastępując szpinak jedną łyżeczką koncentratu pomidorowego (można także
zastąpić szpinak czerwonymi burakami).
Czerwony makaron jest "na czasie" i używa się go głównie do tortelli
(pierożków).
---------------
Niebieski:
dodajemy 2 lyżeczki likieru jak np. "Blue Curacao" oraz odrobinę wody i
te same składniki. Jeżeli pragniemy otrzymać ładny kolor błękitu
rezygnujemy z żółtek używając tylko białko z jajek i większą częśc wody.
Niebieski makaron najbardziej wskazany jest do tagliatelle (wstążki) lub
fettuccine a do jego przygotowania najlepiej nadają się sosy na bazie
śmietany lub serów.
-----------------
Pomarańczowy:
a więc zagadnienia świeżej marchwi ugotowanej i przetartej. Aby oddać
część wilgoci znajdującej się w startej marchewce, możemy podgotować
otrzymaną masę w małym rondelku celem odparowania wody i otrzymania
gęstej masy, którą używamy identycznie jak w powyższych przykładach.

--
Kasia

Orzo
Oponki