brukselka

1. Data: 2003-01-12 16:39:57

Temat: brukselka
Od: "{ Magda }" <mw@nospam_police.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zna ktoś przepis na brukselkę ale tak żeby nie była mdła - tak jak ona to
potrafi ?

Ja jeden znalazałam (kto da więcej ?)

brukselka
cebula
czosnek
sól, pieprz
sos sojowy

brukselkę posiatkować niedbale,
na patelni podsmarzyć cebulę pokrojoną w półplastrki i czosnek (pocięty)
po chwili dodać brukselkę doprawić i smażyć ok. 10 min.

Moje (mąż i syn) niejadki brukselkowe - zajadały bez marudzenia :)

{ Magda }

1. Data: 2003-01-12 16:52:14

Temat: Re: brukselka
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

{ Magda } wrote:

> Zna ktoś przepis na brukselkę ale tak żeby nie była mdła - tak jak ona to
> potrafi ?

hmm, klasyka: ugotować w osolonej wodzie (nie za dużo wody), tak, aby była
"na zęba" (al dente, znaczy się). Odcedzić, pomazać masłem, dodać gałki
muszkatołowej lub macis i wcinać.
Można też trochę ochłodzić, dodać octu balsamico, trochę oliwy i cebuli
drobno pokrojonej.

Waldek

1. Data: 2003-01-12 17:18:11

Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

U mnie brukselkę zawsze jadało się do obiedu saute, czyli tylko
ugotowaną w osolonej wodzie. A dziś Mama ugotowała ją w płynie: woda pół
na pół z mlekiem. Też osolone to. I brukselka wyszła pyszna! Pozbawiona
sporej części goryczki, ale nie pozbawiona brukselkowatego smaku. Mniam!

--
Kami
____________________________

1. Data: 2003-01-12 17:21:02

Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{ Magda }" <mw@nospam_police.pl> napisał w wiadomości
> Zna ktoś przepis na brukselkę ale tak żeby nie była mdła - tak jak ona to
> potrafi ?

Brukselka ugotowana w osolonej wodzie, odcedzic, polac mikstura z : puszka
pomidorow ( zmasakrowana), 3 zeby czosnku ( zmasakrowane), sol i pieprz do
smaku, polac brukselke, posypac zoltym serem i do pieca, az ser sie
rozpusci. Zniknela dzisiaj blyskawicznie. Dodam tylko, ze 1 kg byl jedzony
przeze mnie i kuzynke ;-))), a byl to tylko dodatek do obiadu.

Pozdr.
Adiola

1. Data: 2003-01-12 17:53:32

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zna ktoś przepis na brukselkę ale tak żeby nie była mdła - tak jak ona to
> potrafi ?
NIenawidzilam brukselki do czasu, gdy zaczelam nia obkladac pieczone miesa.
Pieczona brukselka to ZUPELNIE insza inszosc!

Margola

1. Data: 2003-01-12 19:48:46

Od: "Dorota Orzeszak" <s...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zna ktoś przepis na brukselkę ale tak żeby nie była mdła - tak jak ona to
> potrafi ?

Polecam przepisy z http://www2.gazeta.pl/kobieta/1,24311,62531.html

Najbardziej lubie brukselke z patelni :)

Valentine
Poznan

1. Data: 2003-01-12 20:34:30

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Kami wrote:
> U mnie brukselkę zawsze jadało się do obiedu saute, czyli tylko
> ugotowaną w osolonej wodzie. A dziś Mama ugotowała ją w płynie: woda
> pół na pół z mlekiem. Też osolone to. I brukselka wyszła pyszna!

Ten patent też znałem. Ale mimo wszystko bardzo lubię, żeby była
podana po polsku, czyli z przyrumienioną bułką tartą. :-)

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
k...@b...tk otwarte okna"

1. Data: 2003-01-12 20:59:01

Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Ojej, ale to tak oczywiste, że nawet tego nie pisałam :-D Saute, czyli
bez cebulki, czosnku, octu balsamico, i innych 'wynalazków'. Po
ugotowaniu w mlecznej wodzie polana bułeczką zrumienioną. Mniam!

--
Kami
____________________________

1. Data: 2003-01-12 22:58:38

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 12 Jan 2003 21:59:01 +0100, Kami <K...@j...net> wrote:

> [...]

no popatrz, a dla mnie oczywiste jest w ogole bez niczego, zadnej
buleczki...ale ten wynalazek z mlekiem tomusze zapamietac - ja
kapuste tez tak czasem robie.

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-01-12 23:12:29

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Kami wrote:
> Ojej, ale to tak oczywiste, że nawet tego nie pisałam :-D Saute, czyli
> bez cebulki, czosnku, octu balsamico, i innych 'wynalazków'.

A to ja przepraszam. ;)

> Po ugotowaniu w mlecznej wodzie polana bułeczką zrumienioną. Mniam!

tia... dziś na obiad była szarlotka. :-D
/a my znów o jedzeniu/

--
Konrad J. Brywczyński Bus station is the place where bus stops.
k...@b...tk Trainstation is the place where train stops.

gotowanie i ...
wok- przepisy
sypie :-)