wok- przepisy

1. Data: 2003-01-12 14:09:42

Temat: wok- przepisy
Od: "hbs" <h...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z Was zna jakiś fajny sprawdzony przepis na danie robione w wok'u.
Ja do tej pory robiłam piersi z kurczaka na różne sposoby z warzywami i mi
sie znudziło.
Pozdrawiam
Monika

1. Data: 2003-01-12 14:39:43

Temat: Re: wok- przepisy
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hbs" <h...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś z Was zna jakiś fajny sprawdzony przepis na danie robione w
wok'u.
> Ja do tej pory robiłam piersi z kurczaka na różne sposoby z warzywami i mi
> sie znudziło.

Mam cala ksiazke - Smakowitości z patelni Wok, czesc z nich sprawdzilam

np:
Karmazyn w warzywach

2 marchewki
2 cukinie
1/2 selera naciowego
2 straki zoltej papryki
0,5 kg karmazyna (filet)
2 zabki czosnku
lyzeczka oleju sojowego
2 lyzeczki curry
250 ml rosolu (builionu)
natka pietruszki
przyprawy - sol, pieprz bialy

karmazyna mozna spokojnie zastapic np dorszem, czy inna dobra ryba , ktora
sie nie rozleci
marchew, cukinie pokroic w nieduze paseczki, seler naciowy na cienkie
kawalki, tak samo niezbyt grubo pokroic papryke, rybe pokroic w paski,
podgrzac olej dodac do niego wcisniety czpsnek (nie smazyc za dlugo, bo
czosnek nabierze goryczy), poddusic, dodac curry, zalac rosolem, rybe
wrzucuc do woka, dusoc ok 5 minut, dodac warzywa, dusic dalszych 5-7 min
(dlatego wazne jest zeby warzywa pokrojone byly drobno), przyprawic do
smaku, dodac natke pietruszki (najlepiej pasuje do tego ryzpelnoziarnisty,
tureckie placuskzi sezamowe, podpiekane na chrupko w piekarniku (mozna dodac
tez - modyfikujac nieco - octu na bialym winie, aromatycznego octu
estragonowego lub na czerwonym winie)
Warzywa oczywiscie mozna zmieniac, mozna dodac korzenia pietruszki, selera,
pieczarki.

A ksiazka pelna przepisow na dania:
z miesem (wolowina, cielecina, wieprzowina)
z drobiem
z kielbasa
z ryba
z owocami morza
z samymi warzywami
z ziemniakami
z ryzem
z makaronem
z grzybami
i z tofu

1. Data: 2003-01-12 14:48:05

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Trzaska wrote:

> Mam cala ksiazke - Smakowitości z patelni Wok, czesc z nich sprawdzilam

I ja sie o takich rzeczach dowiaduje z grup? ;-)
Kurczaki od miesiaca mam WOKa uzywam go ale z checia bym poczytala o
prawdziwych przepisach :-)

===========================
/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-13 08:14:26

Od: "M.K" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wok'u.
> Ja do tej pory robiłam piersi z kurczaka na różne sposoby z warzywami i mi
Cała chińszczyzna jest robiona w wok'u.
Mam rewelacyjną książkę.
Większość przepisów sprawdziłem.
Jak znajdę trochę czasu na klepanie po klawiaturze to Ci podam.
Ewentualnie zapodaj z jakiej działeczki przepisy interesują Cię najbardziej.
Mariusz

1. Data: 2003-01-13 22:00:12

Od: "Monika" <m...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Karmazyn w warzywach
Zrobiłam z dorszem filetem bez skóry. Podejrzewałam że się rozleci, a więc
najpierw dałam warzywa a potem filet. Ale to co zobaczyłam po 5 minutach po
dodaniu ryby- przeraziło mnie. Rybka zniknęła- "rozwarstwiła się". Za długo
trzymałam? Czy filet z dorsz się nie nadaje?

sypie :-)
1
chlebek z automatu
KASZANKA >>>
Ratunku pomocy - fettucini with cream sauce