Re: wok- przepisy

From: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: wok- przepisy
Date: Sun, 12 Jan 2003 15:39:43 +0100

Użytkownik "hbs" <h...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
news:avrt1o$n9v$1@sunflower.man.poznan.pl...
> Czy ktoś z Was zna jakiś fajny sprawdzony przepis na danie robione w
wok'u.
> Ja do tej pory robiłam piersi z kurczaka na różne sposoby z warzywami i mi
> sie znudziło.

Mam cala ksiazke - Smakowitości z patelni Wok, czesc z nich sprawdzilam

np:
Karmazyn w warzywach

2 marchewki
2 cukinie
1/2 selera naciowego
2 straki zoltej papryki
0,5 kg karmazyna (filet)
2 zabki czosnku
lyzeczka oleju sojowego
2 lyzeczki curry
250 ml rosolu (builionu)
natka pietruszki
przyprawy - sol, pieprz bialy

karmazyna mozna spokojnie zastapic np dorszem, czy inna dobra ryba , ktora
sie nie rozleci
marchew, cukinie pokroic w nieduze paseczki, seler naciowy na cienkie
kawalki, tak samo niezbyt grubo pokroic papryke, rybe pokroic w paski,
podgrzac olej dodac do niego wcisniety czpsnek (nie smazyc za dlugo, bo
czosnek nabierze goryczy), poddusic, dodac curry, zalac rosolem, rybe
wrzucuc do woka, dusoc ok 5 minut, dodac warzywa, dusic dalszych 5-7 min
(dlatego wazne jest zeby warzywa pokrojone byly drobno), przyprawic do
smaku, dodac natke pietruszki (najlepiej pasuje do tego ryzpelnoziarnisty,
tureckie placuskzi sezamowe, podpiekane na chrupko w piekarniku (mozna dodac
tez - modyfikujac nieco - octu na bialym winie, aromatycznego octu
estragonowego lub na czerwonym winie)
Warzywa oczywiscie mozna zmieniac, mozna dodac korzenia pietruszki, selera,
pieczarki.

A ksiazka pelna przepisow na dania:
z miesem (wolowina, cielecina, wieprzowina)
z drobiem
z kielbasa
z ryba
z owocami morza