komercjalizacja szpitali

1. Data: 2008-12-19 11:23:46

Temat: komercjalizacja szpitali
Od: "saa" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego środowisko medyczne tak się tego boi ?
Przecież kiedyś społeczeństwo opowiedziało się za wolnym rynkiem.
A to że będzie w szpitalu szef który będzie zatrudniał po możliwie
najmniejsztch kosztach personel
który zapewni mu przychody to chyba ok, w końcu wolny rynek zawita w
ostatnie bastiony socjalizmu,

2. Data: 2008-12-19 11:41:20

Temat: Re: komercjalizacja szpitali
Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "saa" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> najmniejsztch kosztach personel
> który zapewni mu przychody to chyba ok, w końcu wolny rynek zawita w

Bardziej niz srodowisko medyczne komercjalizacji powinni bac się PACJENCI.
Ponieważ głównym, podstawowym, nadrzędnym celem kazdego przedsiębiorstwa
komercyjnego wcale nie jest wytwarzanie dobrego produktu, optymalnie
zaspakajacego potrzeby konsumentów , ale tylko i wyłącznie przynoszenie
ZYSKU!!!
Dobry produkt moze, ale wcale nie musi byc środkiem prowadzacym do tego
celu. Dowodem sa setki doskonale majacych się przedsiębiorstw, których
wyroby są przeciętnej, albo i wprost marnej jakości.
A więc w przypadku słuzby zdrowia przy okreslaniu polityki placówki,
podejmowaniu kazdej decyzji podstawowym kryterium będzie kwestia, czy ta
decyzja zwiększy zysk, a nie , czy dobrze słuzyć będzie pacjentowi. Leczyc
bedzie sie na tyle tylko dobrze, aby pacjenci nie uciekli, wszystko ponadto
to niepotrzebne dodatkowe koszty..
Bo (zgodnie zreszta z kodeksem handlowym) zysk byłby czynnikiem nadrzędnym,
któremu wszystko inne musi byc podporzadkowane, i z którego wyłącznie
kierownictwo placówki bedzie rozliczane..

p47

3. Data: 2008-12-19 12:09:08

Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A to że będzie w szpitalu szef który będzie zatrudniał po możliwie
> najmniejsztch kosztach personel
Jednego tu nie pojmuję. Dlaczego trzeba koniecznie sprzedawać, aby
wprowadzić rynkowe zasady. Zresztą w wielu przypadkach nie trzeba tych
rynkowych zasad wprowadzać tylko przyjąć do wiadomości, że już tam są. Wdowa
po kowalu sprzedaje kuźnię bo sama nie potrafi jej prowadzić. Taka
komercjalizacja to pewnie kompleksowo powinna być uskuteczniona.
Ubezpieczeniowe składki na leczenie pewnie będą niepotrzebne. Każdy sam
ubezpieczy się od poważniejszych spraw, a za drobne zapłaci. Może
społeczeństwo będzie od tej komercjalizacji zdrowsze, bo odkąd wyginęły
wilki to dobór naturalny podupadł.

4. Data: 2008-12-19 12:19:57

Od: "saa" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wt" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ubezpieczy się od poważniejszych spraw, a za drobne zapłaci. Może
> społeczeństwo będzie od tej komercjalizacji zdrowsze, bo odkąd wyginęły

komercjalizacja spowoduje ze nie bedzie absurdanie wysokich poborów za 5h
pracy w szpitalu
nie bedzie spania na dyzurach nocnych tylko wypelnianie dokumentacji
medycznej a w przerwach
interwencje na kilku oddziałach w sprawach nagłych,
nie bedzie pretensji do pielegniarek o budzenie po nocach, bedzie chec
zalatwienia jak najwiekszej ilosci
pacjentow bo za tym pojda pieniadze,

Dlaczego porada u lekarza we francji jest tansza niz w polsce ?
Chyba służba zdrowia już doszła do kompletnego absurdu na którym jednostki
zbijaja fortuny

5. Data: 2008-12-19 12:25:07

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

p47 wrote:

> Leczyc
> bedzie sie na tyle tylko dobrze, aby pacjenci nie uciekli, wszystko
> ponadto to niepotrzebne dodatkowe koszty..

ot, komusze myślenie...

a nie pomyślałeś, że pacjenci pójdą tam, gdzie będą mieli najwyższą jakość
usług?

6. Data: 2008-12-19 15:40:01

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> ot, komusze myślenie...
>
> a nie pomyślałeś, że pacjenci pójdą tam, gdzie będą mieli najwyższą jakość
> usług?

Tak pójdą, ale pod warunkiem, że nie będą mieli za daleko.

STranger

7. Data: 2008-12-19 15:51:43

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger wrote:

> Tak pójdą, ale pod warunkiem, że nie będą mieli za daleko.

nie będą. Wolny rynek (pod warunkiem, że faktycznie będzie wolny) sprawi, że
szpitali pojawi się tysiące, przebijające się w zakresie jakości usług.

Obawiam się jedynie, że komercjalizacja w polaczkowym wydaniu będzie jak
wszystko inne, co ten naród robi - dalej będzie jeden wielki monopol, tyle
że pod innym szyldem.

8. Data: 2008-12-19 19:24:36

Od: "m." <m...@...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najmniejsztch kosztach personel
> który zapewni mu przychody to chyba ok, w końcu wolny rynek zawita w

Środowisko medyczne nie wyglada by się bało
czegokolwiek, wiec pewnie sie nie boi komercjalizacji.
A dlaczego ja sie boje, bo uważam ze tak długo jak place
obowiązkową składke państwu to uważam ze szpital
powinien być państwowy. Wszelka "komercjalizacja"
powinna sie rozpoczać od końca przymusowej składki.
ps. wolny rynek to mozna zobaczyć w obecnym świecie
w handlu marchewka, a i to pewnie nie do końca..
m.

9. Data: 2008-12-19 20:48:32

Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> ot, komusze myślenie...
>
> a nie pomyślałeś, że pacjenci pójdą tam, gdzie będą mieli najwyższą jakość
> usług?

A twoje to w ogóle nie myslenie, tylko powtarzanie marnych sloganów..

A nie zastanowiłes się, dlaczego nie wszyscy kupują mercedesy czy
rolls-royce'y, chociaż mają one najwyższa jakość...
;-))

p47

10. Data: 2008-12-19 20:53:53

Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wszystko inne, co ten naród robi - dalej będzie jeden wielki monopol, tyle

Bęcwale (bo bęcwałem i idiotą jest ten, co z pogarda wyraża się o swoim
narodzie),- żaden przepis , literalnie nic nie stoi na przeszkodzie, aby
teraz załozyć prywatny szpital, przychodnie itd. Niektórzy to zreszta robią.
I wg twojej pteoryjki powinni opływac w luksusy, bo pacjęnci tłumami powinni
do nich walić. A rzeczywuistośc jest inna..
Tu nie chodzi o dobro pacjenta, tu chodzi o to, zeby za darmo zagarnąć
istniejące juz szpitale i przejąć ich majatek wypracowany przez pokolenia
Polaków (o których z taką pogardą smiesz pisać!).A jak juz przjmią wybrani
ten nasz majątek to o co dbac będa przede wszystkim ich nowi właściciele? -
czy nie o to, aby przynosił on jak najwiekszy zysk??
A to wcale nie zanczy, ze pacjenci będa jak najlepiej leczeni!!

p47

kaszel...
biegunka, goraczka
sens badań okresowych