kominek - odprowadzenie spalin

1. Data: 2003-10-22 18:18:56

Temat: kominek - odprowadzenie spalin
Od: "Krzysztof J." <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy spaliny z kominka muszą być koniecznie odprowadzne poprzez specjalny
wkład np. z blachy "kwasówki" umieszczony wewnątrz komina, czy wystarczy
tylko zwykły komin wymurowany z cegieł ? Czy odprowadzanie spalin zwykłym
kominem z cegły nie doprowadzi po pewnym czasie do powstania śladów na
zewnętrznej części komina ? Jakie są wasze zdania na ten temat ?

Krzysztof J.

1. Data: 2003-10-26 18:17:50

Temat: Re: kominek - odprowadzenie spalin
Od: "Henryk" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Obserwujac prywatne domy mozna zauwazyc, ze jesli komin wykonany jest z
ceglybialej to po lilku latach widac na zewnatrz zaczernienie od sadzy. Nie
widac tego jesli komin zrobiony jest z czerwonej cegly ceramicznej. Dawno
temu bralem udzial w rozbieranu pieca zrobionego z cegly.Tylko od luftu,od
wewnatrz byly czarne.

1. Data: 2003-10-27 11:55:23

Od: "Goldoni" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kominem z cegły nie doprowadzi po pewnym czasie do powstania śladów na
> zewnętrznej części komina ? Jakie są wasze zdania na ten temat ?

Witam,
Kwasówka się nie nadaje do odprowadzania spalin z kominka - bardzo syzbko by
się przepaliła. Jeśli chcesz w ogóle coś dawać, to wkład ceramiczny (ale
wkład, a nie ceramiczne ruru kanalizacyjne jak daja niektórzy - te z kolei
mogą pęknąć). Ja nie dałem nic do środka komina. Co do śladów na zewnątrz,
to moim zdaniem ważne jest dokładne wymurowanie komina, tzn. żeby były pełne
fugi z zaprawy pomiędzy cegłami i powinno być OK.
Goldoni

gdzie najtaniej kupić garnki Fisslera lub WMF?
Przedluzenie sciany za prysznicem
PORADNIK BABUNI
Czy pojawi się grzyb ?
pianka montażowa