komory deprywacji sensorycznej

1. Data: 2003-01-02 00:12:16

Temat: komory deprywacji sensorycznej
Od: "cure" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś sie orientuje gdzie w Polsce istnieją komory deprywacji
sensorycznej ?

Dziekuje - Cure

1. Data: 2003-01-02 09:58:33

Temat: Re: komory deprywacji sensorycznej
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

A istnieją?

kohol

1. Data: 2003-01-02 10:48:23

Od: "Joanna Kozłowska" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cure" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś sie orientuje gdzie w Polsce istnieją komory deprywacji
> sensorycznej ?

A możecie napisać co to takiego?

1. Data: 2003-01-02 10:52:06

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Kozłowska <k...@w...pl>

> Użytkownik "cure" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
>
> A możecie napisać co to takiego?

Zapewne pozbawienie dopływu jakichkolwiek bodźców wzrokowych, słuchowych,
dotykowych, smakowych i węchowych. (Ohyda.)

P.

1. Data: 2003-01-02 11:59:05

Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zapewne pozbawienie dopływu jakichkolwiek bodźców wzrokowych, słuchowych,
> dotykowych, smakowych i węchowych. (Ohyda.)
>
> P.

a skad wiesz ze ohyda??? Niktorym moze sie podobac taka dawka upragnionego
"Swietego spokoju" ... pytanie tylko na jak dlugo? ;-)

Pozdrawiam
Oliwia

1. Data: 2003-01-02 12:42:16

Od: Mema <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 2 Jan 2003 01:12:16 +0100 user cure napisał(a) newsa
<av004e$lkd$1@topaz.icpnet.pl> a ja na to:

> Czy ktoś sie orientuje gdzie w Polsce istnieją komory deprywacji
> sensorycznej ?

nie wiem. nawet nie wiem, czy istnieją, ale pamietam jakąś ksiażkę s-f,
nie pamietam tytułu ani autora, ale opowiadała o człowieku zamkniętym w
takiej komorze- niezłe jako opowieść o rodzeniu się zaburzen
psychotycznych. Mnie to pomogło zrozumieć, jak chorzy doświadczają
omamów.
Czy ktoś wie, co to mogła byc za ksiażka?

mema

1. Data: 2003-01-02 13:15:59

Od: "Piotr Wrzosiński" <p...@m...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Komory takie to zwykle wanny z solanka zamykane od gory i szczelne. Jeden
gosc przywioozl jedna z Niemiec i za kase pozwalal uzywac. Nie mam pojecia
gdzie teraz jest.
Ksiazka byla Lema, zdaje sie ze dzienniki gwiazdowe.
Pozdrawiam,
Piotrek

1. Data: 2003-01-02 13:31:25

Od: Mema <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 2 Jan 2003 14:15:59 +0100 user Piotr Wrzosiński napisał(a) newsa
<av1e11$hfv$1@news.tpi.pl> a ja na to:

> Ksiazka byla Lema, zdaje sie ze dzienniki gwiazdowe.

Dzięki :)) tak własnie podejrzewałam.
Lemowskie komory deprywacyjne były ciekawsze niz wanny z solanką.. brr
;)

mema

1. Data: 2003-01-02 13:31:54

Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> takiej komorze- niezłe jako opowieść o rodzeniu się zaburzen
> psychotycznych. Mnie to pomogło zrozumieć, jak chorzy doświadczają

Ja z kolei pamietam, że w USA robiono badania z takimi komorami. Proszono
stodentow (oczywiście ochotnikow i oczywiscie za pieniązki), aby przebywali
w niej najdluzej, ile tylko zdolaja. Po takiej probie pytano kazdego
studenta jak mu sie wydaje ile czasu w niej przebywal ... i okazalo sie ze
ich odpowiedzi (okreslajace subiektywny czas przebywania w takij komorze)
byl niewspolmiernie wiekszy od faktycznego czasu jaki uplynal.

Oliwia

1. Data: 2003-01-02 13:47:09

Temat: Odp: komory deprywacji sensorycznej
Od: "cure" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla wszystkich zainteresowanych - w stanach są takie komory produkowane
seryjnie, w singapurze też - Jestem tylko ciekawy czy choć jedna taka komora
jest w Polsce...

Proponuje :

http://neurobot.art.pl/03/teksty/deprywacja/deprywac
ja.html

producent :

http://www.floatation.com/

Pozdrowienia - Cure

I mamy 2003...
męskie "dziwki" (przepraszam ale to najtrafniejsze określenie)
Wolność
Kosztowne badania psychiatryczne
Moralny kacyk