koniak

1. Data: 2000-01-14 15:22:37

Temat: koniak
Od: "ebastian" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy z koniaku mozna jakiegos drinka wykombinowac
bo sam mi nie pasuje a przeciez nie wyleje :-)
sck

1. Data: 2000-01-14 15:35:46

Temat: Re: koniak
Od: Ewa Pawelec <e...@g...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

ebastian <s...@g...pl> wrote:
> czy z koniaku mozna jakiegos drinka wykombinowac
> bo sam mi nie pasuje a przeciez nie wyleje :-)
Znaczy, z koniaku to profanacja, ale można zrobić kombinację brandy+likier
kakaowy+śmietanka (Alexander)...

EwaP
--
Ewa Pawelec, Zakład Fizyki Plazmy UO
Power corrupts, but we all need electricity

1. Data: 2000-01-14 21:29:09

Od: "Krzysztof G. Baranowski" <k...@m...knm.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Jan 2000, Przemyslaw Koziarski wrote:
> Aleksander jest z likerem kawowym :))
Jestes pewien ? Mnie sie zawsze wydawalo, ze Aleksandra
robi sie wlasnie z brazowego likieru kakaowego. :)

Kris
--
Krzysztof G. Baranowski - Prezes Klubu Nieszkodliwych Manjaków
"Smith & Wesson - The original point and click interface..."

1. Data: 2000-01-15 11:34:09

Od: Ewa Pawelec <e...@g...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof G. Baranowski <k...@m...knm.org.pl> wrote:
> Jestes pewien ? Mnie sie zawsze wydawalo, ze Aleksandra
> robi sie wlasnie z brazowego likieru kakaowego. :)

Chyba widziałam oba przepisy. PO prostu sama zazwyczaj robiłam z kakaowego
:) Bodaj takoż z brandy jest Grasshopper (z kakaowym i miętowym), ale za
to juz głowy nie dam.

EwaP

1. Data: 2000-01-16 10:09:08

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

ebastian <s...@g...pl> wrote:

> czy z koniaku mozna jakiegos drinka wykombinowac
> bo sam mi nie pasuje a przeciez nie wyleje :-)
> sck

Sidecar

1/2 koniaku
1/3 bualego Curacao
1/6 soku z cytryny

Wstrzysnac w shakerze z lodem, podawac w kieliszkach koktajlowych

Zoom

1/2 koniaku
1/4 smietanki
1/4 miodu

przygotowac j.w.

Cafe Royal

3/4 koniaku
1/4 bardzo mocnej kawy
kilka kropli miodu
tluczony lod

wymieszac w mikserze nalewac do ochlodzonych kileliszkow do wina

Nalezy stosowac przyzwoity koniak, a nie jakies tanie brandy. Ze zlych
produktow nie zrobi sie dobrego koktajlu.

Smacznego

Wladyslaw

1. Data: 2000-01-16 12:41:59

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nalezy stosowac przyzwoity koniak, a nie jakies tanie brandy. Ze zlych
> produktow nie zrobi sie dobrego koktajlu.
>
> Smacznego
>
> Wladyslaw

Owszem, nie jakiegos tandetnego napoleona ale wsrod brandy tez sa wybitne
gatunki. Np. Capa Negra czy greckie Metaxy (choc te sa troszke odmienne).
Nazwa koniak owszem siwdczy o jakosci, ale przede wszystkim o snobistycznym
podejsciu konsumentow. Zapewniam Cie, ze producenci z innych regionow
potrafia robic swietne brandy.

Przemyslaw Koziarski

P.S. Absolutnie nie umniejszam walorow koniakow, bo te sa niezaprzeczalne

1. Data: 2000-01-16 16:34:23

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> wrote:

> [...]
>
> Przemyslaw Koziarski
>
> P.S. Absolutnie nie umniejszam walorow koniakow, bo te sa niezaprzeczalne

Zgadzam sie, ale tez np. metaxa jest o tyle specyficzn, ze koktajl z
niej bedzie inny niz z koniaku. Do koktajlu zkoniaku nalezy uzyc
porzadnego koniaku, a nie zadnej jego imitacji. Zle cechy alkoholu w
koktajlu moga sie jeszcze uwydatnic. Ale zapewne tez szkoda uzywac do
miesznia najlepszych, bardzo drogich koniakow.

Wladyslaw

1. Data: 2000-01-17 00:51:06

Od: k...@k...net (Katarzyna Kulpa) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 16 Jan 2000 13:41:59 +0100, Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> wrote:
: Owszem, nie jakiegos tandetnego napoleona ale wsrod brandy tez sa wybitne
: gatunki. Np. Capa Negra czy greckie Metaxy (choc te sa troszke odmienne).

to metaxa to jest brandy? nie mialam pojecia :)

kasica (profan)
--
k...@k...net
SPOTKAŁEM CIOTKĘ ESTHER WE ŁZACH ŻÓŁW CHORY STOP TRUJĄCY KORZEŃ ALBO

1. Data: 2000-01-17 01:13:07

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to metaxa to jest brandy? nie mialam pojecia :)
>
> kasica (profan)

Ano jest, i to dobra brandy :)) Szczegolnie ta *******

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-17 01:49:31

Od: k...@k...net (Katarzyna Kulpa) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Jan 2000 02:13:07 +0100, Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> wrote:
: > to metaxa to jest brandy? nie mialam pojecia :)
: >
: > kasica (profan)
:
: Ano jest, i to dobra brandy :)) Szczegolnie ta *******

ze dobra, to wiem. :) ale nie pilam chyba wyzej niz ***** (?)
i tak byla mniam!

kasica
--
k...@k...net
SPOTKAŁEM CIOTKĘ ESTHER WE ŁZACH ŻÓŁW CHORY STOP TRUJĄCY KORZEŃ ALBO
ZGNIŁY SER STOP ŻÓŁWIE ZWIERZĘTA DELIKATNE STOP TROCHĘ PRZYGŁUPIE STOP
NIE ODRÓŻNIAJĄ STOP SZKODA

STRONY WWW O DRINKACH ALKOHOLOWYCH
Tort Żydowski
Pizza