Odp: Plesniak

1. Data: 2000-01-13 19:24:24

Temat: Odp: Plesniak
Od: "Grzegorz Skrzypkowski" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kasia Kołnierzak <z...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:jPjc4.14982$N...@n...tpnet.pl...
> witam wszystkich w Nowym Roku!!
>
> Poniewaz dopiero teraz przegladalam posty z ostatnich dwoch tygodni
trafilam
> na dyskusje na temat plesniaka. U mnie w domu czesto sie robi takie ciasto
> zawsze wychodzi wysmienite. Podaje przepis:
[CIACH]

Witam wszystkich
Tak sobie czytałem ten przepis i mam takie pytanie: Dlaczego to ciasto
nazywa się Plesniak?????

Grzesiek

1. Data: 2000-01-13 19:29:07

Temat: Re: Odp: Plesniak
Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Skrzypkowski napisał(a):

> <...>
> >
> Witam wszystkich
> Tak sobie czytałem ten przepis i mam takie pytanie: Dlaczego to ciasto
> nazywa się Plesniak?????
>
> Grzesiek

Zabieram głos, choć sama jeszcze tego ciasta nie robiłam, tylko na razie
podebrałam przepis z grupy - nazwa bierze się, zdaje się, stąd, że na wierzchu
jest zapieczona piana i to wygląda trochę tak, jakby ciasto było pokryte
pleśnią.

Joanna

1. Data: 2000-01-14 07:11:37

Temat: Re: Plesniak
Od: "Agnieszka" <n...@i...wat.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kasia Kołnierzak w wiadomości do grup
>dyskusyjnych

>trafilam

Z przykroscia musze sie przyznac, ze mnie to ciasto wysmienicie nie wyszlo.
O tym, ze jest w nim blad (to chyba blad, a nie celowe dzialanie?) zdalam
sobie sprawde kiedy ciasto konczylo sie piec. Nie podobal mi sie zapach
dochodzacy z piekarnika....A mianowicie wg przepisu do ciasta nie dodaje sie
cukru i to, niestety, czuc. Cukier dodany do bialek i dzem nie rekompensuja
tego. Ale jesli do ciasta dodamy cukier, to pewnie bedzie pyszne. Chyba, ze
tak mialo byc? Ale w takim razie ja na swoje potrzeby musze je skorygowac.
Podejrzewam tez, ze moglam dac za duzo proszku do pieczenia (w przepisie
jest "proszek do pieczenia" - domyslam sie, ze cala paczka. Problem w tym,
ze sa co najmniej dwie wielkosci, 30 i 36g).

Pozdrawiam,
Agnieszka

1. Data: 2000-01-14 08:38:54

Od: Bureau for IACS and Administrations Affairs <i...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:

> [...]
> jest "proszek do pieczenia" - domyslam sie, ze cala paczka. Problem w tym,
> ze sa co najmniej dwie wielkosci, 30 i 36g).

Witaj,
Przykro, ze mialas klopoty z plesniakiem. Napisalam w swoim komentarzu
do postu Kasi, ze ja dodaje cukier do ciasta. Jesli chodzi oproszek do
p. - zdecydowanie za duzo. Ja robie plesniaka z przepisu mojej mamy,
zawsze wychodzi, jest kruchusi i pyszny. Jak chcesz moge Ci podac
dokladny przepis w pon.
Asia

1. Data: 2000-01-14 11:35:40

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wezmę pzrepis od żony ( gdzieś znalazła ) - ostatnio robia pierwsy raz i
wyszedł rewelacyjnie - co do cukru to oczywiście, że trzeba dodać - nie
pamiętam ile - w przepisie był to cukier puder - w sumie 11 łyżek ( do
białek i do ciasta )

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610

1. Data: 2000-01-16 02:43:25

Od: "Gosia Kalinowska" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich(pierwszy raz na grupie)
W moim przepisie jest tak:
3 szkl.mąki
2 szkl.cukru(1-ciasto,1-piana)
kostka margaryny
4 jajka
powidła
1 łyżeczka proszku do piecz.
4 łyżeczki kakao

Gośka
Użytkownik Agnieszka <n...@i...wat.waw.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@k...ias.wat.waw.pl...

> [...]
> jest "proszek do pieczenia" - domyslam sie, ze cala paczka. Problem w tym,
> ze sa co najmniej dwie wielkosci, 30 i 36g).

Re: jak sie robi KOGIEL MOGIEL
MONTAGNIAC - pytanko...
rutyna - co jesc??
Łosoś w folii?
HIT Wirtualnej Polski dla Po godzinach!!!!!!!